Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Barnes
#1
Er der nogen der har prøvet:

Barnes Tipped TSX 150 gr.
kal. 308 Win
Krudt: 37,5 gr. Norma 200
Fænghætte: Federal 215

Eller er der nogen der har et bedre forslag til Barnes Tipped TSX 150 gr. kal.308 Win

Bine
Svar
#2
Har ikke prøvet den.

Jeg skal prøve TSX i min 308 win, men vil nok vælge et knap så hurtigt krudt 202 eller 203B. Den svarer vel i fysisk størrelse til en alm blyholdig på 165 grains, som er et godt valg til 308 win

Har du prøvet den ? hvad er din erfaring ?

VH Søren

Big Green for ever
Ifølge rygtet certificeret VIP kunde i Harlev
Svar
#3
Har fundet ladedataen på (Robbans handladdnings sidor)men har ikke prøvet den.
Har skudt med Barnes Tipped TSX 180gr. i min 300 Win Mag og 120gr. i min 6,5x55. De er utrolig gode i dem begge.
Jeg er i tvivl om ladningen til 308 Win. derfor spørger jeg.

Bine
Svar
#4
Citat:quote:

Originally posted by Bine

Jeg er i tvivl om ladningen til 308 Win. derfor spørger jeg.

Bine



Og det er jo lige det som forummmet er skabt for. Så helt OK
Jeg kommer i kontakt med mit quick load i løbet af dagen, så skal jeg lave en pc ladning med 203B. jeg tror det bliver en start ladning på ca 43 grains 203B og en max på ca 45,5 grains. men det er blot gætteri.

Så nåede jeg en tur i quick load, min version har ikke Tipped udgaven.
Men en alm tsx boat tail lades med 203 B. Jeg har ladet kuglen sidde lidt dybere end normalt, som kompensation for at den tippede er lidt længere end standard og kommer til at fylde mere i hylsteret. marginaler men alligevel.

Max bliver så 45,8 grains 203 B.
Begynd omkring 43 grains og med en længde på 71,2 mm

jeg bruger selv 180 grains tsx i min 300 rum og er meget tilfreds med både virkning og præcision.

VH Søren

Big Green for ever
Ifølge rygtet certificeret VIP kunde i Harlev
Svar
#5
Tak for forslaget, jeg vil prøve.

Bine
Svar
#6
Hej Bine

Ifølge min Quickload så kan du prøve med følgende ladning
150 grains TTSX
Col. 71,2
Norma 202 43,6 grain
V0 = 854 m/sek

Hilsen
Palle

Once you've been amongst them, there is no such thing as too much gun.
Once you've been amongst them, there is no such thing as too much gun.
Svar
#7
Jeg mangler lidt oplysninger om krudtmængde til barnes tsx 165 gr. Til cal. 308, jeg bruger norma 202 krudt og cci tændhætter.

Håber der er nogle kloge hoveder der kan hjælpe mig.
Svar
#8
Hej

Jeg har ladet og skudt med Barnes TTSK 150 gr. i min Tikka T3 308. De går rigtig godt i min riffel, og på skydebanen samler de inden for en 5'er på 100 meter. Jeg kører med Vith. N140 og Rem. 9,5 fænghætter.

Jeg har ikke selv løsnet skud med den på jagt, men jeg har lavet dem til en kammerat, der har skudt en seksender med den her i sæsonen. Resultaet var i følge ham et fint gennemskud, men et lille udgangshul - Han vil ihvertfald have flere af dem. Det er i Tikka'en et taknemmlig kugle,at have med at gøre. Jeg kører med 4 forskellige jagtkugler til min 308'er. Hornady SP (150 gr,), Barnes TTSX (150 gr.), Swift A-frame (165 gr.) og Hornady SST (180 gr.). Jeg har lavet ladninger der får dem til at sidde stort set samme sted, og alle kugler er efter min opfattelse nogle gode bud på en god kugle til 308'eren. Prisen er dog vidt forskellige.

Hilsen
Palmer

"Vi laver jagtpartiet..."
- Lægeordineret ammunition til stærkt afhængige riffeljægere
- Skattefri kørsels- eller rejsegodtgørelse til jagtrejser
- Jagtfamilieydelse
- Kikkerttilskud
- Kommunal tilskud til nødvendige hjælpemidler
***  Jepsen :-) ***
 
Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)