Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Riffelkuffert til udlandsrejser
#1
Hej Forum

Jeg skal med bus på bukkejagt i Polen til juni. Da jeg kun har et stofetui til min 30/06 Kongsberg 393 DL skal jeg havde anskaffet en riffelkuffert, som gerne må være godkendt til flytransport, så den kan genbruges på efterfølgende jagtrejser. Riffelkufferten skal kunne indeholde en jagtriffel med kikkert og rem, men det er tilstrækkeligt, at den kun kan indeholde et våben. Prisen er mindre væsentlig, men jeg forestiller mig en funktionel brugskuffert i plast eller aluminium.

Jeg har set denne Plano flykuffert på nettet, som umiddelbart ligner noget, som jeg kunne være interesseret i at købe.

http://www.iversen-import.dk/pi/Plano_fl...4_817.aspx

Er det en OK riffelkuffert eller har i andre forslag ?

Jeg er fuldstændig blank omkring riffelkufferter og jeg kan ikke se forskel på de gode og de dårlige. Derfor spørger jeg jer eksperter til råd.

Med venlig hilsen

Lars_
Svar
#2
Hej Lars
Prøv at kikke her: http://www.jvv.dk/Vaaben/Vaabenkufferter.aspx

Vh.
Christian
Svar
#3
Pudsigt nok er riffelkufferter der er godkendt til flytranport noget der kun findes i grejforretninger. Fænomenet må være opfundet for at kunne hæve prisen for en ordinær plast eller alu kuffert.

Jeg har søgt på indernettet efter de regler som riffelkufferter evt. skal opfylde for at kunne blive godkendt, men forgæves.

Det vil osse undre mig hvis myndigheder og flyselskaber kan bleve enig om en standard for riffelkufferter, når de ikke kan blive enige om regler for transport af samme.

En ting til: Hvis der findes en godkendelse har den et nummer af en eller anden slags. Men de er åbenbart hemmelige.[Sad!]

Så kan vi ikke blive enige om at der findes ikke nogen godkendelsesprocedure for riffelkufferter der anvendes til flytransport?

Brug din egen sunde fornuft og mærk kvaliteten af materialerne og køb så en Pelicase uden "godkendelse"[Smile]

--
mvh M@X.
Hva ska jeg skriv
[Image: wardwarf-1.jpg]
Hard work beats talent, when talent doesn't work hard.....

Mvh  M@X 2.1
Svar
#4
http://www.safidan.dk/Default.asp?cmd=vi...2=1&id3=42

Denne er den bedste jeg har haft,
og den har fået MANGE tæsk af flyselskaberne..

Mvh Anders

Jagt og riffelskydning er ikke et spørgsmål om liv eller død, det er væsentligt mere vigtigt!
Jagt og riffelskydning er ikke et spørgsmål om liv eller død, det er væsentligt mere vigtigt!
Svar
#5
Der findes ikke "godkendt til flytransport". Alle flyselskaber godkender en "lockable hardcase" - eller en låsbar kuffert med hårde skaller på dansk. De producenter, der sælger varen på at den er "godkendt til flytransport", løber med en halv vind. De har muligvis været nede ved indtjekningsskranken i den lokale lufthavn og spurgt den lille dame ved disken om ikke det var en fin kuffert, men det er i så fald det. "Lockable hardcase" - hverken mere eller mindre.

[center][Image: topl.jpg][Image: eye-10.gif][Image: topr.jpg][/center][center][Image: gandalf2.jpg][/center]

Assumption is the mother of all ****ups... and anything is possible if you don't know what you are talking about.


Assumption is the mother of all ****ups... and anything is possible if you don't know what you are talking about.
Svar
#6
Tænk på vægten af kufferten.

En Pelicase med riffel vil bruge mere end halvdelen af de 20kg man normalt må have med på en flyrejse.

Hilsen REnegade
Svar
#7
korrekt .... men personer i min ringe størrelse kan montere en ligge påhængmotor på dem og sejle frem til destinationen. [Big Grin]

[center][Image: topl.jpg][Image: eye-10.gif][Image: topr.jpg][/center][center][Image: gandalf2.jpg][/center]

Assumption is the mother of all ****ups... and anything is possible if you don't know what you are talking about.


Assumption is the mother of all ****ups... and anything is possible if you don't know what you are talking about.
Svar
#8
Citat:quote:

En Pelicase med riffel vil bruge mere end halvdelen af de 20kg man normalt må have med på en flyrejse


Wrong,

de sidste mange gange jeg har rejst med fly har der været tilladt 15kg "sportsudstyr" ud over de 20 kg.

Noget andet er at nogle selskaber opkræver et "våben handling fee" uanset vægt og kuffert antal,

Jeg har været afsted omkring 10 gange de sidste 2-3 år og har alle gange måtte have de ekstra 15 kg med, med følgende selskaber:
SAS, Lufthansa, Air Canada, Croatian Airlines og det selskab der flyver fra Esbjerg til Aberdeen (mener det er British midland).

/Gammeltoft
Shoot low, they might be crawling !!!!
"Boltlift forever......"
/GT
www.hgfirearms.dk
Shoot low, they might be crawling !!!!
Hellere være en original, end en dyr  kopi[B)]
Svar
#9
GT

Hvis du nærlæser, så siger jeg normalt.

BMI er vist nok en af de eneste, som tillader våben ud over normalvægten uden våbengebyr.

Rejser over Atlanterhavet tillader normalt 2 stk baggage med en vægt på ca. 30kg per stk baggage, så her er der intet problem. Men Air Canada har så indført at det koster 50 CAN$ per start at have våben med uanset vægt, hvilket så bliver minimum 200 CAN$ på en rejse, hvis man har en mellemlanding.
Og med tidernes trend er jeg overbevist om at der bliver flere stramninger men indtil nu koster det f.eks ikke ekstra at have våben med ved KLM, så længe man er under 20kg total vægt.

Læs også http://www.jvv.dk/sitecore/content/websi...sc_lang=da

Hilsen Renegade
Svar
#10
Citat:quote:

Originally posted by Gammeltoft

Citat:quote:

En Pelicase med riffel vil bruge mere end halvdelen af de 20kg man normalt må have med på en flyrejse


Wrong,

de sidste mange gange jeg har rejst med fly har der været tilladt 15kg "sportsudstyr" ud over de 20 kg.

Noget andet er at nogle selskaber opkræver et "våben handling fee" uanset vægt og kuffert antal,

Jeg har været afsted omkring 10 gange de sidste 2-3 år og har alle gange måtte have de ekstra 15 kg med, med følgende selskaber:
SAS, Lufthansa, Air Canada, Croatian Airlines og det selskab der flyver fra Esbjerg til Aberdeen (mener det er British midland).

/Gammeltoft
Shoot low, they might be crawling !!!!
"Boltlift forever......"



Jeg har skiftende oplevelser med SAS. Jeg har rejst 4 gange med SAS, en af gangende er jeg kommet til at betale for overvægt med hensyn til riffel kufferter.

I øvrigt synes jeg altid riffelkufferter er for små, suk. Har 3 forskellige slags og samtlige har problemer med at have både kikkert, og riffel på en ordenlig måde. Specielt hvis der sidder kliktårne på.

Mvh
Christensen

Livet rummer mange forunderlige spørgsmål...
Hvorfor er det fx. fysisk umuligt at købe et våbenskab der er stort nok?
Mvh
Christensen
Svar
#11
Citat:quote:

BMI er vist nok en af de eneste, som tillader våben ud over normalvægten uden våbengebyr.



Uden handling fee, måske....

Deres billetter er så også en anelse dyrere i forvejen. Det var de ihvertfald på det tidspunkt.

Citat:quote:

Rejser over Atlanterhavet tillader normalt 2 stk baggage med en vægt på ca. 30kg per stk baggage, så her er der intet problem. Men Air Canada har så indført at det koster 50 CAN$ per start at have våben med uanset vægt, hvilket så bliver minimum 200 CAN$ på en rejse, hvis man har en mellemlanding.


Det er jeg udemærket klar over.

Dog vil jeg sige at jeg på alle rejser har forudbetalt et "våbengebyr" på ca 15 euro og fået meldingen at jeg kunne medtage de ekstra 15kg "sportsudstyr".

Sidst i Kroatien ville de så i Lufthansa have små 300 kr pr mand som extra "handling fee". "nye regler". Men det var uanset om den samlede vægt var 15 eller 35kg.

Har haft kontaktet "Star Alliance" og reglerne er:

Sportsudstyr kan medbringes inden for europa, op til 15 kg UD OVER de normale 20kg til et "one way" gebyr på 150dkk, på alle klasser undtaget specifikt Economy!!, hvor der yderligere tilkommer normalt gebyr for overvægt.

Det kan således betale sig at planlægge lidt hvilken features (klasser) man køber billetterne i[Wink]

/Gammeltoft
Shoot low, they might be crawling !!!!
"Boltlift forever......"
/GT
www.hgfirearms.dk
Shoot low, they might be crawling !!!!
Hellere være en original, end en dyr  kopi[B)]
Svar
#12
Hej Igen

Mange tak for jeres input.

Jeg har købt en Plano Airguide i en københavnsk grejforretning. Min riffel kan fastgøres med velcrostripes, når den er placeret i to skumgummi indsatser i kufferten. Riflen står helt fast, selv om den både har rem og kikkert monteret. Den samlede vægt er 7,3 kg.

Mvh.

Lars_
Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)