Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
råen fjernet nu evt lam????
#1
hej allesammen
jeg var nede ved min moster og onkel igår aftes og da jeg køre hjem kom der et rådyr springende ud forand mig og jeg når kun lige at bremse men rammer den stadig[V] jeg har ikke min jagt kniv i bilen og ringer der for til min moster og spørger om hun ikke kan komme med et haglgevær så vi kan få det skudt ved en brækning finder vi ingen lam og hun syntes hellerikke at have diet er der chance for at hun kan have sat lam nu hvordan ser man egentlig forskell på gl rå og smald dyr

mvh michael sørensen

ung jæger med jagt på hjernen
ung jæger med jagt på hjernen
Svar
#2
Hvis den havde lam ville der havde der været mælk i yveret! Det ville også være ekstremt hvis råen skulle havde sat lam nu! Jeg plejer først at se de første lam omkring 10- 16 maj!!

Jesper Hansen
Jesper Hansen
Svar
#3
@Michael

Når du nu har / havde mulighed for at se lidt på tænderne, så er der ingen tvivl hvis det er et ungt dyr i forhold til en gl.Rå. så tilbage efter underkæben..

Det er lidt vanskeligere at forklarer udseendet på et smaldyr ud over at det har smallere hals / krop og bliver udfarvet tidligere på året end de ældre dyr.
Svar
#4
jeg havde hele dyret med hjem og har undersøgt det og jeg helder mest til det er en ung rålam fra 08

ung jæger med jagt på hjernen
ung jæger med jagt på hjernen
Svar
#5
der er helt klart tale om et smal dyr... der er helt sikkert ikke kommet lam endnu.

men en anden ting når du kører et dyr ned må du aldrig skyde dyret det er ulovligt. med mindre det befinder sig på din jord og er i jagt tiden. brug altid kniv findes ikke en kniv i nærheden så slå den i hoved med dunkraften fra bilen eller hvad man nu kan finde..
det skal lige siges at det selvføldig er godt du fik den aflivet og jeg skal ikke blande mig i hvordan du gør det. ville bare nevne det til en anden gang
Michael

skovarbejder af guds nåde
Svar
#6
Citat:quote:

Originally posted by 260REM

men en anden ting når du kører et dyr ned må du aldrig skyde dyret det er ulovligt. med mindre det befinder sig på din jord og er i jagt tiden. brug altid kniv findes ikke en kniv i nærheden så slå den i hoved med dunkraften fra bilen eller hvad man nu kan finde..
det skal lige siges at det selvføldig er godt du fik den aflivet og jeg skal ikke blande mig i hvordan du gør det. ville bare nevne det til en anden gang


Hmm, det har været diskuteret før og såvidt jeg husker er der noget med at dyreværnsloven står over jagtloven.
Jeg kan forestille mig den ballade der vil blive hvis man bruger en donkraft istedet for et våben hvis enelleranden DN type overværer seancen, de vil sikkert brokke sig under alle omstændigheder, men mon ikke de bliver mere varme over donkraften end over skyderen[?].
Under alle omstændigheder ved jeg godt hvad jeg ville vælge[Wink] og man kunne jo ringe til politiet først(man har jo næsten altid en tlf i nærheden), jeg ved af erfaring at de siger skyd.

[Image: dralflogoKim1.jpg]
I don`t shoot innocent animals, only the ones that looks guilty
Svar
#7
Citat:quote:

Originally posted by 260REM

men en anden ting når du kører et dyr ned må du aldrig skyde dyret det er ulovligt. med mindre det befinder sig på din jord og er i jagt tiden.

Det er ikke korrekt.
Generelt mener jeg at det er en god idé, når man kommer med slige postulater også, at komme med en kildehenvisning (og ikke bare noget "man har hørt").



Amateurs practice till they get it right. Professionals practice till they can't get it wrong.
[Image: Avatar.jpg]
Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)