Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Schmidt & Bender
#1
Hej,
jeg har måtte indeleverer min S&B Zenith 3-12x50. På den bagerste linse var der gået ca. 1/2 kvadratcentimeter af coatingen af. Jeg har ikke haft kikkerten i mere en godt et halvt år. Har I nogen sinde hørt noget lignende? Og Nej, jeg har ikke noget olie på linserne eller lignende. Jeg er meget hysterisk med den slags.

Jeg må jo nu nøjes med min Leupold Vari X II. Den kan da også skydes med.

mvh. Johannes
Svar
#2
Med dine forbindelser kan du vel få alt til at ske..........
(skyde med en kikkert?)[Wink][8D][Big Grin]

Hilsen BB.

Hellere et skud for meget, end et skud for lidt...
Hilsen BB.

Hellere et skud for meget, end et skud for lidt...om nødvendigt
Svar
#3
Jo da ... det kan man sagtens.

Slå optikken ud og du har et gigantisk pusterør [Big Grin]
Mvh. Rex / Guns & Powder
Svar
#4
Blackbird --- din lille fundamentalist. Du læser også alting bogstaveligt. [Big Grin][Big Grin]

Det var faktisk med den kikkert jeg skød bukken ved Sdr. Omme.

mvh. JOhannes
Svar
#5
Så har jeg fået min kikkert tilbage. Det gik hurtigt, de havde sagt at de ville tage en 6-7 uger, og nu har jeg den i hånden og der er ikke gået 3 uger. Det kalder jeg service. De har skiftet okular-linsen ud, smurt de mekaniske dele, skiftet o-ringe, rekyltestet den, justeret paralaxe. Så nu skal den bare monteres og indskydes.

mvh. JOhannes
Svar
#6
Citat:quote:

Originally posted by JTK

Så har jeg fået min kikkert tilbage. Det gik hurtigt, de havde sagt at de ville tage en 6-7 uger, og nu har jeg den i hånden og der er ikke gået 3 uger. Det kalder jeg service. De har skiftet okular-linsen ud, smurt de mekaniske dele, skiftet o-ringe, rekyltestet den, justeret paralaxe. Så nu skal den bare monteres og indskydes.

mvh. JOhannes



Ja der kan man bare se hurtig behandling når man køber kvalitet,...........ØØØhhhh så burde den måske slet ikke være gået i stykker når det er så god kvalitet.[V] Nu er det vel ikke fordi du har givet den en helveds behandling [Big Grin]

MVH
Mugge
[Image: leopard.jpg]
MVH
Mugge

Svar
#7
Nej Mugge,
jeg plejer jo at give tingene en himmelsk behandling. Jeg vælger jo evige løsninger[Big Grin]

mvh. JOhannes
Svar
#8
Ja, der går nok en evig tid inden du får din 35Whelen[V]

--
mvh M@X.
DRALF champion.
Bullits, brass or ass, no-one shoots free.
emil:max@dralf.dk
[IMG] http://photobucket.com/albums/v487/416ta..._Pokal.jpg [/IMG]
Hard work beats talent, when talent doesn't work hard.....

Mvh  M@X 2.1
Svar
#9
Citat:quote:

Originally posted by M@X

Ja, der går nok en evig tid inden du får din 35Whelen[V]

--
mvh M@X.
DRALF champion.
Bullits, brass or ass, no-one shoots free.
emil:max@dralf.dk
[IMG] http://photobucket.com/albums/v487/416ta..._Pokal.jpg [/IMG]



Hej M@X. Det lyder som om det er noget du har gang i.
Husk nu også mit lille projekt 375/366

Lad som ingen ting

375ras

Rigtige autister har deres eget kaliber.
Svar
#10
Citat:quote:

Originally posted by M@X

Ja, der går nok en evig tid inden du får din 35Whelen[V]

--
mvh M@X.
DRALF champion.
Bullits, brass or ass, no-one shoots free.
emil:max@dralf.dk
[IMG] http://photobucket.com/albums/v487/416ta..._Pokal.jpg [/IMG]



Så jeg er altså ikke den eneste der venter i spænding på sådan en fætter ? Men mon ikke den snart er klar ? (kald mig bare jubel-optimist [Wink][:o)])

Steen S
Svar
#11
[/quote]
Så jeg er altså ikke den eneste der venter i spænding på sådan en fætter ? Men mon ikke den snart er klar ? (kald mig bare jubel-optimist [Wink][:o)])

Steen S
[/quote]
Hej Sten.

Forskellen på en optimist og en pessimist er:

De er lige langt fra virkeligheden, men optimisten har det sjovest.

Glæd dig til 35 Wheelen.

375ras

Rigtige autiste har deres eget kaliber.
Svar
#12
Hej Max og Steen,
jeg talte faktisk med Jørgen, og han sagde at piben var drejet, og han sagde at han ikke regnede med at der gik meget mere end 2 uger inden den er færdig, så jeg tror dog på at der snart sker noget. Jeg har da allerede formet et par hylstre. Jeg har fundet ud af at Norma ikke duer. De amerikanske hylstre og Lapus virker. Norma hylstrene har åbenbart kraftiger godstykkelse i skuldrene, så når man har omformet et hylster, er halsen til tykkere i bunden. Jeg er begyndt at samle på Lapua 30.06 hylstre.

mvh. Johannes
Svar
#13
Hej Buskruit,
det har jeg forlængst opsnuset. Dem skal jeg da også have købt nogen af, så jeg kan tage nogle over grænsen. Det siges at der kan være hysteri ved nogen toldsteder. For mig er det dog ikke det største problem, fordi min riffel har en 30.06 pibe, og 35 Whelen er en vekselpibe, så den skulle være mulig at få med over grænsen selvom de ikke er stemplet 35 Whelen.

mvh. JOhannes
Svar
#14
Citat:quote:

Originally posted by Buskruit

Citat:quote:

Originally posted by JTK

Hej Max og Steen,
jeg talte faktisk med Jørgen, og han sagde at piben var drejet, og han sagde at han ikke regnede med at der gik meget mere end 2 uger inden den er færdig, så jeg tror dog på at der snart sker noget. Jeg har da allerede formet et par hylstre. Jeg har fundet ud af at Norma ikke duer. De amerikanske hylstre og Lapus virker. Norma hylstrene har åbenbart kraftiger godstykkelse i skuldrene, så når man har omformet et hylster, er halsen til tykkere i bunden. Jeg er begyndt at samle på Lapua 30.06 hylstre.

mvh. Johannes



@ Steen S m.fl

i stedet for at samle div. hylstre kan de købes til billige penge her: http://www.lockstock.com/prodinfo.asp?number=RBR35WHEL

____________________________________________
Life sucks and then you marry a woman who doesn't



Jo tak for linket, men de er skam allerede indkøbt [Wink]. Jeg gjorde mig nøjagtigt samme erfaring som Johannes, og fik sendt en bestilling afsted. Så jeg har skam de første testladninger klar (og har haft dem klar længe nu [B)]), så nu mangler jeg bare en riffel at teste dem i.

Jeg har også talt med Jørgen, og selv om han lød lidt træt (kan ligesåvel være lyden af min stemme som fremkalder denne træthed hos den stakkels mand, da han jo har måttet høre på den nogle gange de seneste måneder [:I][Wink])lød han mere positiv denne gang, så med lidt held går der ikke så længe nu (den ukuelige superoptimist igen [:o)])

mvh
Steen S
Svar
#15
Hej Steen,
hvilke kugler og krudt har de ladet med?

mvh. JOhannes
Svar
#16
Hej JoHannes og Steen S

Det er korrekt at Normas hylstre er tykkere på skuldrene og så kræves der en udvendig halsafdrejning. Jeg anvender udelukkende Lapua 30.06 hylstre til træning og så har jeg købt nogle nye Remington hylstre til når jeg skal på jagt.
Lapua 30.06 får bare en enkelt tur igennem die-settet, så er de klar. På lige netop denne kaliber har RCBS lavet en speciel ekspander der er beregnet til at udvide 30.06 hylstre.

Hvis I ønsker ladedata, så har jeg Den Norske Ladebog 5. udgave.
Send mail hvis jeg skal scanne siderne.

--
mvh M@X.
DRALF champion.
Bullits, brass or ass, no-one shoots free.
emil:max@dralf.dk
[IMG] http://photobucket.com/albums/v487/416ta..._Pokal.jpg [/IMG]
Hard work beats talent, when talent doesn't work hard.....

Mvh  M@X 2.1
Svar
#17
Hej Max,
jeg har også købt en RCBS Die, og den fungerer fint. Mht. ladedata fra den norske ladebog, ved du om ladedataerne er lidt mildere pga. tværvæggen i Swift A-frame kuglerne? Vil det bare være de samme lade data for en almindelig bødnæset. Hvad lader du med af projektiler til jagt?

mvh. Johannes
Svar
#18
Jeg bruger 200gr og 250gr Hornady for sjov og 250gr Nosler Partion når det er alvor.

Det har dog ikke været alvor endnu, men til elgjagten og vildsvinene i vort sydlige naboland skal jeg nok være klar.

Præcisionen med Hornadyer er helt i top. Lutter små kløverblade.[Smile][^][8D]

Det er jo normalt at sænke ladningen en smule til de lidt mere homogene kugler, så start hellere lidt under.[B)]

--
mvh M@X.
DRALF champion.
Bullits, brass or ass, no-one shoots free.
emil:max@dralf.dk
[IMG] http://photobucket.com/albums/v487/416ta..._Pokal.jpg [/IMG]
Hard work beats talent, when talent doesn't work hard.....

Mvh  M@X 2.1
Svar
#19
Øhh du JoHannes - din egen tråd er vist kørt lidt af sporet[Wink]

--
mvh M@X.
DRALF champion.
Bullits, brass or ass, no-one shoots free.
emil:max@dralf.dk
[IMG] http://photobucket.com/albums/v487/416ta..._Pokal.jpg [/IMG]
Hard work beats talent, when talent doesn't work hard.....

Mvh  M@X 2.1
Svar
#20
Citat:quote:

Originally posted by JTK

Hej Steen,
hvilke kugler og krudt har de ladet med?

mvh. JOhannes



Hej Johannes

Jeg har ladet op med Hornady 200 grains spire point, Nosler Bal. Tip 225 grains og Nosler Partition 250 grains. Jeg har brugt data fra den norske ladebog ligesom Max.

Derudover har en meget venlig sjæl meddelt mig, at han sender mig nogle Swift A-frame, da de ikke samler ordentligt i hans riffel. Disse skal naturligvis også testes [:p].

Så jeg er bare klar...nåeeh nej, mangler sgu da lige riflen [B)][Big Grin]

mvh.
Steen S

Tak for tilbuddet med ladedata, Max, men jeg har selv bogen.....og jo vi har da vist fjernet os en anelse fra den oprindelige tråd, men hvis jeg husker rigtigt var det da vist dig selv som skrev kodeordet "35 whelen" og fik Johannes og mig til at gå i selvsving [:o)][Big Grin]
Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)