Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Så mener de det alvorligt!
#1
Med en Jaguar V8 på 550 heste til at drive brændstofpumpen[Image: buttrock.gif]

http://www.livescience.com/49567-rocket-...hotos.html
Svar
#2
Alting er sindssygt på den "bil" --- Hjulene er lavet af smedet aluminium, ellers kan de ikke tåle G-påvirkningen ved de omdrejninger de kører ved tophastighed.. (omkring 10.000 RPM)

Den er både Jet- og Raket-drevet -- Raketmotoren er en "Liquid and solid propellant" "Hybrid" hvor man opnår "forbrændingen" ved at pumpe Brintoverilte under ekstremt højt tryk ind gennem det faste brændstof.

Pumpen skal levere op mod 50 kg H2O2 pr sekund- ved et tryk på omkring 75 Bar ..[:0][:0]. Det kræver en særdeles kraftig pumpe drevet af en fornuftigt stor motor [Big Grin][^] = V8 Jaguar ...

Til sammenligning kan jeg lige nævne et tal jeg husker fra fortiden ... De "turbo-pumper" der leverede det flydende brændstof til hoved-motorerne i Saturn 5 rakettens første trin kunne tømme et olympisk svømmebassin på under 5 minutter ... Og så læste jeg lige forleden dag at NASA har smidt alle design data på det system væk ... SÅ at bygge så stor en raket, der ikke ryster alting i stykker ved start --- Det er ganske enkelt glemt [:0][V][xx(]... "No one wants to go to the Moon again anyway"
Så --- når de engang vil til Mars -- så må de starte forfra....[xx(]

Hilsner
Dravis aka:FMJ
"Sapere Aude: Dare to KNOW!"
"Do not adjust your mind, there's a fault in reality"
Hilsner
Dravis aka:FMJ
"Sapere Aude: Dare to KNOW!"
"Do not adjust your mind, there's a fault in reality"
"Når to deler et ansvar, så er der to procent til hver"
Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)