Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Våbentilladelser
#1
Jeg sidder og ser på et skriv fra våbenkontoret i Esbjerg. Det drejer sig om jagtrifler med vekselpiber. Der står:

"Selvom en jæger har købt sin riffel - eks. en Sauer 202 - kun med et løb/pibe og han har heller ingen intentioner om at skaffe sig flere piber.
Han aner måske slet ikke at piben kan skiftes.
Så er udgangspunktet ALTID - der SKAL oprettes 2 våbentilladelser.En tilladelse til systemet og en tilladelse til hver pibe/løb."

Er det kun i Esbjerg, man har denne holdning/procedure, eller er det overalt i landet?

/Panthera

[Image: Img_2757-1.jpg]
Sic bisquitus disintegratum
______________________
Tikka RH 590 308 Win m. Leupold VXII 3-9x40
SKB 500 Special Edition
Toz 78-4 22LR m. Nikko 3-9x40

Jake - min bedste hund - RIP.
Sic bisquitus disintegratum
Svar
#2
Jeg fik i KBH 2 tilladelser til min S&L med 2 piber. Hvis man her skulle have fulgt terminologien fra Esbjerg, så skulle jeg vel have haft 3 tilladelser.
Mvh.

Yeti
Svar
#3
Lige præcis! Jvf. Esbjerg, så skal man have mindst to våbentilladelser, hvis man køber en riffel med vekselsystem. Og en ny for hver ekstra pibe.

/Panthera

[Image: Img_2757-1.jpg]
Sic bisquitus disintegratum
______________________
Tikka RH 590 308 Win m. Leupold VXII 3-9x40
SKB 500 Special Edition
Toz 78-4 22LR m. Nikko 3-9x40

Jake - min bedste hund - RIP.
Sic bisquitus disintegratum
Svar
#4
Min S&L'er med to piber har jeg tre tilladelser, og den er lavet i roskilde..

________________________________________________________________________________________________
A house without a rifle is just a house..
________________________________________________________________________________________________

A house without a rifle is just a house..
Svar
#5
Jeg har 1 tilladelse til riflen MED 6,5x55`eren (begge med samme våbennr.), og så 3 mere til vekselpiber, udstedt på våbenkontoret hos Bornholms Politi.
Som jeg er orienteret skal der kun 1 tilladelse til hvis system og pibe har samme nummer.

Mvh Farmor

[Image: sulejma.jpg]

Jagt! Ikke bare en hobby, men en livsstil.

Jagt! Ikke bare en hobby, men en livsstil.
Svar
#6
Det er da en dejlig ting at have tre tilladelser på tre våbendele.

Hvordan vil de så stille sig den dag man skal fornye tilladelsern, da de ikke kan udstæde en afgift på en våbendel.

Der kan kun udstædes afgift på en komplet riffel, det vil sige at vis der kan fortages pibe skift skal en af piberne have samme nr. som i låsestolen.

Jeg har selv tre tilladlser på en riffel og har da tænkt mig at prøve den hele vejen op den dag de skal fornyes, så må vi jo se

Mvh Skotten


Svar
#7
jeg har en 97DL, og den har jeg 2 tilladdelser til .system og pibe for sig, udstedt af våbenkontoret i holbæk.

switchback.
Svar
#8
System og pibe, har hver deres tilladelse, og man kan ikke have samme numre på system og pibe.
Jeg købte for år tilbage en 202'er, hvor system og pibe blev adskilt, og der forlangte man, at systemet fik tilføjet et tal mere.
Har en tilladelse pr. system og en pr. pibe = en lille bog [Smile]

Mvh.
Carsten
Svar
#9
@Panthera,

Citat:quote:

Er det kun i Esbjerg, man har denne holdning/procedure, eller er det overalt i landet?



NEJ, det er det ikke.
Det afhænger af hvor du bor!

Jeg har lige brugt "SEARCH" for dig[Big Grin][Wink]

http://www.riffeljagt.com/forum/code/top...C_ID=15150

/Gammeltoft
Shoot low, they might be crawling !!!!
"Boltlift forever......"
/GT
www.hgfirearms.dk
Shoot low, they might be crawling !!!!
Hellere være en original, end en dyr  kopi[B)]
Svar
#10
Det er vel ikke helt forkert der er vel tale om 2 våbendele hvis de kan skilles ad, uanset om manden ved det eftersom den tilladelse på piben er gratis kan jeg ikke se problemet.

KR

Heller komme galt afsted end slet ikke afsted.

Nu plads til 15 i skabet.
If you pay with penuts.

You only get monkeys
Svar
#11
Til min Sauer 202 har jeg 2 våben tilladelser. en med rifflen og 243w pipe og en til extra pipe 308w. den er udsted i Ringkøbing

Dø ved kølle
Dø ved kølle
Svar
#12
@Gammeltoft,
Ja, det gik lige op for mig, at der er en længere tråd om emnet. Sorry. Man må så håbe, at der ikke er nogen, som får problemer, hvis de skal til udlandet og ikke har tilladelser nok.
Panthera

[Image: Img_2757-1.jpg]
Sic bisquitus disintegratum
______________________
Tikka RH 590 308 Win m. Leupold VXII 3-9x40
SKB 500 Special Edition
Toz 78-4 22LR m. Nikko 3-9x40

Jake - min bedste hund - RIP.
Sic bisquitus disintegratum
Svar
#13
Hej alle.
Til min Sauer 202 6,5x55 har jeg KUN en tilladelse, men der er numrene også ens på både system + løb.
Mvh. Nemo
  3 Skuds-regel, det er spild af 2 patroner.

Mvh. Nemo
Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)