Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Nye regler for danskere i Tyskland
#1
Skærpede regler

[Image: dralflogoKim1.jpg]
I don`t shoot innocent animals, only the ones that looks guilty
Svar
#2
Citat:quote:

Originally posted by Kima

Skærpede regler

[Image: dralflogoKim1.jpg]
I don`t shoot innocent animals, only the ones that looks guilty



Kravet om dokumentation for veterinær kursus, blev vi præsenteret for sidste år på en jagt under Bundeswehr. Arrangørerne ville såmænd bare sikre sig at alle kunne brække et stykke vildt på en sober måde.

Jeg har i flere år deltaget i nogle "Bundesjageter" og har de sidste par sæsoner hjulpet med opbrækning af vildtet efter jagten. Det ses ofte at mange kan trykke på aftrækkeren, men ikke klare det efterfølgende på en sober måde. Dertil kommer, at det på drivjagt ikke kan undgåes at der forekommer maveskud som kræver en særlig opmærksomhed ved opbrækning. Tyskerne sælger deres vildt til vildthandlere som er meget kritiske ( heldigvis for forbrugeren )og de rører ikke et stykke vildt der er sovset ind i maveindhold eller jord.

Hvis der ved jagttegns uddannelsen var et særligt kursus i vildthygiejne, var det jo ikke noget problem. Her i landet ser man desværre også alt for mange som ikke ved, hvordan man behandler et stykke nedlagt vildt[Sad]

Der hvor jeg har jagt hedder det sig, hvis du ikke kan brææke så lad være med at skyde eller vær først sikker på at der er hjælper at trække på.

Jeg er engang blevet præsenteret for en buk da jeg kom hjem fra arbejde en sommerdag. Bukken var skudt om morgenen og endnu ikke brækket kl 16.30 - Jeg kasserede bukken[xx(]

Penge er ikke noget værd før de bliver brugt!!
Svar
#3
vildhygiejne kursus!
De er ikke noget lovkrav !De er en kan bestemmelse! Som kan fæstsættes af indehaverne af jagten! Kundige Person er et betegnelse til en som har kendskab til vildhygiejne!De hele bunder i en EU retningslinie!
http://www.talkingfood.de/presse/presses...,2863.html

Skydprøve
Der er ingen delstater som kræver en skydeprøve de er også op til jagdindehaver at kræve de eller ikke!

Forsikring
Skal du tegne (have) et tysk jagttegn skal der tegnes et tysk jagtforsikring!lovkrav fra 1.1.2009

Lille

Lille

Des Waidmanns Ursprung liegt entfernt – dem Paradiese nah, da war kein Kaufmann, kein Soldat, kein Arzt,

kein Pfaff, kein Advokat, doch Jäger waren da!
Hilsen Lille

Svar
#4
Forsikring

[Image: dralflogoKim1.jpg]
I don`t shoot innocent animals, only the ones that looks guilty
Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)