Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Dug i riffelkikkert
#1
Hej forum,jeg er ny bruger,og håber at kunne få hjælp/råd til at løse et problem.jeg har en ældre Karl Kaps 2,5-10x56 som jeg købte brugt på en Sako riffel sidste år.jeg har indtil nu været glad for kikkerten,men i morges på bukkejagt i kraftigt regnvejr,duggede den til og er pt ubrugelig!! Er der noget at gøre eller er det prisen for at handle brugt privat?
Hilsen Ulrik
Svar
#2
Hej ULG!
Velkommen til VTF. Med hensyn til dine spörgsmål kan der svares helt kort:
1: NEJ!

2: JA!

Lidt mere uddybende kan jeg fortälle, at en kikkert, der dugger er utät. Derfor vil du kunne ligge kikkerten på radiatoren og "törre" duggen väk. Kikkerten vil derefter fungere fint indtil näste gang den udsättes for fugt. Rent praktisk er det meget vanskeligt at have gläde af utät optik i längden, idet det er meget svärt undgå fugtigt vejr på vore breddegrader. Mit råd er derfor: Köb den dyreste nye kikkert af anderkendt fabrikat, som du har råd til og skrot den gamle hurtigst muligt.

mvh. Lars

"Jeg har mange forskellige interesser, men de slutter alle på -jagt"
"Jeg har mange forskellige interesser, men de slutter alle på -jagt"

Forbundsmester 2020 i sporting, jagtfeltskydning og jagthorn!
Svar
#3
Hej Lars,tak for dit svar,jeg havde det jo nok på fornemmelsen! Jeg tror desværre ikke at konen og børnene vil bytte sommerferien for en ny kikkert til min riffel,så det trækker nok op til at Zeiss'en på 222'eren må holde flyttedag,utroligt at de ikke kan se hvad der er af størst betydning!!!
Hilsen Ulrik
Svar
#4
Hej ULG!

Sådan en Karl Kaps er jo ikke en direkte ringe kikkert, måske kan den reddes ved at sende den til fabrikken, der er ret god garanti på de kikkerter! Det afhænger selvfølgelig meget af alderen på kikkerten, hvis den er for gammel må du nok følge Lars M.L.'s råd..

Hilsner
Dravis aka:FMJ
"Sapere Aude: Dare to KNOW!"
Hilsner
Dravis aka:FMJ
"Sapere Aude: Dare to KNOW!"
"Do not adjust your mind, there's a fault in reality"
"Når to deler et ansvar, så er der to procent til hver"
Svar
#5
Hej Dravis,jeg fik samme råd af en kammerat igår,og jeg ringede til fabrikken i morges.De var meget venlige,og sagde at deres kikkerter ikke må være utætte,så jeg skulle bare sende den ned,så ville den blive ordnet og retuneret inden for 3 uger"kostenlos"!Det må da kaldes service!!De ville hverken høre om alder på kikkerten eller se en kvittering på at jeg er 1.ejer af den.Nu håber jeg bare at de kan holde hvad de lover,men mon ikke;ordnung muss sein!!!
Hilsen Ulrik
Svar
#6
Hej

Jep husk altid tjekke sin garanti på kikkerten inden den drives over højre skulder - gem alt hvad der er af papirer der følger med...

Jeg havde en skod Bushnell kikkert som hvor der gik en O-ring i med dug til følge.
Efter et par samtaler med Hubertushuset lykkedes det mig at få dem til at forstå, at der stadig var garanti på skidtet - og jeg fik en spritny mod blot at sende den gamle derover (jeg skyndte mig så at sælge Bushnellen og købe en S&B - men det er en anden sag [Wink]

Citat:quote:

Originally posted by ULG

Hej Dravis,jeg fik samme råd af en kammerat igår,og jeg ringede til fabrikken i morges.De var meget venlige,og sagde at deres kikkerter ikke må være utætte,så jeg skulle bare sende den ned,så ville den blive ordnet og retuneret inden for 3 uger"kostenlos"!Det må da kaldes service!!De ville hverken høre om alder på kikkerten eller se en kvittering på at jeg er 1.ejer af den.Nu håber jeg bare at de kan holde hvad de lover,men mon ikke;ordnung muss sein!!!



[Image: kongsberg393-t.jpg]
Svar
#7
Citat:quote:

Originally posted by ULG

Hej Dravis,jeg fik samme råd af en kammerat igår,og jeg ringede til fabrikken i morges.De var meget venlige,og sagde at deres kikkerter ikke må være utætte,så jeg skulle bare sende den ned,så ville den blive ordnet og retuneret inden for 3 uger"kostenlos"!Det må da kaldes service!!De ville hverken høre om alder på kikkerten eller se en kvittering på at jeg er 1.ejer af den.Nu håber jeg bare at de kan holde hvad de lover,men mon ikke;ordnung muss sein!!!



Hej ULG!

Der kan man se. Jeg var vist lidt for hurtig på afträkkeren [:I].

mvh
Lars

"Jeg har mange forskellige interesser, men de slutter alle på -jagt"
"Jeg har mange forskellige interesser, men de slutter alle på -jagt"

Forbundsmester 2020 i sporting, jagtfeltskydning og jagthorn!
Svar
#8
Hej "ULG"

Vi hører meget gerne om udfaldet af den garantirep hos Karl Kaps, når den engang kommer tilbage.

Hilsner
Dravis aka:FMJ
"Sapere Aude: Dare to KNOW!"
Hilsner
Dravis aka:FMJ
"Sapere Aude: Dare to KNOW!"
"Do not adjust your mind, there's a fault in reality"
"Når to deler et ansvar, så er der to procent til hver"
Svar
#9
Citat:quote:

Originally posted by dravis

Hej "ULG"

Vi hører meget gerne om udfaldet af den garantirep hos Karl Kaps, når den engang kommer tilbage.

Hilsner
Dravis aka:FMJ
"Sapere Aude: Dare to KNOW!"



Det er sq da rart, når der er nogen, som tager deres garantiforpligtelser alvorligt.... [Smile]

VRØVL! Kun PIGER vil have magnum... ;-)

Favourite Quote: Vi løser ikke vore problemer ved at tænke på samme måde, som da vi skabte dem.....(Albert Einstein)
.....ualmindelig velinformeret i forhold til min alder ... :-)

Favourite Quote: En humlebi ved ikke, at den ikke kan flyve......Gå ud på terrassen og vift med armene...hvis du letter må du være uvidende ;-)
Svar
#10
[/quote]
Det er sq da rart, når der er nogen, som tager deres garantiforpligtelser alvorligt.... [Smile]

VRØVL! Kun PIGER vil have magnum... ;-)

Favourite Quote: Vi løser ikke vore problemer ved at tænke på samme måde, som da vi skabte dem.....(Albert Einstein)
[/quote]
At reparere en sigtekikkert koster ikke mange basseører set i forhold til den reklameværdi der ligger i det. Tænk blot på hvor mange her på sitet der nu er klar over at Karl Kaps reparerer uden beregning.
Det modsatte ville afholde os alle fra at købe dette mærke.

God service er god reklame.

375ras.

Rigtige autister har deres eget kaliber.
Svar
#11
Citat:quote:

Originally posted by 375ras



Det er sq da rart, når der er nogen, som tager deres garantiforpligtelser alvorligt.... [Smile]

VRØVL! Kun PIGER vil have magnum... ;-)

Favourite Quote: Vi løser ikke vore problemer ved at tænke på samme måde, som da vi skabte dem.....(Albert Einstein)
[/quote]
At reparere en sigtekikkert koster ikke mange basseører set i forhold til den reklameværdi der ligger i det. Tænk blot på hvor mange her på sitet der nu er klar over at Karl Kaps reparerer uden beregning.
Det modsatte ville afholde os alle fra at købe dette mærke.

God service er god reklame.

375ras.

Rigtige autister har deres eget kaliber.
[/quote]
100 % enig - det er fuldstændig i overensstemmelse med det jeg prædiker for mine studerende!

Men uanset at god service er en god forretning, så er der stadig nogen, som ikke leverer....

VRØVL! Kun PIGER vil have magnum... ;-)

Favourite Quote: Vi løser ikke vore problemer ved at tænke på samme måde, som da vi skabte dem.....(Albert Einstein)
.....ualmindelig velinformeret i forhold til min alder ... :-)

Favourite Quote: En humlebi ved ikke, at den ikke kan flyve......Gå ud på terrassen og vift med armene...hvis du letter må du være uvidende ;-)
Svar
#12
Hej forum,tak for svarene/kommentarene,jeg skriver når der sker nyt i sagen,men der går nok ca.en 3 ugers tid.
Hilsen Ulrik
Svar
#13
Hej Forum,så er min kikkert kommet tilbage fra fabrikken,der er udskiftet et rør fra kikkertens indre,og så er den tætnet,justeret og renset,det var jo en rar overraskelse at komme hjem til,jeg var jo forberedt på at der ville gå 3 uger,men idag er det kun 14 dage siden jeg sendte den.Så nu står den på montering og så ud og "knalde"
Hilsen Ulrik
Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)