Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Synthetic/stainless
#1
Jeg er gået rundt og har overbevist mig selv om at jeg skal have to nye riffler i syntetiske og rustfrie modeller.
Har overvejet sako 85 synthetic stainless som jeg synes er ret lækker.
Kammerater har dog sidenhen foreslået bla. Remington model 700 (mener jeg det var), Winchester model 70 extreme weather og sågar Tikka T3 har været oppe at vende.
Kalibrene bliver nok 243 og 300wm.

Er der nogen at jer der har anbefalinger eller det modsatte, af de forskellige mærker?
På forhånd tak for hjælpen.

/375HH
Svar
#2
Remington 700: Amerikansk funktionalitet og kram - ingen dikedarer - ikke megen finnish, men de skyder som en drøm...efter lidt justering/udskiftning af aftræk m.v. Den store force er, at du kan udskifte stumper i det uendelige på en Remy 700...

Sako: Jamen hvis du har råd - så ville jeg da klart vælge sådan en. Finnish og detaljer er bare bedre - for mig er det lidt som at sammenligne Leupold og swarovski. De fungerer begge upåklageligt og er kram til det yderste...men vi ved alle hvad der lækrest.. Jeg synes personligt at Sako 85 varmint i Laminated S/S er for LÆKKER. Havde jeg pengene ville jeg ikke være i tvivl, og jeg tror heller ikke, at du er det når du først har set på de to forskellige rifler...

Held og lykke med det...[Smile]
Svar
#3
Jeg har to Sako 85 i S/S i 270 WSM og 338 wim mag. og hvis varmint kommer syn. skæfte finder jeg nok plads til sådan en.

Nyland
Svar
#4
Jeg har lige investeret i en sako 75 i ss med lamineret skæfte cal.243 så gæt hvad jeg vil anbefale[Big Grin].
Det er en gennemført og dejlig skyder, med et rigtig godt aftræk.
Buy the best and cry only once, som en eller anden har som motto.

[Image: Slvbukcopy-1-1.jpg]

+GONE2HUNT+

Op ad bakke, er trods alt stadig fremad.

Nu med 25X forstørrelse.
Nu med sako 75 ss laminat


+GONE2HUNT+

King of varmint

Op ad bakke, er trods alt stadig fremad.



NU MED DÆMPER
Svar
#5
Tak for hurtige svar.

Mit første valg var egentligt også sako'en, men havde fået at vide at den ikke skød alt for godt med den rustfrie pibe på.
Er der noget om snakken eller er det en udspringer af alm ammestue snak?

@Tonny - Hvor tæt kan du samle skuddene med din 243er? Og hvilken jagt ammu anvender du?

@Nyland - Hvor tæt kan du samle skuddene med din 270 wsm?
Svar
#6
" En eller anden" synes det kommer an på hvilken bil du kører [Big Grin]

Det er alle tre gode rifler, så hvis du kører Skoda, som er " Wise mans Audi", så køb en Tikka T3. Den fortæller at du sætter pris på den bedste kvalitet man kan få til en pris der er til at betale.

Hvis du kører Volvo eller SAAB skal du have en Sako. Det fortæller at du er klar til at betale prisen for ultimativ kvalitet, og andre må gerne vide at det er sådan du ser på det, men du forventer at mekanikken fungerer "out of the box" uden at du skal spilde tid på det.

Hvis du har en frikørt Mercedes taxi, skal du købe Remington. Den fortæller at du værdsætter kvaliteten, og du vil gerne selv skrue, justere og indstille på sagerne, så de virker nøjagtig som du vil have det.

Husk på, at både din bil, din riffel og dit tøj fortæller hvem du er, også selvom du ikke anerkender, at det forholder sig sådan.

P.S. Dette indlæg er meget for sjov og kun lidt alvorligt.

Venlig hilsen Lasse
...Buy the best and cry only once.
Hilsen Lasse

... Buy the best and cry once.
Svar
#7
Hmmmmmmmm....
Hva' gør man så når man kører i en 1 år gammel Audi?

Kan man få "alu" montager og "koncert" optik på Sako'en? [Big Grin]
Svar
#8
Puha...så vil jeg slet ikke vide, hvad jeg skal rende rundt med, når man kører rundt i en 15 år gammel Nissan [:I][8D]

[Image: Takleberry-1.jpg].

Nu med "Harley"-rifler [8D]
Svar
#9
Citat:quote:

Originally posted by Takleberry

Puha...så vil jeg slet ikke vide, hvad jeg skal rende rundt med, når man kører rundt i en 15 år gammel Nissan [:I][8D]

[Image: Takleberry-1.jpg].

Nu med "Harley"-rifler [8D]



.... en "Diana 2"....[Wink][Smile]

Asbjoern
------------------------------
Tikka M695, 6,5 "træls"
Sako 75 Stainless, "Dirty old six"
Tikka M695, 338 "Pind-is"
Asbjoern
------------------------------
Tikka M695, 6,5 "træls"
Sako 75 Stainless, "Dirty old six"
Svar
#10
Tager på skydebane indenfor en uge, så får du friske resultater.

Jeg har også en Sako 85 Bravian, den spredte lidt for meget med Norma jagt match, men med 7,8 gr. nosler BT er det en drøm.
Svar
#11
Citat:quote:

Hmmmmmmmm....
Hva' gør man så når man kører i en 1 år gammel Audi?


Puuuha, en ny Audi. Så er der kun en Bla¤%r der siger det samme. Det er jeg sq ked af du gamle [Wink]

Venlig hilsen Lasse
...Buy the best and cry only once.
Hilsen Lasse

... Buy the best and cry once.
Svar
#12
Helt klart, SAKO frem for de andre. De har verdens bedste magasin, og deres låsegang er bare guf[Big Grin]

HVORFOR GÅ PÅ ARBEJDE.. NÅR MAN KAN GÅ PÅ JAGT
Heller 2 i dunken, end dunken i 2'eren
 



Svar
#13
Tikka eller SAKO

Remington ville jeg personligt vælge fra. Hva´ skal jeg med en ny riffel hvor jeg måske skal til at bøvle med og have en ekstra omkostning, ved at skifte aftræk. Det virke[Wink]r lidt omvendt i mine øjne

Schönauer

Bag enhver succesfuld jæger,
står en arrig kælling


[Image: p----blaser.jpg] [Image: hunter.gif] [Image: Fuchs.gif]
Schönauer

Det er de små enkle ting i livet
som bidrager til at gøre det meningløst

Svar
#14
Jeg er ved og lave forskellige ladninger til den så du må vente med resultatet.
Men jeg har købt norma SP 100grains, nosler partition 100grains, speer grand slam 100grains, og så har et af de kære medlemmer lovet at sende mig nogle hornadyèr, håber jeg[Wink]. Jeg skal på læsø d.18-19 april, til skydeweekend så jeg får nok først testet den der for alvor. Konen mener det er vigtigere at jeg monterer køkken[:0], der er så meget kvinder ikke forstår...

[Image: Slvbukcopy-1-1.jpg]

+GONE2HUNT+

Op ad bakke, er trods alt stadig fremad.

Nu med 25X forstørrelse.
Nu med sako 75 ss laminat


+GONE2HUNT+

King of varmint

Op ad bakke, er trods alt stadig fremad.



NU MED DÆMPER
Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)