Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
import fra uk
#1
mange tak for et fedt forum... men for f..... det er sgu en tids røver. jeg har kigget lidt på kikkert ved http://opticswarehouse.co.uk/default.asp
der er sgu billigt eller er det? hvad skal jeg regne med at det koster før det er hjemme i våbenskabet. ?
Svar
#2
Hej!
Der kommer hverken told eller moms på, da det er indenfor EU at du køber varen. Det eneste der kommer på er fragten, og den er relaitv beskeden fra Opticswarehouse.
Se evt kursen på http://www.valutakurser.dk
Mvh
Michael
Svar
#3
Man ku' bli' lokket - men hvor blev garantien af - hvad siger den engelske lovgivning +?
mvh
Svar
#4
Hvis du køber en kikkert af et ordentligt mærke, er det ikke den lovmæssige garanti der er interessant.

Det der er interessant, det er om kikkerten skal til UK for service, samt hvor mange år garantien dækker, og ikke mindst hvilken kulance man kan forvente hvis skaden fx. sker ved at kikkerten kommer i klemme i en bildør [Big Grin]

I de gode mærker: Forvent fra nogle år, op til 'når jorden går under' af længde på garantien. Leupold, som er i "mellemprisklassen" har jo fx. livstidsgaranti, som ikke er bundet til den første køber.

Bemærk også at det ikke altid kan betale sig at købe i udlandet.

Hilsen
Kenneth

-------------------------------------------
CTRL-Z virker desværre ikke i det virkelige liv
-----------------------------------------------------------
Jeg vil bekæmpe din mening, men dø for din ret til at have den
Svar
#5
mange tak. min kikkert er død så der skal en ny til, jeg skyder ikke meget med riffel= hvormeget skal jeg ofre? riflen er også en jeg sikkert skifter i nær fremtid, jeg tænker her at jeg ikke vil købe dyre mont til en dyr kikkert og så igen skulle købe nye mont til den nye riffel, jeg har kik på Hawke 3-12x56 den er ijagt blad til 2995.Kr. men kan hente den hjem fra uk til 1420... hvor galt kan det gå??? vil godt høre noget om Hawke. jeg ved godt "at man får hvad man betaler for"

mange tak
Svar
#6
Jeg kender ikke Hawke overhovedet, men når du spørger til en billig kikkert, hvad så med den "Barska" Rex har, sat ned til 750,- ?

http://shop.gunsandpowder.dk/product.asp?product=3445

Han har vist også Hawke kikkerter, så han kan sikkert give dig et godt råd om forskellene [Smile]

Hilsen
Kenneth

-------------------------------------------
CTRL-Z virker desværre ikke i det virkelige liv
-----------------------------------------------------------
Jeg vil bekæmpe din mening, men dø for din ret til at have den
Svar
#7
Hawke har et rigtigt godt ry til brug på luftvåben og rimfires. Har godt set at de også laver riffelkikkerter, men kender ikke lige kvalitetsniveauet på disse.
Stort knald = stort smil :-D
Svar
#8
Nå men det blev sådan en : http://www.opticswarehouse.co.uk/proddet...HEN31250IR

hvad for en mont skal jeg bruge?den skal side på en gammel mauser ? ja er helt grøn med sådan noget kikkert haløj..
Svar
#9
[V][V][V] så fik jeg min nye kikkert hjem og kørte glad[Smile] op til min lokale jagt butik, skulle bruge nogle nye ringe, den ville han da gerne montere gratis (havde ikke købt den af ham) fint men så siger han at den ikke kan nul stilles, kan ikke komme "nok" til højre!!! han havde baserne/ ringe af og på igen et par gange uden held, åbnede flere pakker med ringe. det tog ca. 1,5 time før han gav op. og så siger han at jeg ikke skulle betale noget.[:0] det kalder jeg sgu service. tak til Pamhule jagt. og jeg har lært (igen)at man får det man betaler for!!! kan ikke anbefale Hawke!!![Sad]
Svar
#10
AHHHRREM, Host host. Du er vist ikke den eneste der er helt grøn.

Selvfølgelig kan kikkerten nulstilles, men det kunne da lyde som om baserne ikke er blevet det. Det kan vist også være noget af en udfordring med en gammel Mævser, den er jo ikke fra starten konstrueret til at få kikkert monteret.

...så mit bud er, at du skal beholde kikkerten men udskifte våbensmeden [Big Grin]

P.S. Velkommen på forum. Det er ingen skam at være grøn, og du er endda stor nok til at indrømme det. Bare uheldigt du render ind i en våbensmed der også er grøn, men ikke vil indrømme det [xx(].

Venlig hilsen Lasse
...Buy the best and cry only once.
Hilsen Lasse

... Buy the best and cry once.
Svar
#11
[Big Grin][Big Grin][Big Grin]
hvis en våbenhandler efter flere forsøg ikke opdager at hullerne ikke er rette, bør han nok holde sig fra montering og nøjes med salg

mvh
Strom, naturgænger
mvh
Strom, naturgænger
Svar
#12
hej lassescout og tak for velkomsten. vi lagde en anden kikkert i ringen og ingen problem den kunne sagtens stilles ind og var ikke langt fra "nul"
P.S. dit motto siger det jo også!!!
Svar
#13
Hmmm. Det behøver ikke at være godt, men jeg kan ikke helt greje hvad der er foregået.

Anyway, hvis den retning baserne peger ikke er parallel med den retning piben peger, vil indskydningen kun passe i sideretningen på én afstand, nemlig indskydningsafstanden. Fejlen vil blive større desto længere væk fra indskydningsafstanden målet befinder sig.

Jeg ville lige vende omkring en ordentlig bøssemager med sættet og få det kigget efter hvis jeg var dig. Når man er ny i faget har man ikke brug for en masse frustrationer på grund af forkert montagearbejde.

...og det har man forresten heller ikke senere, det er pi#¤%e irriterende, og kan jo i yderste fald koste grimme anskydninger hvis ikke man får det ordnet før man begynder at gå på jagt med grejet.

Venlig hilsen Lasse
...Buy the best and cry only once.
Hilsen Lasse

... Buy the best and cry once.
Svar
#14
Citat:quote:

Originally posted by LasseScout

Anyway, hvis den retning baserne peger ikke er parallel med den retning piben peger, vil indskydningen kun passe i sideretningen på én afstand, nemlig indskydningsafstanden.

Nej Lasse, det er det man justerer windagen for (justerrøret i kikkerter er fikseret i den ene ende).
Jeg er opmærksom på at det er en ofte foretaget logisk slutning men ikke desto mindre er den forkert [Smile]
Det problem du beskriver findes på deciderede sidemontager og på kikkerter hvor trådkorsets horisontale og vertikale akser divergerer fra kikkertens horisontale og vertikale vippepunkter...............man vil typisk kunne konstatere dette ved at sideretningen ændrer sig hver gang man justerer op og ned (også på samme afstand).
En mindre sidevejs monteringsfejl (således at kikkerten teoretisk er sidemonteret) vil man kunne kompensere for ved at kante riflen, således at øverste punkt på den vertikale streg, det nederste punkt på den vertikale streg og center af løb, flugter på een linie.
Denne kompensation sker ofte ubevidst..........det forudsætter selvfølgelig at kikkertens horisontale og vertikale streger er sammenfaldende med vippepunkterne.



Amateurs practice till they get it right. Professionals practice till they can't get it wrong.
[Image: Avatar.jpg]
Svar
#15
Det lyder spændende ID, men jeg er ikke helt sikker på jeg forstår det. Betyder det, at sidejusteringen faktisk retter sigtelinien ind så den bliver parallel med piben ?

(Jeg er også en smule grøn på området, men det er jeg altså ikke meget for at indrømme[Big Grin]. Det er derfor jeg ikke fortæller danielsen hvad der skal gøres, men begrænser mig til at anbefale at han får en fagmand til at kigge på det)

Venlig hilsen Lasse
...Buy the best and cry only once.
Hilsen Lasse

... Buy the best and cry once.
Svar
#16
Ja - forudsat at din kikkert er justeret med den vertikale streg så den løber igennem centret af løbet og at kikkerten vipper over henholdsvis den vertikale og den horisontale streg i trådkorset.
[Image: Canting.jpg]


Amateurs practice till they get it right. Professionals practice till they can't get it wrong.
[Image: Avatar.jpg]
Svar
#17
Fin tegning. Nu forstår jeg det.

Venlig hilsen Lasse
...Buy the best and cry only once.
Hilsen Lasse

... Buy the best and cry once.
Svar
#18
sendte den retur og fik en ny i lørdags, der var ingen problemer de spurgte om jeg ville have en bytter eller købe noget andet eller pengene igen.. den nye blev monteret i lørdags uden problemer og skudt ind i går aftes. og det virker. kan fandeme sætte dem tæt... nu er det bare.. jeg skal vel have de penge tilbage for at sende den retur til england, kostede sgu 220kr. eller hvad ?
Svar
#19
Hej . Du får vel heller ikke benzin penge tilbage , hvis du havde købt den ved en forhandler herhjemme [Wink] , sådan er det når man køber over nettet , ikke kun plusser .

Hilsen A-bolt
Svar
#20
Hmmm.
Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)