Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Mand og kone - ingen tvivl!
#1
[Image: DSC02259.jpg]

I dag var vi et smut i Naturværkstedet, hvor min bror arbejder. Han har pillet et par gæs ud af en større flok for at prøve noget opdræt. Det er svært at se forskel på kønnene, så han har haft adfærdsiagttagelser gennem en længere periode. Vi hilste på de to, og Gasen var mest optaget af at finde vej til os gennem de store masker for at vride vores næser rundt [B)] Ret så karismatisk en herre. Mens Gasen gav den som macho, kæftede kællingen op i baggrunden [:0][Big Grin]. Jo, der er ingen tvivl [Wink] De er et nydeligt par. Det var bedre, om hun passede sine æg, der lå i træskuret [Big Grin]
Walnut
Svar
#2
Ak ja...Endnu en dag i familien Walnut [:I]

Mvh.
Lars/Great Dane

'Citat M@X' Udnævnt til "autonom bandit" af "jeg er ikke nærtagen" Blasergun

...So What - Jeg er udnævnt til skødehund af Miss Speedy Jegsnupperentudekikstil
Great Dane

Svar
#3
Mange gange siger billeder mere end ord.........[:I]

Det minder mig for øvrigt om at jeg lige har været sammen med min svigerfar og svigermor.....[|)]

Asbjoern
------------------------------
Tikka M695, 6,5 "træls"
Sako 75 Stainless, "Dirty old six"
Tikka M695, 338 "Pind-is"
Asbjoern
------------------------------
Tikka M695, 6,5 "træls"
Sako 75 Stainless, "Dirty old six"
Svar
#4
Citat:quote:

Originally posted by Great Dane

Ak ja...Endnu en dag i familien Walnut [:I]

Mvh.
Lars/Great Dane

'Citat M@X' Udnævnt til "autonom bandit" af "jeg er ikke nærtagen" Blasergun

...So What - Jeg er udnævnt til skødehund af Miss Speedy Jegsnupperentudekikstil



[Big Grin][Big Grin][Big Grin]
Forhåbentlig er jeg ikke den eneste, der lever i et ægteskab, hvor konen bruger mange flere ord end manden [Big Grin]
Mvh Walnut
Svar
#5
Da jeg var knægt havde vi flere gange gæslinger til opfedning og slagtning. Når gæssene var blevet store, gik de gerne udenfor og ryddede haven (også naboens [:I]) Når så min lillesøster kom cyklende hjem fra skole løb de efter hende og skrappede op og hvæsede (var de mon alle kællinger?) Hun begyndte derfor at cykle rundt med en bambuspind til selvforsvar [Big Grin] Og den dag idag hader hun gæs [Big Grin]

Gæs er nok det mest vagtsomme dyr og de bruges vistnok endda i et svensk fængsel til vagtposter, da man næppe kan passere dem uden en del skrappen og hvæsen.

Jægermæssigt har gæs altid for mig været øverst på ønskelisten over fuglevildt, da de stiller større krav til jægeren, og jeg har altid været særdeles stolt nå de kom på tasken.

Mvh.
Lars/Great Dane

'Citat M@X' Udnævnt til "autonom bandit" af "jeg er ikke nærtagen" Blasergun

...So What - Jeg er udnævnt til skødehund af Miss Speedy Jegsnupperentudekikstil
Great Dane

Svar
#6
Citat:quote:

Originally posted by Great Dane

Da jeg var knægt havde vi flere gange gæslinger til opfedning og slagtning. Når gæssene var blevet store, gik de gerne udenfor og ryddede haven (også naboens [:I]) Når så min lillesøster kom cyklende hjem fra skole løb de efter hende og skrappede op og hvæsede (var de mon alle kællinger?) Hun begyndte derfor at cykle rundt med en bambuspind til selvforsvar [Big Grin] Og den dag idag hader hun gæs [Big Grin]

Gæs er nok det mest vagtsomme dyr og de bruges vistnok endda i et svensk fængsel til vagtposter, da man næppe kan passere dem uden en del skrappen og hvæsen.

Jægermæssigt har gæs altid for mig været øverst på ønskelisten over fuglevildt, da de stiller større krav til jægeren, og jeg har altid været særdeles stolt nå de kom på tasken.

Mvh.
Lars/Great Dane

'Citat M@X' Udnævnt til "autonom bandit" af "jeg er ikke nærtagen" Blasergun

...So What - Jeg er udnævnt til skødehund af Miss Speedy Jegsnupperentudekikstil



[Big Grin]
Herlig historie. Da konger var konger, og slotte var fæstninger, var de fast inventar på de grønne områder foran murene. Angiveligt, som du også selv skriver, fordi de er yderst vagtsomme.
Mvh Walnut
Svar
#7
Citat:quote:

Originally posted by Asbjoern

Mange gange siger billeder mere end ord.........[:I]

Det minder mig for øvrigt om at jeg lige har været sammen med min svigerfar og svigermor.....[|)]

Asbjoern
------------------------------
Tikka M695, 6,5 "træls"
Sako 75 Stainless, "Dirty old six"
Tikka M695, 338 "Pind-is"



[Big Grin][Big Grin][Big Grin] Fik du plads til at tale med din svigerfar [Wink][Big Grin]
Walnut
Svar
#8
Citat:quote:

Forhåbentlig er jeg ikke den eneste, der lever i et ægteskab, hvor konen bruger mange flere ord end manden



Det er sådan det skal være. Vi oplader kun vor røst når det er nødvendigt.

Hjemme hos os har vi delt ansvaret, så konen tager de små beslutninger, og jeg tager de store.

(... og indtil videre har der ikke været nogen store beslutninger at tage).

Venlig hilsen Lasse
...Buy the best and cry only once.
Hilsen Lasse

... Buy the best and cry once.
Svar
#9
Citat:quote:

Originally posted by LasseScout

Citat:quote:

Forhåbentlig er jeg ikke den eneste, der lever i et ægteskab, hvor konen bruger mange flere ord end manden



Det er sådan det skal være. Vi oplader kun vor røst når det er nødvendigt.

Hjemme hos os har vi delt ansvaret, så konen tager de små beslutninger, og jeg tager de store.

(... og indtil videre har der ikke været nogen store beslutninger at tage).

Venlig hilsen Lasse
...Buy the best and cry only once.



[Big Grin][Big Grin][Big Grin]
Hej Lassescout
Hos os er det fast tradition, når Fruen vender f.eks. en eller anden mikropisk økonomisk disposition, at jeg spørger på om, vi er truet af fallit [Big Grin] Svaret er ligeså forudsigeligt noget i retning af: Jamen, så køb det da... eller selvfølgelig har du brug for det [Big Grin]
Jeg griber selvfølgelig ind med de nødvendige midler, hvis en fallit skulle tårne sig op[Wink][Big Grin][8D]
Mvh Walnut
Svar
#10
Citat:quote:

Originally posted by Walnut

Citat:quote:

Originally posted by Asbjoern

Mange gange siger billeder mere end ord.........[:I]

Det minder mig for øvrigt om at jeg lige har været sammen med min svigerfar og svigermor.....[|)]

Asbjoern
------------------------------
Tikka M695, 6,5 "træls"
Sako 75 Stainless, "Dirty old six"
Tikka M695, 338 "Pind-is"



[Big Grin][Big Grin][Big Grin] Fik du plads til at tale med din svigerfar [Wink][Big Grin]
Walnut



Ja da... der hvor vi var har værten et kæmpe værksted, så der gik vi ud og drak en lille håndbajer - det er som regel kvindefri zone.....[Wink][8D]

Asbjoern
------------------------------
Tikka M695, 6,5 "træls"
Sako 75 Stainless, "Dirty old six"
Tikka M695, 338 "Pind-is"
Asbjoern
------------------------------
Tikka M695, 6,5 "træls"
Sako 75 Stainless, "Dirty old six"
Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)