Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Vildsvinene nærmer sig
#1
http://www.dr.dk/Nyheder/Indland/2009/04...m?rss=true

Kom bare kom

Bo
Svar
#2
En tysk jagtkammerats naboer hørte larm fra vejen en aften sidste år.
Et vildsvin havde væltet deres skraldespand.
De bor lige op ad skovområdet øst for Mürvik langs Flensborg fjord.

Mvh Sune
Svar
#3
Slettet..... fordi jeg lige kom i tanke om at jeg egentligt havde glemt hvad jeg selv skrev[Big Grin][Big Grin]

Du har ret Great Dane.
Svar
#4
Af hensyn til deres fremtid i Danmark, vil jeg foretrække hvis ingen offentligører observationer om dem i Danmark. Samtidigt vil jeg råde enhver jæger til at lade dem helt være. Nyd synet, men hold tæt [^]

Mvh.
Lars/Great Dane

'Citat M@X' Udnævnt til "autonom bandit" af "jeg er ikke nærtagen" Blasergun

...So What - Jeg er udnævnt til skødehund af Miss Speedy Jegsnupperentudekikstil
Great Dane

Svar
#5
I øvrigt læg mærke til den noget useriøse ubehagelige tone der ligges for dagen af dem der skriver kommentare på dr.

Edit: Samme artikel med kommentare fra debatøre på dr http://www.dr.dk/Regioner/Syd/Nyheder/Gr...150813.htm
Mvh
Christensen

Livet rummer mange forunderlige spørgsmål...
Hvorfor er det fx. fysisk umuligt at købe et våbenskab der er stort nok?
Mvh
Christensen
Svar
#6
Gode nyheder - men det varer desværre nok en evighed før vi ser dem på Sjælland...suk

/Kenneth

-------------------------------------------
CTRL-Z virker desværre ikke i det virkelige liv
-----------------------------------------------------------
Jeg vil bekæmpe din mening, men dø for din ret til at have den
Svar
#7
Spændende at se hvor længe der går inden alle vore modstandere råber og skriger op over at vi ikke gør nok ved vildsvine problemerne. Der kommer nok en del doffere der vil tage jagttegn fordi svinene raserer lærke- og mågereder[Wink]

mvh Don Bums

[Image: snipertarget.jpg]
mvh Don Bums

Svar
#8
Kopieret fra debatten på dr.
"Hvorfor er det, at det store, miljøsvinene , forgældede og samfundstyngede landbrug næsten dagligt kan skabe nye overskrifter, hvor de stakkels landmænd skal ynkes af resten af befolkningen. Kæreste venner, de store fabrikker med svin ødelægger vores natur; og for hvert svin der produceres øges landbrugets gæld; og dermed landbrugets ansvar for, at det ikke går så skidegodt i Danmark lige for tiden. Landmændene og bankerne har sammen taget chancer på almindelige borgeres bekostning; og så vil de oven i købet ynkes, fordi et stykke af oprindelig natur, nu er ved at finde tilbage til vores lille land.
Luk dog de svinebrug og lad så vildsvinet komme tilbage. Naturligvis skal der være jagtsæson på disse; og ligesom med alt andet vildt skal man kunne tynde ud i bestanden, hvis der bliver for mange."

Som svineproducent vil jeg bare lige nævne med alle de sure opstød der har været også herinde, at dem der råber op ikke er dem der skal betale nogen som helst regninger. Flertallet mangler en basis forståelse og respekt for andre mennesker. At skyde svineproducenterne i skoene at de ikke vil have vildsvin, er at sætte overliggeren ret lavt. Snak med de jordejere som dyrker markerne omkring skovene. Antalsmæssigt og økonomimæssigt så er der mange flere involverede som endnu ikke har deltaget i debatten, de tror ikke de bliver berørt. Hvis man syntes kronvildtet laver skader så bare vent...
Jeg har ikke berøringsangst over for vildsvin, agerhøns, gæs eller dåvildt, men er ret træt af at blive sat i bås, af mennesker som ser verden gennem et kikkertsigte. Her drejer det sig om at få mere jagt uden at betale for prisen for grisen. Hvad med at dette forum skillinger sammen, køber en gård og sætter nogen grise ud, det skal nok blive en overskudsforretning?
Om lokalområdet for den første vildsvin spottet i dk bliver offentligtgjort herinde eller ej, er en latterliggørelse af et erhverv. Tror nogen på at der dagen efter møder 2 busfulde svineproducenter op for at plaffe grisen?
Personlig vil jeg gerne invitere en begrænset skare på besøg, og en gang for alle printe billedet af en svineproducent som også går på jagt på nethinden af diverse debattører. Der er ihvertfald alt for mange som har tunnelsyn lige for tiden.
Svar
#9
@Rekylling:

Jeg forstår til dels din fustration, meeen du skal tage i betragtning at de interesseorganisationer der repræsenterer svineproducenter & landmænd, på intet tidspunkt har været bare en smule nuancerede i deres fremfærd. De bruger statistikker i deres argumentation som er baseret på et utoligt spinkelt grundlag, og laver lobbyvirksomhed, med det ene formål at holde vildsvinene ude af DK.

Med det i mente må du forvente at jægerne også ser sagen mest fra deres side, og jeg har da hørt adskillige jægere været åbne overfor at landbruget må kompenseres for markskader.

Du nævner at jægerne ikke skal betale noget af regningen. Er det fordi du forventer at jagttegnet fremover vil være gratis, og at jagtlejen intet sted i DK vil stige, hvis der er en stor bestand af vildsvin i det pågældende område ? Prøv at fjerne en god rådyrbestand fra en jagt, og se hvor meget jagtlejen falder - et omvendt billede vil da gøre sig gældende hvis der er vildsvin på et område.

Mht. det med offentliggørelsen, så er der nok ingen der har møntet dette på svineproducenterne. Det der skete sidst der var en mindre bestand her i DK, var at de blev beordret nedskudt(af en offentlig instans, mener jeg), så frygten er i mine øjne begrundet.

Hilsen
Kenneth

-------------------------------------------
CTRL-Z virker desværre ikke i det virkelige liv

EDIT: Hele sætninger er en fordel [Smile]
-----------------------------------------------------------
Jeg vil bekæmpe din mening, men dø for din ret til at have den
Svar
#10
Hej

Et er vores ønske om vildsvin i Danmark; men hvad er egentligt realiteterne ?

Er der nogen bevægelse mod en officiel accept af vildsvind indvandring fra syd i Jylland og udsætning på Øerne ?

Blev der udfærdiget en rapport af vildtforvaltnings rådet ?

JBN

Have been there, have done it and have got the T-shirt.
JBN

Have been there, have done it and have got the T-shirt.
Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)