Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Skoleskydning.
#1
Ekstra Bladet bragte søndag 5. april en artikel, hvor DDS' populære aktivitet skoleskydning bliver koblet sammen med udenlandske skolemassakrer. De har også søsat en afstemning om emnet.

Stem med HER [Wink]

JPL
JPL
Svar
#2
Mage til hysteri skal man lede længe efter[B)]Det er sgu da bedre at ungerne lære at omgåes våben på en lovlig og fornuftigt måde under forhold hvor der er instruktør på end at de selv begynder at fjummer rundt med evt ulovlige våben og kommer galt af sted[}Smile].

mvh H.C
-------------
Hva Ka,Baikal Ka.
mvh H.C
-------------
Hva Ka,Baikal Ka.
Svar
#3
Total opblæst[Sad]

HVORFOR GÅ PÅ ARBEJDE.. NÅR MAN KAN GÅ PÅ JAGT
Heller 2 i dunken, end dunken i 2'eren
 



Svar
#4
Ja,det er godt nok en typisk EB.op-blæsning! I mine ungers skole(en friskole) er de gået skridtet videre.Der starter de i SFO'en i anden klasse med at skyde salonriffel.....[Wink] Se dét kalder jeg fornuftig undervisning[Smile]

Hilsen Ulrik
Hilsen Ulrik
Svar
#5
Konen kom harmfuld hjem med ekstrabladet igår - vi køber ellers ALDRIG det blad - og smed den pågældende artikkel foran mig.....[xx(]

Men læg lige mærke til at skoleinspektøren på kvindens børns skole også kalder konens reaktion for "helt hysterisk"..... endelig en mand der tør sige tingene som de er....[}Smile][8D]

Asbjoern
------------------------------
Tikka M695, 6,5 "træls"
Sako 75 Stainless, "Dirty old six"
Tikka M695, 338 "Pind-is"
Asbjoern
------------------------------
Tikka M695, 6,5 "træls"
Sako 75 Stainless, "Dirty old six"
Svar
#6
Så må det også være slut med at have børnene til at hjælpe med kartoffelskrælningen, og samtlige sløjdsale kan pakkes væk [B)][xx(]
Utroligt, hvordan ting kan kædes sammen.
Walnut
Svar
#7
Bemærk at der er 85 % af de afgivne stemmer der er for at børn kan lære om skydning og våbenbrug i idrætstimerne.

Er det så et udslag for at der er 85% af forældrene der er uansvarlige eller 14.9 % der ikke har fattet en skid af det hele.

Jeg holder på at der er 85 % af de afgivne stemmer, der har deres realitetssans i behold.

Mvh

Santo
Mvh

[Image: 422764-125392427587619-45944359-n.jpg]




Livet er for kort til jagt og riffelskydning! Man kan simpelthen ikke leve længe nok.
Svar
#8
Ka i så se at få stemt ja.

Så kan de lære det på lortebladet[}Smile]

Schönauer

Bag enhver succesfuld jæger,
står en arrig kælling


[Image: p----blaser.jpg] [Image: hunter.gif] [Image: Fuchs.gif]
Schönauer

Det er de små enkle ting i livet
som bidrager til at gøre det meningløst

Svar
#9
Citat:quote:

Originally posted by Schönauer

Ka i så se at få stemt ja.

Så kan de lære det på lortebladet[}Smile]

Schönauer

Bag enhver succesfuld jæger,
står en arrig kælling


[Image: p----blaser.jpg] [Image: hunter.gif] [Image: Fuchs.gif]



Det overgår min forstand at der overhovedet er nogen som gider købe den sladerspalte....[xx(]
Hvis man prøver at nærlæse artiklerne, så er de så journalistisk tynde, at det er helt pinligt. De manipulere med sandheden og undlader helt klare facts i en grad, så at det er utroligt at der overhovedet er personer som vil lægge navn til de såkaldte "artikler".
Boycot skidtet.......[}Smile]

Asbjoern
------------------------------
Tikka M695, 6,5 "træls"
Sako 75 Stainless, "Dirty old six"
Tikka M695, 338 "Pind-is"
Asbjoern
------------------------------
Tikka M695, 6,5 "træls"
Sako 75 Stainless, "Dirty old six"
Svar
#10
Nej nej - de har jo som sædvanligt helt ret på EB.

Det må høre op, alt det voldsfremkaldende sport og ballade. I min ældste knægts skole spiller de ind imellem fodbold i idrætstimerne. Det er næsten ikke til at holde ud at tænke på. Alle ved jo, at de ender voldsforbrydere og hustrumishandlere af det ækle boldspil. Og i går hørte jeg, at en medhjælper i den yngste's sfo havde lavet nogle kampsportslignende øvelser med drengene i gymnastiksalen. Jeg er rystet og vil straks skrive til vores allesammens nationaldagblad. Godt vi har EB!

/bundgaard
Svar
#11
Prøv lige at kigge på de billeder der er lagt til historien på EB. De er direkte maipulerende, og det ved EB godt. EB ved sku godt at det ikke sælger hvis de viste konkurrencerifler og skydeoutfit, der får skytten til at ligne et trafikoffer.

De er direkte undergravende for skyttesporten i Danmark.

[V]

Mvh.
Lars/Great Dane

'Citat M@X' Udnævnt til "autonom bandit" af "jeg er ikke nærtagen" Blasergun

...So What - Jeg er udnævnt til skødehund af Miss Speedy Jegsnupperentudekikstil
Great Dane

Svar
#12
Vi har i en del år haft skoleskydning på min skole. 2 af drengene fra min klasse skyder nu seriøst i den lokale skytteforening. På skolen har vi en pige topskytte, der for nylig halede 3 medaljer hjem fra en tur i England. 2 af dem var af guld. De er alle 3 superunger [Smile] De to drenge, fra min egen klasse, har forøvrigt været med undertegnede på bukkejagt. De fik tildelt en stige 100m fra den stige, jeg selv sad i. 2 andre elever fra klassen var med på skydebanen og havde nogle fornøjelige timer sammen med klasselæreren.
I sløjdtimerne laver nogle af eleverne rigtig flotte skydere [:I] Det spænder lige fra rifler med kikkerter til cowboyskydere og haglbøsser. Det bliver gjort med stil, og der er masser af sløjdelementer indflettet. Ingen forældre har været stødt over skyderne, men har været glade for ungernes engagement.
Walnut
Svar
#13
Og på mine børns skole har de et fast emne i sløjd i 6. klasse hvor de bygger en kniv.....
...og de snitter med kniv i fritidscenteret...
...og de leger røvere og soldater og siger bang du er død....
...og de bruger kniv i skolekøkkenet....
...og de bruger nåle i håndarbejde.....
...og de laver også bue og pil i fritidscenteret...
...de tænder også bål....
Uha da.....[|)]

Asbjoern
------------------------------
Tikka M695, 6,5 "træls"
Sako 75 Stainless, "Dirty old six"
Tikka M695, 338 "Pind-is"
Asbjoern
------------------------------
Tikka M695, 6,5 "træls"
Sako 75 Stainless, "Dirty old six"
Svar
#14
Citat:quote:

Originally posted by Asbjoern

Og på mine børns skole har de et fast emne i sløjd i 6. klasse hvor de bygger en kniv.....
...og de snitter med kniv i fritidscenteret...
...og de leger røvere og soldater og siger bang du er død....
...og de bruger kniv i skolekøkkenet....
...og de bruger nåle i håndarbejde.....
...og de laver også bue og pil i fritidscenteret...
...de tænder også bål....
Uha da.....[|)]

Asbjoern
------------------------------
Tikka M695, 6,5 "træls"
Sako 75 Stainless, "Dirty old six"
Tikka M695, 338 "Pind-is"



Det lyder som den hårde kerne på vestsjælland [:0]

[:I]

Mvh.
Lars/Great Dane

'Citat M@X' Udnævnt til "autonom bandit" af "jeg er ikke nærtagen" Blasergun

...So What - Jeg er udnævnt til skødehund af Miss Speedy Jegsnupperentudekikstil
Great Dane

Svar
#15
Citat:quote:

Originally posted by Great Dane

Citat:quote:

Originally posted by Asbjoern

Og på mine børns skole har de et fast emne i sløjd i 6. klasse hvor de bygger en kniv.....
...og de snitter med kniv i fritidscenteret...
...og de leger røvere og soldater og siger bang du er død....
...og de bruger kniv i skolekøkkenet....
...og de bruger nåle i håndarbejde.....
...og de laver også bue og pil i fritidscenteret...
...de tænder også bål....
Uha da.....[|)]

Asbjoern
------------------------------
Tikka M695, 6,5 "træls"
Sako 75 Stainless, "Dirty old six"
Tikka M695, 338 "Pind-is"



Det lyder som den hårde kerne på vestsjælland [:0]

[:I]

Mvh.
Lars/Great Dane

'Citat M@X' Udnævnt til "autonom bandit" af "jeg er ikke nærtagen" Blasergun

...So What - Jeg er udnævnt til skødehund af Miss Speedy Jegsnupperentudekikstil



[Big Grin][Big Grin][Big Grin][Big Grin][^]

Asbjoern
------------------------------
Tikka M695, 6,5 "træls"
Sako 75 Stainless, "Dirty old six"
Tikka M695, 338 "Pind-is"
Asbjoern
------------------------------
Tikka M695, 6,5 "træls"
Sako 75 Stainless, "Dirty old six"
Svar
#16
Citat:quote:

Originally posted by Walnut

Vi har i en del år haft skoleskydning på min skole. 2 af drengene fra min klasse skyder nu seriøst i den lokale skytteforening. På skolen har vi en pige topskytte, der for nylig halede 3 medaljer hjem fra en tur i England. 2 af dem var af guld. De er alle 3 superunger [Smile] De to drenge, fra min egen klasse, har forøvrigt været med undertegnede på bukkejagt. De fik tildelt en stige 100m fra den stige, jeg selv sad i. 2 andre elever fra klassen var med på skydebanen og havde nogle fornøjelige timer sammen med klasselæreren.
I sløjdtimerne laver nogle af eleverne rigtig flotte skydere [:I] Det spænder lige fra rifler med kikkerter til cowboyskydere og haglbøsser. Det bliver gjort med stil, og der er masser af sløjdelementer indflettet. Ingen forældre har været stødt over skyderne, men har været glade for ungernes engagement.
Walnut



Cecilie, min ældste datter blev inviteret til skoleskydning for ca. 6 måneder siden. Hun blev straks grebet af det og både hende og lillesøster Maria på snart 9 skyder nu begge to hver uge.
Cecilie blev nummer 6 i Jyllandsmesterskaberne for 2 md. siden og Maria er ved at nærme sig Cecilie. Cecilie skyder i dag 198 og Maria 193 ......... se det kan deres far li' [^]

[Image: store.jpg] "Hvis du ikke kan få dem store nok"
Mvh. Rex / Guns & Powder
Svar
#17
Nu har jeg sendt flg. mail til artiklens forfatter:

Har lige læst din artikel om skoleskydning.

Jeg vil gerne høre hvorfor du vælger at bringe et billede af en 9mm CZ75, i stedet for at vise et billede af en enkeltskuds kaliber .22LR riffel, som børnene skyder med.

Det er jo fuldstændig misvisende.

Har du undersøgt hvordan skoleskydning egentlig foregår inden du skrev den artikel ?

Næppe … for så ville du have set at hvert enkelt barn, har en voksen person bag sig så længe de skyder
og du ville have set at det er med salonriffel og ikke pistol de skyder med.

Man har rent faktisk opdaget at skydning kan hjælpe børn med damp.
Børnene finder ud af, at det at skulle koncentrere sig og være rolig er vejen til succes i skydning.

Begge mine børn på 12 og 9 år går til skydning.
Specielt min yngste har nu fundet en sport hvor hun kan deltage og endda nogen gange vinde.
I alm. sport, så som gymnastik, svømning, cheerleader og lignende var hun en lille ”klodsmajor”,
og derfor ked af at skulle deltage, da de andre var meget bedre end hende.

Med skydning glæder hun sig til hver onsdag hvor hun skal af sted, for det er nu lykkedes hende at ”tæve” storesøster
et par gange, der ellers blev nummer 6 i Jyllandsmesterskaberne i år.

Hvad er for øvrigt forskellen på skydning kontra spydkast, bueskydning, dart eller for den sags skyld bowling, curling og kuglestødning ?
I alle tilfælde gælder det om at score flest point med en genstand, man sender af sted mod et mål.

Man accepterer at ens børn farer rundt og leger krig med soft/hardball våben. En leg der går ud på at dræbe flest mulige.

Men man frygter åbenbart, at en sportsgren hvor man skyder til måls mod en skive, skulle være kimen til skolemassakrer.

Det er da for langt ude !!!

Jeg vil for øvrigt lige nævne, at selvom jeg er indehaver af en jagt/våbenbutik, så er det begge pigers egne valg at gå til skydning.
Jeg blev selv noget overrasket, da jeg en aften kom hjem fra arbejde for 6 måneder siden og min ældste datter sagde:
” Far, far, jeg har prøvet at skyde med en rigtig riffel i idræt … og det var bare sjovt”

Jeg vil dog indrømme, at jeg gerne ville have været informeret om eventen, inden de var begyndt og skyde.
Selvfølgelig ville hun have fået lov, men en seddel om den foregående skydning ville have være at foretrække.

Det ville klæde dig, at lave en opfølgning på den artikel du har skrevet, så læserne kan få den rigtige opfattelse af hvad skoleskydning egentlig er.

[Image: store.jpg] "Hvis du ikke kan få dem store nok"
Mvh. Rex / Guns & Powder
Svar
#18
Citat:quote:

Originally posted by RexDet ville klæde dig, at lave en opfølgning på den artikel du har skrevet, så læserne kan få den rigtige opfattelse af hvad skoleskydning egentlig er.[/red]



Fint brev som jeg håber "journalisten" læser. Selvom han så læser det og vælger at skrive en reel artikel kommer den nok ikke i EB. Det sælger ikke "aviser" (tvivlsomme formiddagspuplikationer).

Uffe

Sejren venter den der har alt i orden.......... Det kaldes HELD! Citat: Roald Amundsen.

Uffe

Sejren venter den der har alt i orden.......... Det kaldes HELD! Citat: Roald Amundsen.
Svar
#19
@Rex

Flot og meget relevant respons.
10 mod én på at du - hvis du overhovedet får noget svar - får en gang journalistjuridist pladder. Hvis du ingenting hører, var det vel på sin plads med et åbent brev til EB - i EB.

/bundgaard
Svar
#20
Hej Rex.
Rigtigt fint og sobert brev.
Det første billede jeg fik på nethinden, da jeg besøgte denne Topic var billedet af den unge mand i Belgien, der overfaldt en børneinstution. Fred være med de døde og traumatiserede.
Der var ikke meget skoleskydning i den historie, der i dagene efter rullede op. Der blev tegnet et billede af en sølle og ensom person med psykiske problemer. Disse problemer havde stået på i årevis, uden at nogen havde kunnet/villet hjælpe.
Det er helt andre og væsentlig mere komplicerede størrelser, der fostrer disse tikkende bomber.
Jeg kører hvert år knivhold i ungdomsskoleregi og har gjort det i en lang årrække. De unge, der dukker op er er sorterede, inden jeg møder dem. Det er temmeligt seriøst at melde sig til et 54 timer langt kursus med masser af nye og svære udfordringer. Også selv om en fin kniv venter i den anden ende. Det sker endda ikke så sjældent, at der dukker en ung op, der ikke tidligere har haft megen held med hænderne og måske er druknet i den almindelige sløjdundervisning, hvor klassekvotienten er væsentlig højere end på mine hold. Vi lander altid med en fin og funktionel kniv. Mange af kunderne er lystfiskere eller kommende jægere. Hver gang knivdebatten dukker op strejfer det mig naturligvis, om jeg vil fortsætte med holdene. Jeg ender hver gang med at konstatere, at det ikke er knivene, der er farlige.
Walnut
Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)