Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Scania Arms Company ?
#1
Hej JUH!

Jeg har set, at andre tidl. har rejst spörgsmålet, men jeg föler mig, efter at have kigget på hjemmesiden, ikke meget klogere mht. firmaets produkter. Jeg antager, at det ikke er produktion af flinteknive, du er ved at starte [Big Grin].

Kan du lyfte slöret for hvilke spändende varer, der vil kunne findes på hylderne? Jeg er helt sikker på, at jeg ikke er den eneste, som er nysgerrig.

mvh Lars

"Jeg har mange forskellige interesser, men de slutter alle på -jagt"
"Jeg har mange forskellige interesser, men de slutter alle på -jagt"

Forbundsmester 2020 i sporting, jagtfeltskydning og jagthorn!
Svar
#2
Sløret skal nok blive løftet efterhånden som tingene skrider frem. P.t. er jeg ved at arrangere passende lokaler - det er ikke så let som det lyder!

P. S. du kender måske nogle dygtige flintsmede??? [Big Grin]

Assumption is the mother of all ****ups... og skånegripen er en bald eagle!


Assumption is the mother of all ****ups... and anything is possible if you don't know what you are talking about.
Svar
#3
Citat:quote:

Originally posted by Høgh

P. S. du kender måske nogle dygtige flintsmede??? [Big Grin]

Assumption is the mother of all ****ups... og skånegripen er en bald eagle!



Jeg tror desvärre, at de fleste flintesmede, hvis produkter jeg har set, allerede er gået på pension [Big Grin][Big Grin]

mvh Lars

"Jeg har mange forskellige interesser, men de slutter alle på -jagt"
"Jeg har mange forskellige interesser, men de slutter alle på -jagt"

Forbundsmester 2020 i sporting, jagtfeltskydning og jagthorn!
Svar
#4
Så er passende lokaler sikret - nu bliver det spændende om Polisen vil godkende forholdende. Efter eget udsagn har de kun godkendt en ny våbenhandel i Skåne Län de sidste 15 år - og aldrig en egentlig produktion. Men det kommer de til...håber jeg [:0]

Assumption is the mother of all ****ups... og skånegripen er en bald eagle!


Assumption is the mother of all ****ups... and anything is possible if you don't know what you are talking about.
Svar
#5
Vi krydser fingre for dig [Wink]

Lars

"Jeg har mange forskellige interesser, men de slutter alle på -jagt"
"Jeg har mange forskellige interesser, men de slutter alle på -jagt"

Forbundsmester 2020 i sporting, jagtfeltskydning og jagthorn!
Svar
#6
Det lyder spændene, Fortæl [Big Grin] Fortæl[:p]

Claus the Dane

[IMG] http://www.jagt.net/Weatherby/images/deer.gif [/IMG]
Svar
#7
Hej du Høg
Ligger Kristianstad ikke i skåne[?]

jbn
Svar
#8
Citat:quote:

Originally posted by ignorant

Hej du Høg
Ligger Kristianstad ikke i skåne[?]

jbn



Jo, da...go'e gamle Christian Firtal grundlagde mig bekendt ingen byer på svenskesiden af grænsen...[Big Grin].....jeg fornemmer, at denne bekræftelse eventuelt lægger op til noget nyttig information [?]

Assumption is the mother of all ****ups... og skånegripen er en bald eagle!


Assumption is the mother of all ****ups... and anything is possible if you don't know what you are talking about.
Svar
#9
V O Vapen i kristianstad har efter min bedste overbevisning en tilladelse til at producere våben, du kan evt spørge Viggo eller Ulf Olson

jbn
Svar
#10
Tak, det undersøger jeg lige...kunne evt. veje til min fordel, når afgørelsen falder...

Assumption is the mother of all ****ups... og skånegripen er en bald eagle!


Assumption is the mother of all ****ups... and anything is possible if you don't know what you are talking about.
Svar
#11
Högh

Det stämmer inte.
Det är medelat mer än ett nytt vapenhandlartillstånd de sista femton åren.
Vapencentralen, Jakt & Friluftsgården, Defendor AB, Jakt Camo, Fleninge jakt & Fritid, osv osv osv.

Defendor AB, VO vapen och Bössmakaren har tillverkningstillstånd.
Tillverkningstillståndet har INTE polisen med att göra utan det söker du på ISP Inspektionen för strategiska produkter.

MVH Håkan

Vapenredaktör jaktmarker & fiskevatten. http://www.jof.se
Vapensmed Defendor AB http://www.defendor.se
Besök gärna min hemsida http://www.spuhr.se
Vapenredaktör jaktmarker & fiskevatten. http://www.jof.se
Vapensmed Defendor AB http://www.defendor.se
Besök gärna min hemsida http://www.spuhr.se
Svar
#12
Så har vi lige fået besked fra Bolagsverket (svensk Erhvervs og Selskabsstyrelse) om at virksomheden er registreret i vort navn. Desværre under et andet navn end det ønskede "Scania Arms Company AB". Grunden til at dette navn er vraget af Bolagsverket er, at de mener at Scania lastbiler har eneret på navnet "Scania" og at dette i Bolagsverket er et "fantasiord". At Scania rent faktisk er den officielle engelske betegnelse (med udspring i Latin) for Skåne, er de åbenbart ikke helt klare over, så vi overvejern en omprøvning under henvisning til, at navnet er dannet ud fra den stedmæssige tilknytning til Skåne.

Men, som tingene ser ud her og nu, hedder foretagendet "Göinge Arms Company AB" og på logoet kommer der til at stå "Göinge Arms Company AB - Scania"

Assumption is the mother of all ****ups... og skånegripen er en bald eagle!...og...det er muligt, at jeg ændrer holdning, men det rokker IKKE ved det faktum, at jeg har ret!


Assumption is the mother of all ****ups... and anything is possible if you don't know what you are talking about.
Svar
#13
Ligger navnet ikke lidt for tæt op af en vis Herr Göring.
Pas nu på ikke du får af vide af Bolagsvarket at du bruger en kendt tyskers navn.

Når de ikke kender til latin, så opdager de nok heller ikke det manglende r i Göing. [Big Grin]
Mvh. Rex / Guns & Powder
Svar
#14
Arrh - pyt - han gik jo også på jagt [Smile]

Assumption is the mother of all ****ups... og skånegripen er en bald eagle!...og...det er muligt, at jeg ændrer holdning, men det rokker IKKE ved det faktum, at jeg har ret!


Assumption is the mother of all ****ups... and anything is possible if you don't know what you are talking about.
Svar
#15
Citat:quote:

Originally posted by Høgh

Arrh - pyt - han gik jo også på jagt [Smile]

Assumption is the mother of all ****ups... og skånegripen er en bald eagle!...og...det er muligt, at jeg ændrer holdning, men det rokker IKKE ved det faktum, at jeg har ret!



Hvad dælen Høgh....skal du til at være "Gønge"høvding?[Big Grin]

.....når bare man har nok penge og krudt.....så går det ikke aldrig helt galt :-)

Favourite Quote: Vi løser ikke vore problemer ved at tænke på samme måde, som da vi skabte dem.....(Albert Einstein)
.....ualmindelig velinformeret i forhold til min alder ... :-)

Favourite Quote: En humlebi ved ikke, at den ikke kan flyve......Gå ud på terrassen og vift med armene...hvis du letter må du være uvidende ;-)
Svar
#16
Hvad så Høgh
I disse dyreværns tider, var det så ikke noget med at markedsføre dine våben under navnet "Skåne Riflen"
(ikke et ord om træfsikkerheden)[Big Grin][8D][Wink]

jbn
Svar
#17
Ignorant - Jeg tænker lige over det.... (forstyr mig ikke de næste par dage [Big Grin])

Assumption is the mother of all ****ups... og skånegripen er en bald eagle!...og...det er muligt, at jeg ændrer holdning, men det rokker IKKE ved det faktum, at jeg har ret!


Assumption is the mother of all ****ups... and anything is possible if you don't know what you are talking about.
Svar
#18
Når nu svenskerne ikke er så nemme at bide skeer med kunne man jo kalde det for Østdansk Våbenfremstilling. Så kan de lære det [}Smile]. Det kan godt være at det vil påvirke antallet af svenske kunder.
Uffe

Hellere stor oplevelse end stor opsats.- Men gerne begge!

Uffe

Sejren venter den der har alt i orden.......... Det kaldes HELD! Citat: Roald Amundsen.
Svar
#19
Hej Høgh
Hva´med Snaphane Riflen[Big Grin]
Mvh rigby

Skit vir die kruis op die rooineke
Skit vir die kruis op die rooineke
Svar
#20
Göinge Arms er da et fedt navn[Smile]. Selv om Østdansk eller Snaphanevapen skam også ville gå an! Men snaphanerne lavede faktisk deres egne våben og derfor er Göinge-bösser da også allerede brugt, selv om det nok må siges at være blevet ledigt igen.

Held og lykke med foretagendet! Vi er mange der glæder os til at se nærmere på produkterne!

Umimmak Torulleq

En frygt over for skydevåben er tegn på en underudviklet seksuel og følelsesmæssig udvikling.

Sigmund Freud, psykoanalysens grundlægger
Man er vel fra et hjem med gevær ... .

Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)