Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Vildtmålskiver til jagtfeltskydning
#1
Hej!

http://www.jaegerforbundet.dk/ kan man med sit medlemsnummer logge på web-shoppen og se skiverne, der anvendes til jagtfeltskydning.

Det er følgende skiver, der anvendes(RET MIG HVIS JEG TAGER FEJL):

Bukkeskive
[Image: 100131-7000.jpg]
Ringinddeling
[Image: 100131-7001.jpg]

Ræveskive
[Image: 100131-7008.jpg]
Ringinddeling
[Image: 100131-7009.jpg]

Vildsvineskive
[Image: 100131-7006.jpg]
Ringinddeling
[Image: 100131-7007.jpg]

Hjorteskive
[Image: 100131-7004.jpg]
Ringinddeling
[Image: 100131-7005.jpg]

Mvh

Michael
Svar
#2
Ja det er dem som Jægerforbundet anvender.

Der er mange andre skiver i brug rundt omkring i landet.

NSK anvender skiver fra Norge, Sverige, Holland, Sydafrika + et par lande mere.

Uden at prale er det mit indtryk at NSK råder over nogen at de flotteste og mest naturtro skiver og det bredeste udvalg af skiver jeg endnu har set.

Men jeg har jo heller ikke set alt...[:I]

--
mvh M@X.
Boltlift - or bust...
[Image: wardwarf-1.jpg]
Hard work beats talent, when talent doesn't work hard.....

Mvh  M@X 2.1
Svar
#3
@M@X
Skal med til NSK skydningen den 8. maj
Skal man også her gætte hvor ringene er? eller er der service på :-)

"Det eneste, der er kedeligere end at lære ting udenad, er at høre, hvad andre har lært udenad"

[Image: topp_vinter.gif]
Svar
#4
Hej M@X!

Ja, så er forvirringen jo total[Wink]

Jeg havde en ide om at skiverne var standard ved de forskellige skydninger, men det skylde alene den manglende erfaring.

Nej, men lad så skiverne ovenfor gælde som et eksempel på hvordan de kan se ud ved en jagtfeltkonkurrence.

Mvh

Michael
Svar
#5
@Otterup
Ja du er helt med[Big Grin] Der findes et utal af skiver som anvendes ud fra devisen frit valg på alle hylder, og det er jo egentlig fint ikke at skyde på de samme hver gang.
Derfor er det altid en udfordring når man støder på en ny skive eller har glemt fra sidste gang hvor hulen tieren sad [:I]

Men hvis du skal med til DM - så burde det være dem som du har afbildet + nogle flere bla. et dumt svin som skal frem og tilbage 4 gange [}Smile]

"Det eneste, der er kedeligere end at lære ting udenad, er at høre, hvad andre har lært udenad"

[Image: topp_vinter.gif]
Svar
#6
Jeg syntes også helt klart at det er spændende med de forskellige skiver. Jeg glæder mig til min ilddåb den 2/5 sammen med ULG´s hold!!

Mvh
Michael
Svar
#7
Citat:quote:

Originally posted by halvautomat

@M@X
Skal med til NSK skydningen den 8. maj
Skal man også her gætte hvor ringene er? eller er der service på :-)



Hvis du mener det er en service med ringe på skiverne, så må jeg skuffe dig.

Men i stedet for at være skuffet, skulle du glæde dig over at prøve en mere jagtrelevant skydning hvor skiverne ser ud som dyrene gør i virkeligheden.
Lær dig selv at indprente hvor et dræbende skud skal sættes i stedet for at spekulere i hvor mange point det giver.
Vi har bevidst fravalgt ringene for at tilføre et pædagogisk islet og forsøge at lære dig noget om hjerte/lungernes placering i de forskellige vildtarter.
Det er lidt at skyde sig selv i foden at forlange tydelige cirkler på vildtmål. Hvis det er det du vil så skyd i DDS regi i stedet.

Husk på at det er ens for alle og "fordelen" ved de mindre jagtrelevante 24 X kikkerter forsvinder lidt til fordel for mere almindelige jagtkikkerter.
Det er den almindelige jæger der er vores målgruppe til vore skydninger, men du er selvfølgelig velkommen alligevel.[Wink]

--
mvh M@X.
Boltlift - or bust...
[Image: wardwarf-1.jpg]
Hard work beats talent, when talent doesn't work hard.....

Mvh  M@X 2.1
Svar
#8
Ja og i tillæg hertil kan arrangøren finde på f.eks at forbyde at klikke på kikkerten og/eller begrænse kikkertforstørrelse til f.eks x10 på nogle af banerne[^]

Så kan de lære det alle de banesvællemaskinskytter[Big Grin][Big Grin][Big Grin]

/Gammeltoft
Shoot low, they might be crawling !!!!
"Boltlift forever......" "Guns don´t kill people, rappers do"
/GT
www.hgfirearms.dk
Shoot low, they might be crawling !!!!
Hellere være en original, end en dyr  kopi[B)]
Svar
#9
M@X Jammen så skal vi jo frem til markeringer ala fru hjort på alle skiver.
Jeg vil påstå, at de nuværende skiver ikke altid sidder hvor hjertet er - det er det der er problemet. Altså en indforstået logik på hvor tieren sidder og ikke nødvendigvis dækkende hvor hjerte/lunge sidder.
GT du kan selv være en banesvellemaskinskyder. Faktisk er jeg ikke så sikker på at det er en ubetinget fordel med en tung riffel til eks. DM... jo liggende/siddende og fritstående men ikke til det løbende...(tidspresset gør det svært) - iøvrigt skød jeg med TIKKA her ved sidste jagtfeltskydning- er det beroligende[Wink]
Til alm. oplysning så brugte den tidligere ejer af min S&L Match riflen på elgjagt i Norge hvor terænet var alt andet end en fodboldbane....så den kan bruges jagtrelevant![^]
"Det eneste, der er kedeligere end at lære ting udenad, er at høre, hvad andre har lært udenad"

[Image: topp_vinter.gif]
Svar
#10
Citat:quote:

Originally posted by halvautomat

M@X Jammen så skal vi jo frem til markeringer ala fru hjort på alle skiver.



Nemlig! Sig mig har du aldrig været til en NSK skydning tidligere?

Vi har osse afskaffet 10, 9 og 8 [^] samt cirkulære træfområder.

--
mvh M@X.
Boltlift - or bust...
[Image: wardwarf-1.jpg]
Hard work beats talent, when talent doesn't work hard.....

Mvh  M@X 2.1
Svar
#11
Skiverne kan være alt!!!!
Jeg har faktisk lige set en hel flok hvidkål eksplodere[Big Grin][Big Grin][Big Grin]

Hvis det ikke findes, så laver vi det i NSK[Wink]
Her er et par eksempler fra 2006:
[Image: CIMG1976.jpg]

[Image: CIMG1993.jpg]

PS Tak til alle dem der var med til at gøre safariskydningen til en dejlig weekend igen i år.

Kai

[IMG] http://i79.photobucket.com/albums/j149/B...re-1-1.jpg[/IMG] Rig eller fattig? Det er altid rart at have penge!
Rig eller fattig? Det er altid rart at have penge!
Svar
#12
Neeeeej - jeg er ikke formuende [8D] Så jeg har ikke haft råd til en 3 dages indsats - når jeg samtidig skal have råd til at købe våben [^]
Hovedskud er også anvendt kan jeg se - hvalrossen hvor skal man ramme den - kan se at Olifanten ikke fandt stedet... [Wink]

Citat:quote:

Originally posted by M@X

Citat:quote:

Originally posted by halvautomat

M@X Jammen så skal vi jo frem til markeringer ala fru hjort på alle skiver.



Nemlig! Sig mig har du aldrig været til en NSK skydning tidligere?

Vi har osse afskaffet 10, 9 og 8 [^] samt cirkulære træfområder.

--
mvh M@X.
Boltlift - or bust...
[Image: wardwarf-1.jpg]



"Det eneste, der er kedeligere end at lære ting udenad, er at høre, hvad andre har lært udenad"

[Image: topp_vinter.gif]
Svar
#13
Det er Aartapple Gooier på billedet

Jeg ser helt anderledes ud[Wink]

Vi hilste da på hinanden i lørdags.

Olifanten

[IMG] http://i79.photobucket.com/albums/j149/B...re-1-1.jpg[/IMG] Rig eller fattig? Det er altid rart at have penge!
Rig eller fattig? Det er altid rart at have penge!
Svar
#14
Ja ja,i safari-klub-skytter,i er ikke de eneste der skyder på sjove skiver,på Kallesmærsk hede fornyligt skød vi på en sæl.....!! Men der var jo heller ikke langt til Vesterhavet....[8D][Wink]

Hilsen Ulrik
Hilsen Ulrik
Svar
#15
haha - I ligner hinanden med alm god vilje [Big Grin]

Citat:quote:

Originally posted by Bwana Olifant

Det er Aartapple Gooier på billedet

Jeg ser helt anderledes ud[Wink]

Vi hilste da på hinanden i lørdags.

Olifanten

[IMG] http://i79.photobucket.com/albums/j149/B...re-1-1.jpg[/IMG] Rig eller fattig? Det er altid rart at have penge!



"Det eneste, der er kedeligere end at lære ting udenad, er at høre, hvad andre har lært udenad"

[Image: topp_vinter.gif]
Svar
#16
Du skal også forberede dig på bizarre skydestillinger[:o)]
[Image: CIMG1978.jpg]

PS det er heller ikke mig! (Mugge du må selv om du vil fortælle at det er dig)

[IMG] http://i79.photobucket.com/albums/j149/B...re-1-1.jpg[/IMG] Rig eller fattig? Det er altid rart at have penge!
Rig eller fattig? Det er altid rart at have penge!
Svar
#17
Citat:quote:

Originally posted by Bwana Olifant

Du skal også forberede dig på bizarre skydestillinger[:o)]
[Image: CIMG1978.jpg]



Vil der forekomme møntindkast ved disse skydestillinger?[Wink]
Svar
#18
Kun fra de kvindelige banedommere[:I]

[IMG] http://i79.photobucket.com/albums/j149/B...re-1-1.jpg[/IMG] Rig eller fattig? Det er altid rart at have penge!
Rig eller fattig? Det er altid rart at have penge!
Svar
#19
[Big Grin][Big Grin]
Jeg glæder mig mere og mere til at komme igang med de skydninger!!!

Mvh

Michael
Svar
#20
Det kunne meget godt ligne Mugge... [8D]
Hvorfor sidder han så langt tilbage - er det noget sønderjyder gør [?][Big Grin]

Citat:quote:

Originally posted by Otterup

Citat:quote:

Originally posted by Bwana Olifant

Du skal også forberede dig på bizarre skydestillinger[:o)]
[Image: CIMG1978.jpg]



Vil der forekomme møntindkast ved disse skydestillinger?[Wink]



"Det eneste, der er kedeligere end at lære ting udenad, er at høre, hvad andre har lært udenad"

[Image: topp_vinter.gif]
Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)