Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Cape cobra
#1
Hej er der nogle der ved om der findes modgift til bid fra cap cobra og puff adder.
mvh
kristian

Dø ved kølle
Dø ved kølle
Svar
#2
Der findes serum til begge.

Rune
Svar
#3
Er du da lige blevet bidt???[Big Grin]
Svar
#4
Er det ikke underligt, at han ikke svarer? [:0]
Svar
#5
hej med jer:-)
nej jeg er ikke blevet bidt men vi ble angrebet af en cobra da vi var på jagt

Dø ved kølle
Dø ved kølle
Svar
#6
Det har næppe været en Cape Cobra så.. Hvis den ikke hænger i et træ, så er den på "udebane" og vil stikke af i god tid.

Spytcobra'en derimod, står stille og rejser sig når den skræmmes, hvilket kan forveksles med et angreb.
Dens gift er dog kun farligt hvis man får det i øjnene.

Fælles for alle cobra-arterne er, at de kun hugger hvis man selv "Angribes".
Svar
#7
Husk lige hvis i møder en cobra på jagtturen i de varme lande...I må ikke slå på dem med briller på [:o)]

Mvh.
Lars/Great Dane

'Citat M@X' Udnævnt til "autonom bandit" af "jeg er ikke nærtagen" Blasergun

...So What - Jeg er udnævnt til skødehund af Miss Speedy Jegsnupperentudekikstil
Great Dane

Svar
#8
Eller lukke luften ud af dem!...[:o)]
Citat:quote:

Originally posted by Great Dane

Husk lige hvis i møder en cobra på jagtturen i de varme lande...I må ikke slå på dem med briller på [:o)]

Mvh.
Lars/Great Dane

'Citat M@X' Udnævnt til "autonom bandit" af "jeg er ikke nærtagen" Blasergun

...So What - Jeg er udnævnt til skødehund af Miss Speedy Jegsnupperentudekikstil


Svar
#9
Hej Cola
her er et foto af den
[Image: Coprapvej.jpg]
den var efter os. Vi tog den ud på vejen efter at den var dø.
mvh
kristian

Dø ved kølle
Dø ved kølle
Svar
#10
hvordan døde den?

.....nu også ejer af en pumpehagler :-)

Favourite Quote: En humlebi ved ikke, at den ikke kan flyve......Gå ud på terrassen og vift med armene...hvis du letter må du være uvidende ;-)
.....ualmindelig velinformeret i forhold til min alder ... :-)

Favourite Quote: En humlebi ved ikke, at den ikke kan flyve......Gå ud på terrassen og vift med armene...hvis du letter må du være uvidende ;-)
Svar
#11
Hej Kristian.

Den ser ud til at have fået én på låget![Smile]

Hmm... Nåede den at sprede halshuden ud? Det er svært at sige ud fra billedet, men der er to ting som peger på, at det muligvis er en Sand Snake.. For det første ser snuden meget kort ud for en cobra at være. Andet punkt er, at Cape cobraen har et let brunt halsbånd, som dog aftager i synelighed med alderen (det kan jo være en forklaring).

Kan du huske hvordan maven så ud? Hvis den havde lette brune linier langs hver mavefold, er det helt sikkert en sand Snake.

En anden ting som peger på en Sand Snake er, at det fulgte efter dig.. Sand Snake kan, som flere andre insekter og reptiler i de tørre egne, har en opførsel som minder om et angreb. nemlige at den gør udfald, ikke mod dig direkte, men mod din skygge, da det ligger i dens natur at søge den svale skygge når den føler sig truet.
Vi kender fenomener fra Kameledderkoppen i Namibia som i flere århundrede havde ry for at angribe mennesker, men det var altså bare deres skygge de var ude efter.

Jeg kan tage fejl, og så er det en Cape cobra som har fået en voldpsykose..[Smile]

Rune
Svar
#12
Jeg kan nu bedst lide "Cobra Libre" [8D]'

Mvh. AB
Hellere dele en 1. plads end at blive nr. 2
Svar
#13
hej igen
formen på hoved er måske ikke helt naturlig da vi smed en sten på den da vi holte den med skyde stokken.
jeg ved hæfter et foto før vi fik den med sten og stok
[Image: copramedtext.jpg]

Dø ved kølle
Dø ved kølle
Svar
#14
Hej Kristian.

Ja, så er der ingen tvivl. Du har helt ret i, at det er en Cape Cobra. Det er dog stadig en højst mærkværdig opførsel den havde. Du sagde det var tæt på en vej? Det er muligt at den har været ramt af en bil og således såret, hvilket kan få dem til at ændre adfærd.
Sværet at sige.. Nå, jeg vil pakke.. Rejser til Uganda på tirdag[8D]
Svar
#15
Hej Cola
god tur til Ugand skal du på jagt?
mvh
kristian

Dø ved kølle
Dø ved kølle
Svar
#16
Hej igen.

Ja, den står på jagt i Uganda.
Der står en bøffel og en håndfuld antiloper og venter på mig.. Med lidt held også en leopard.

Bedste hilsner
Rune
Svar
#17
Citat:quote:

Originally posted by Cola

Hej igen.

Ja, den står på jagt i Uganda.
Der står en bøffel og en håndfuld antiloper og venter på mig.. Med lidt held også en leopard.

Bedste hilsner
Rune



Billeder, billeder og atter billeder....Tak

Altså først når du er hjemme igen [Wink]

Knæk og bræk, og undgå venligst den bøffel der står Lars på [:o)]

Mvh.
Lars/Great Dane

'Citat M@X' Udnævnt til "autonom bandit" af "jeg er ikke nærtagen" Blasergun

...So What - Jeg er udnævnt til skødehund af Miss Speedy Jegsnupperentudekikstil
Great Dane

Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)