Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
problemer kalibrering
#1
Hej allesammen og god påske

jeg har lidt problemer med kalibrering af 270wsm
nogle af hylstrene klemmer når jeg efterfølgende prøver at kamre dem [xx(] en sodning har vist at problemet ligger ca 3mm over udtrækkerrillen.
hylstrene er fra winchester og sizer er en rcbs
nogen forslag til problemløsning[?]

mvh johansen
Svar
#2
Hvor langt er du fra skulderen?

Hvis der er plads der, kan du sætte dien lidt længere ned, så tager den den nedreste del med.

Min 308W har lidt af det samme, da den er lidt stram i kammeret.

Jeg tog lidt af bunden af dien, og nu kan den tage den hele vejen ned.

Det resulterer dog i, at hylster bliver klemt hårdt sammen og er hård at kalibrere. Udover det flytter man meget messing, og de bliver forlænget med ca 0,25mm efter hver kalibrering...træls.

Buba

Så længe der er Blasere, er der underholdning.
WWW://bubajagt.dk
/Buba

Dubravko

Svar
#3
Hej BUBA

jeg ved ikke hvor meget luft der er oppe ved skulderen når de kommer i kammeret.
de er kalibreret så hårdt som det er muligt, så næste step er jo nok at få drejet et par tiendedele af matrisen.

er det et problem RCBS har[?] jeg har nemlig fået drejet 5/10 af min 6,5træls fordi jeg ikke kunne klemme dem hårdt nok

mvh johansen
Svar
#4
Hej Johansen. Prøv at lægge lidt shim under hylsteret når du sizer, for at se om det løser problemet.

Et lille stykke pap kan måske give dig et praj om det vil kunne kamre uden problemer.

Tag hellere lidt på hylsterholderen og køb en ekstra, det er knap så drastisk.

For efter en affyring vil hylstrene sikkert gå uproblematisk i riflen.

God påske.

K&B Clax [Wink]

[Image: hunt-an3.gif]

Selv den ringeste dag på jagt, er bedre end den bedste dag på jobbet ... [Smile]

Det skud der ikke er skudt, har ingen fortrudt ...
K&B Claxel Wink




Svar
#5
Hej Johansen,

du skal muligvis have en small base die.

https://shop.rcbs.com/WebConnect/MainSer...09J042N142

eller den semidanske udgave

http://www.midwaydanmark.com/apps/eprodu...mID=234278

/Gammeltoft
Shoot low, they might be crawling !!!!
"Boltlift forever......" "Guns don´t kill people, rappers do"
/GT
www.hgfirearms.dk
Shoot low, they might be crawling !!!!
Hellere være en original, end en dyr  kopi[B)]
Svar
#6
takker for svarene

så er årets påskefrokost ovre og der kan slappes af resten af påsken ( lige bortset fra at huset skal have en omgang skalcem[xx(])jeg har lige forsøgt med at ligge et stykke filmnegativ der ifølge skydelæren var 0,14mm tyk under hylstret, det afhjalp en del af problemet men helt væk er det ikke så det er nok 2/10 der skal af hylsterholderen.
det undrer mig dog lidt at hvis patronen klemte ved kamringen så gjorde det det også når det var tømt og skulle ud igen
og kørte det problemløst så var det også begge veje.
Svar
#7
Hej Johansen

Har du checket, om der skulle være lidt rust, eller rivninger i kammeret.

Hvis jeg var dig, ville jeg få honet kammeret - bare ganske lidt og så er dine problemer overstået, uden at ødelægge die´en.

Det er dog velkendt, at nogle kamre er så snævre, at der skal cam´es
over - dvs. at når die´en rør ved hylsterholderen, skal die´en sænkes uyderligere så man kan mærke, at håndtaget kammer over.

Mvh. Anders Bruun
Hellere dele en 1. plads end at blive nr. 2
Svar
#8
Hej,

hvis det tidligere har været muligt at kamre hylstre kalibreret med den die, så vil jeg mene det er en dårlig idé at lægge noget under hylsteret da det giver forstørret headspace.
Enten skal kammeret poleres eller også skal dien være mindre.

/Gammeltoft
Shoot low, they might be crawling !!!!
"Boltlift forever......" "Guns don´t kill people, rappers do"
/GT
www.hgfirearms.dk
Shoot low, they might be crawling !!!!
Hellere være en original, end en dyr  kopi[B)]
Svar
#9
Hej GT og ex cob
så tyder det på at kammeret skal hones for allerede nu bliver de kalibreret så hårdt at håndtaget kammer over.
det samme gør sig gældende i 6,5træls der "klikker" pressen også når de skal kalibreres.
det er først efter 3-4 genladninger at problemet er opstået og der er en endog meget tydelig kant ca 3mm over udtrækkerrillen.
hvis jeg måler hylstertykkelsen på denne kant er der kun ca 3-5/100 forskel på et ok og et skidt hylster

mvh johansen
Svar
#10
Det lyder altså som om dine kamre er til den store side samt at der arbejdes med ladninger i den "høje" ende, uden at der af den grund er overtryk.

/Gammeltoft
Shoot low, they might be crawling !!!!
"Boltlift forever......" "Guns don´t kill people, rappers do"
/GT
www.hgfirearms.dk
Shoot low, they might be crawling !!!!
Hellere være en original, end en dyr  kopi[B)]
Svar
#11
@johansen
Hvor i landet bor du?
Har også en 270 WSMer, med hjemme-fabrikeret die, som er lavet efter
et Norma hylster, måske den kunne hjælpe dig![Smile]

Som GT skriver er det en meget dårlig ide umiddelbart, at lægge noget
under din shellholder, uden at man har styr på hvor meget man virkelig flytter skuldrene!

Både min 270er og 338er har også en meget markeret overgang 2-3 mm
over hylsterbunden! Sådan er det bare ved en hårdt pumpet WSMer[8D]

Søren
"Once upon a time in the West"
Svar
#12
@ WSM
jeg bor i nærheden af Hobro. det kunne da være sjovt at se hvordan de artede sig hvis de havde været en tur igennem din matrise.

GT har helt ret i at der arbejdes i den høje ende af skalaen dog uden der er overtryk i dem, det er ca 1/3 der er problemer med

jeg tror jeg går i tænkeboks for at overveje hvad der skal ske

tak for de mange input

mvh Johansen
Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)