Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Knivmager /skæfteklodser
#1
[Image: DSC02308.jpg]
[Image: DSC02309.jpg]

Jeg er, i pauserne fra Grey Wolf skæftet, i færd med en større omrokering/oprydning i kontorværkstedet. I den forbindelse ramte jeg kassen med udsøgte skæfteklodser. I erkendelse af, at jeg formodentlig har skæftet de knive, jeg skal, faldt det mig ind, at der måske er et marked for at sælge ud af disse Elmestykker. Jeg har de sidste år skåret flere hundrede stk. ud, og sidste gang jeg gjorde det, ramte jeg et usædvanligt område i den store Elm. 20-30 stykker af dem er masuragtige og særdeles flotte/ spændende.Resten er bare i høj kvalitet.
Tidligere har en knivmager udvist interesse for disse stykker, men da var jeg ikke moden til afhændelse.
Priserne skal ligge imellem 60 og 200,- stykket.
Den lille flok på billedet er 200,-kr. banditter
Jeg er bekendt med, at der kan købes Elmeknuder billigere, men dette er ikke "metervare".
Er der interesse, kan jeg lave et closeup med nummeringer, som så kan bruges til at udtage specielle stykker.
Det er slet ikke sikkert, at der er marked for dette salg herinde, men så er det prøvet.
Mvh Walnut
Svar
#2
Hej Walnut.
Kunne faktisk godt bruge en tre stykker af de pæne. Kan du ikke ligge tage et close-up billede af et par gode..[Wink]

westergaard
A. Westergaard
Svar
#3
[Image: DSC02311.jpg]
[Image: DSC02310.jpg]

Hej West
Det var da dejligt,at der måske herinde er folk, der værdsætter et godt stykke skæftetræ[Smile] Træet er færdigtørret efter 4 års kæleri med trinvis tilvænning til indendørsklima. Klodserne har fra start været plejet med linolie i enderne. Da du er den første, der melder dig som interesseret, vælger jeg at bringe billeder af 3 stk. i prisklassen 200,-/stk her og ikke i PM. Så kan andre evt. interesserede også kigge med på closeup.Klodserne er fotograferet fra to sider. Faktisk gjorde det ondt at udtage med henblik på salg [B)][Big Grin]
Mvh Walnut
Svar
#4
De ser da slet ikke så tosset ud endda. Hvor store er de? Nu tænker jeg lidt i mm. Hvis de ellers er sådan ca. normal størrelse vil jeg egentlig gerne købe sådan tre stk.

westergaard
A. Westergaard
Svar
#5
Hej Walnut. Jeg laver en del knive i min den beskedne fritid jeg kan finde. Men vil gerne igang med mit riffelprojekt men mangler et stykke skæftetræ. Var på vej til at skulle lave et stykke i finer, men kom ikke videre. Har du en nem måde og hitte et pænt stykke. Evt finer.

westergaard
A. Westergaard
Svar
#6
Citat:quote:

Originally posted by West

De ser da slet ikke så tosset ud endda. Hvor store er de? Nu tænker jeg lidt i mm. Hvis de ellers er sådan ca. normal størrelse vil jeg egentlig gerne købe sådan tre stk.

westergaard



Hej igen West. De tre viste er store: Længde 14,5-15cm. Bredde: 4,3-5cm. Tykkelse: 2,7-3cm.
Den nemmeste måde, jeg kan komme på m.h.t hurtigt at finde et rigtigt stykke laminat, er en internet bestilling hos:
http://www.cwp.fi . Tag et kig på deres hjemmeside. Det er et finsk firma, der har en del spændende til skæftemageren. De er hurtige på aftrækkeren, når du bestiller. Mindste salg er 1 blank = 2 skæfter. Pris 180 euro.
Jeg har haft fat i 3 farver: Brown, Grey og Black. Brown har nemmest ved at falde i smag hos konservative skæftere [Wink][Big Grin]
På deres hjemmeside er der en kontaktmail. Du skriver den bare på engelsk. Er det et problem at navigere i en sådan bestilling, gør jeg det gerne for dig.
Mvh Walnut
Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)