Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
trænings ammunition 308 win
#21
Nemlig ja - men udelukker ikke at AMA'en også kan findes i god kvalitet. Hvad med det her ?http://www.korsholm.dk/jagt/produkt.html?tx_ttproducts_pi1%5BbackPID%5D=159&tx_ttproducts_pi1%5Bproduct%5D=11243&cHash=f79689bb33

udover der står guntex i bunden af hylstret
mvh
Svar
#22
Tak for de mange svar.

Er der forskel på kvalliteten af norma match og golden target. ??

hvor mange match skal der købes for at få dem til 5 kr ?
Svar
#23
Citat:quote:

Nemlig ja - men udelukker ikke at AMA'en også kan findes i god kvalitet. Hvad med det her ?


I Korsholm´s annonce i den nye udgave af "Jæger", er de beskrevet som "Skandinavisk fremstillet kvalitetspatron"..... Mon ikke Norma er indblandet[?][?]

Hilsen Ulrik
Hilsen Ulrik
Svar
#24
Jeg købte 280 stk af en som ligner den AMA kasse som der er linket til, men der står ikke navn på den. hvilket jeg godt kan forstå for den var virklig ikke ret god.

Jeg havde den med i jagt bio og ca. hver 3 skyd klikket både i min Blaser og i en Tikka.

Korsholm sagde den var fra Sydafrika og den var på bud til 279 for 140 stk som kom i en vandtæt brun pose.

Køb den ikke.

KR

Heller komme galt afsted end slet ikke afsted.

Nu plads til 15 i skabet.
If you pay with penuts.

You only get monkeys
Svar
#25
Citat:quote:

Originally posted by Kim Richter

Jeg købte 280 stk af en som ligner den AMA kasse som der er linket til, men der står ikke navn på den. hvilket jeg godt kan forstå for den var virklig ikke ret god.

Jeg havde den med i jagt bio og ca. hver 3 skyd klikket både i min Blaser og i en Tikka.

Korsholm sagde den var fra Sydafrika og den var på bud til 279 for 140 stk som kom i en vandtæt brun pose.



De fleste millitærpatroner er forsynet med Berdan-fænghætter og disse kan godt kræve en lidt brutal slagstift for at gå af.En ting som ikke kendetegner moderne jagtrifler...
De ovennævnte patroner sælges af Korsholm som værende AMA. Det har de aldrig været. Det er fuldstændig samme patron som Østjysk sælger under navnet PMP (ikke PMC).
Du kan forøvrigt også købe nogle Remington i Østjysk.

JPL
JPL
Svar
#26
Golden target er ikke noget at skrive hjem om, men hylstrene er gode,
kuglen er Normas jagtmatch.

I Norma match er kuglen en hpbt. formentlig sierra i 168 eller 190 grain. Du skal købe 200 for at få dem til 5 kr.

mvh. AB
Hellere dele en 1. plads end at blive nr. 2
Svar
#27
Hej Ex cop

hvad betyder det at kuglen er en hpbt?
Svar
#28
HPBT betyder Hollow Point Boat Tail

--
mvh M@X.
Boltlift - or bust...
[Image: wardwarf-1.jpg]
Hard work beats talent, when talent doesn't work hard.....

Mvh  M@X 2.1
Svar
#29
Se dette link - det er godt nok en 338 - men bemærk den ''fyldt forfra'' - den er ikke fladrumpet - har gode ballistiske egenskaber

http://www.lapua.com/uploads/media/338La...ar2009.pdf
mvh
Svar
#30
Alle Scenarer er fyldt forfra - det er Sierra MatchKing forøvrigt også.



Amateurs practice till they get it right. Professionals practice till they can't get it wrong.
[Image: Avatar.jpg]
Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)