Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
300win mag vs 300wsm
#1
hej da jeg skulle til at bestille mig en ny tikka t3 varmint i links og i 300win mag. ved den lokale forhandler som havde tjekket at de havde den på lager ved impotøren 14 dage tidliger. så fik forhandleren at vide at den var solgt og han kunne ikke få at vide hvilken forhandler der havde aftaget den. så nu må jeg bestille en ny og der er temmelig lang leverings tid og så var det jeg tænkte om der var nogen fordele ved en 300wsm nu hvor jeg alligevel skal vente.
hilsen niels.
Svar
#2
Hejsa!
Jeg vil atter gentage mig selv! Kort patron hører hjemme i en kort lås, alt andet er blasfemi![B)][Big Grin]
WSMeren ligger mellem 30.06 og 300WM i ydeevne.

Søren
"Once upon a time in the West"
Svar
#3
300WSM er en fed patron fordi den er konstrueret til at give "magnum"-præstationer i en kort lås. Det gør jo at den kan konstrueres i en lettere og mere handy riffel.

Men da du jo har valgt en riffel med én låselængde får du jo ikke nogen fordel her. Når det er præmissen ville jeg til hver en tid gå efter den gode gamle og velprøvede (læs let at få fat i) 300WM.

D93
Svar
#4
Det er meget afgørende om du er hjemme ruller .
Hvis du skal købe fabriks ladet ammonition er 300WSM dyrere , men hvis du er hjemmeruller bruger WSMen kun 80% krudt mængde.
Op til 180gr (11,7 g)kugler er der ingen forskel men så kan WSMen ikke mere.
Men det er ikke alle cykelsmede der har dem liggende.
Har selv en T3 300 WSM , som jeg er meget glad for , med forbavsende behagelig rekyl.

Mvh Erik
Man er først fattig når man ingen ønsker har.
Mvh Erik
Man er først fattig når man ingen ønsker har.
Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)