Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Montering af leupold VX-III
#1
Hej.
Jeg skal montere en leupold VX-III 3,5-10x50 med lys på min tikka T3 hunter, men er i tvivl om hvilken montage jeg skal købe og om jeg kan gøre det selv. Kikkerten har en rør diameter på 30 mm.

Hvilken montage vil i anbefale og kan jeg gøre det selv?

For mig ser det ret simeplt ud at montere den selv når jeg kigger på min nuværende kikkert (Leupold vx-II med 1" rør diameter og monteret med sako stålmontage), men er i tvivl om jeg bør overlade det til en bøssemager. Jeg vil naturligvis gerne have den sidder ordentligt og ikke flytter sig.

Håber i kan hjælpe.
Svar
#2
Hvis du er i tvivl, og ikke gider at skulle have bekymringer om, om du nu får gjort det rigtigt, så betal de 3-400 det koster at få det monteret hos bøssemageren. Der er mere i det end man umiddelbart tror - specielt skal man være opmærksom på ikke at overspænde skruerne, da de kan knække senere.

Med lidt held kan du oven i købet få en "ombytningspris" på ringene fra 1" til 30mm - det fik jeg sidst jeg var hos bøssemageren [Big Grin]

Hilsen
Kenneth

-------------------------------------------
CTRL-Z virker desværre ikke i det virkelige liv
-----------------------------------------------------------
Jeg vil bekæmpe din mening, men dø for din ret til at have den
Svar
#3
Citat:quote:

Originally posted by Molle

Hej.
Jeg skal montere en leupold VX-III 3,5-10x50 med lys på min tikka T3 hunter, men er i tvivl om hvilken montage jeg skal købe og om jeg kan gøre det selv. Kikkerten har en rør diameter på 30 mm.

Hvilken montage vil i anbefale og kan jeg gøre det selv?

For mig ser det ret simeplt ud at montere den selv når jeg kigger på min nuværende kikkert (Leupold vx-II med 1" rør diameter og monteret med sako stålmontage), men er i tvivl om jeg bør overlade det til en bøssemager. Jeg vil naturligvis gerne have den sidder ordentligt og ikke flytter sig.

Håber i kan hjælpe.



Hej Molle

Ring til rex (= guns&powder) - han kan vejlede dig i præcis det du skal have. Har selv stået i samme situation, og benyttet mig af rex med stor tilfredshed.
Du kan snildt gøre det selv - prøv at søg under montage af kikkert eller lignende.

Asbjoern
------------------------------
Tikka M695, 6,5 "træls"
Sako 75 Stainless, "Dirty old six"
Tikka M695, 338 "Pind-is"
Asbjoern
------------------------------
Tikka M695, 6,5 "træls"
Sako 75 Stainless, "Dirty old six"
Svar
#4
optiloc originale til tikka, og det er rimelig nemt at montere selv.

[Image: Slvbukcopy-1-1.jpg]

+GONE2HUNT+

Op ad bakke, er trods alt stadig fremad.

Nu med 25X forstørrelse.
Nu med sako 75 ss laminat


+GONE2HUNT+

King of varmint

Op ad bakke, er trods alt stadig fremad.



NU MED DÆMPER
Svar
#5
du kunne jo google lidt
så ville du finde ( http://www2.leupold.com/resources/MountF...efault.asp )

det er det vi andre har gjort

Hilsen:
Bøssemager Hatting
http://www.ahlarsen.dk

Be aware of the man with only "one" riffel
man er vel jysk
Mvh. Hatting
Custom Metalsmith
http://www.gunsmith.dk 
http://www.dkbullets.dk
Svar
#6
Men selv med en Tikka og optilock kan det gå galt. Jeg samlede selv min men højden på yderste optilock gjorde at riflen kun kunne klikkes til 200 meter. Så af sted med den til bøssemager...
Jeg har dog set flere eksempler på kikkerter monteret af en bøssemager som ikke var i orden således at sigtemidlet ikke stod i "lod"
Iøvrigt skal man være meget omhyggelig med at samle optilocken - man kan nemt komme til at samle den med lidt forskydning

"Det eneste, der er kedeligere end at lære ting udenad, er at høre, hvad andre har lært udenad"

[Image: topp_sommar.gif]
Svar
#7
Ok, prøver at ringe til Rex i morgen og høre om han kan hjælpe med at montere den.
Får kun mulighed for at indskyde én gang inden jeg skal til feltskydning i Ulfborg og vil derfor gerne have kikkerten monteret helt korrekt i første omgang, så nok bedst at alliere sig med en fagmand selvom man må vinken farvel til lidt af SÚ'en :-)
Jeg kan dog ikke finde optiloc montager på hans hjemmeside, men måske han har en anden tilsvarende god løsning. I hvertfald må han have erfaring med at montere den korrekt.

Men tak for hjælpen i første omgang
Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)