Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Tikka T3 Varmint
#1
Jeg vil gerne høre fra alle der har erfaringer med pågældende riffel gode såvel som dårlige alt er velkomment kigger i øjeblikket på en i kal 6,5x55
Mvh
Ce
Svar
#2
Har en af slagsen. Sidst lavede jeg 3 sæt 3 skudsgrupper som hver kunne dækkes med et klistermærke - den sidste havde 3 mm egenspredning!!!! - men det var nok held :-)
Har en Nikon 6-24x50 monteret på den i optilock..

Plus: plastskæftet er ok (er ikke meget for at indrømme det) præcision, super aftræk - ikke som en amerikaner. Men du vil nok ønske det justeret ned til ca 1. kg - det gør mange.
Minus: magasinet ville jeg hellere have haft i metaludgave og at det kunne lades oppefra som i sakoen... men det virker fint nok og der er plads til 5.
Jeg gav var det 5.500 elle 5.600 for versionen med sort pibe - de rusttræge ruster også eller får grimme pletter - kald det hvad I vil[}Smile]

NB: Tonny har en magen til, men den vil nu ikke kunne skyde ordentlig på grund af det grimme skæfte der er kommet på [Big Grin]

"Det eneste, der er kedeligere end at lære ting udenad, er at høre, hvad andre har lært udenad"

[Image: topp_sommar.gif]
Svar
#3
halvauto : hvor har du kunnet købe den til 5.600kr??? husk jeg taler om varmint udgaven
Mvh
Ce
Svar
#4
I et firma som der har verseret eller verserer en momssag ....[:I]
Vejledende pris har været 8.900 kr.
Du finder den ikke til den pris... - det var bare for at drille lidt
Og ja det er en real alm Varmint udgave

http://www.berettaaustralia.com/dati/Con...-BLUED.jpg

"Det eneste, der er kedeligere end at lære ting udenad, er at høre, hvad andre har lært udenad"

[Image: topp_sommar.gif]
Svar
#5
Hej Cepture

har en Tikka T3 Super Varmint den skyder fantastisk out of box jeg kan ikke som halvautomaten holde den inden for 3mm [Wink] men det er nok fra skæftet og bagud den er gal [Big Grin][Big Grin]
men med fabriks ammo laver den 5 skuds grupper på 20- 25mm så jeg glæder mig til at få den prøvet med hjemmerullet med den rigtige kugle og ladning [8D]
men jeg ville som halvautomaten gerne at der var et stålmagasin med

mvh Ejvind

Alting er let, bare man kan det
mvh Ejvind

Alting er let, bare man kan det
Svar
#6
http://www.riffeljagt.com/forum/code/top...T3,varmint

Der er mange tråde om denne fantastiske skydemaskine[Big Grin]
Brug search funktionen.

Det eneste problem jeg p.t har haft er med magasinet, der var problemer med at få den nye bønne op, og det var derfor ikke muligt at genlade.Almas byttede dog magasin uden vrøvl, thumbs up.

Almas i Brønderslev har en stående til en fornuftig pris, spørg efter Lasse. Altså hvis den stadig er der. Det er efter hånden 1.5 md. siden jeg så den.

Jeg har p.t GT gamle aftræk monteret, det står på ca. 750g.
Jeg er ved at lave et nyt skæfte til den men det er kun fordi der jo skal ske lidt nyt engang imellem, standard skæftet har jeg ingen klager over. Ellers er det nok et af de bedste køb til pengene hvis man prioriterer præcision kontra pris.

[Image: Slvbukcopy-1-1.jpg]

+GONE2HUNT+

Op ad bakke, er trods alt stadig fremad.

Nu med 25X forstørrelse.
Nu med sako 75 ss laminat


+GONE2HUNT+

King of varmint

Op ad bakke, er trods alt stadig fremad.



NU MED DÆMPER
Svar
#7
Jeg har haft en i et par år. Den var med sort pibe - jeg bryder mig ikke om at gå rundt med et selvlysende neonrør! Mit indtryk er, at man skal være lidt mere opmærksom på rustforebyggelse end jeg f.eks. skulle på forgængeren fra Sauer. Jeg havde et tre og et fem skuds magasin - de fungerede upåklageligt. Min var i kaliber 30.06 - den samlede rigtig fint, men jeg har set en 6.5'er, som samlede endnu bedre. Plastskæftet er ok, men det er meget glat med våde handsker.
Aftrækket var sikkert helt ok, men af en eller anden grund, som jeg nok har svært ved at forklare, skete det enkelte gange at skuddet faldt lidt før beregnet - noget som aldrig skete på Saueren.
Du får masser af riffel for pengene - nok noget af det mest effektive køb man kan gøre ( value for money ), men det er samtidigt min overbevisning, at man også kan få mere kvalitet, hvis man lægger flere penge på bordet.
Svar
#8
Jeg havde en Varmint (standard) i 6,5x55...Det er uden tvivl det bedste køb jeg nogensinde har gjort (value for money) som andre også skriver! Ja den virker plasticagtig, men tag lige et kig på skæftets udformning, ergonomi osv - og vis mig en fabriksny skyder til samme pris der kan være med der!!! Det tror jeg ikke findes...

Præcisionen er uhyggelig. Jeg smed Normas Golden Target (130 grains) i den - med det kunne jeg laver grupper på 10-15 mm... Jeg har også skiftet prrojektilet ud med et Nosler BT 120 grains, hvilket gav samme resultat!

Eneste anke er aftrækket. Jeg har endnu til gode at få en fabriksny Tikka i hånden hvor aftrækket er uden slæb. Få det lavet med det samme - så går jeg ud fra at det sker uden beregning!

Jeg har ikke fortrudt at jeg solgte den...men for pokker hvor jeg savner den. (pengne blev brugt på spitze optik til min Sauer) Jeg ved dog at den er i gode hænder og at dens nye ejer er mindst lige så glad for den som jeg var [Big Grin]

J.
Svar
#9
Citat:quote:

Originally posted by Jamo

Jeg havde en Varmint (standard) i 6,5x55...Det er uden tvivl det bedste køb jeg nogensinde har gjort (value for money) som andre også skriver! Ja den virker plasticagtig, men tag lige et kig på skæftets udformning, ergonomi osv - og vis mig en fabriksny skyder til samme pris der kan være med der!!! Det tror jeg ikke findes...

Præcisionen er uhyggelig. Jeg smed Normas Golden Target (130 grains) i den - med det kunne jeg laver grupper på 10-15 mm... Jeg har også skiftet prrojektilet ud med et Nosler BT 120 grains, hvilket gav samme resultat!

Eneste anke er aftrækket. Jeg har endnu til gode at få en fabriksny Tikka i hånden hvor aftrækket er uden slæb. Få det lavet med det samme - så går jeg ud fra at det sker uden beregning!

Jeg har ikke fortrudt at jeg solgte den...men for pokker hvor jeg savner den. (pengne blev brugt på spitze optik til min Sauer) Jeg ved dog at den er i gode hænder og at dens nye ejer er mindst lige så glad for den som jeg var [Big Grin]

J.



Jeps!!! Det er han!

Jesper Hansen
Jesper Hansen
Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)