Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Sako 22-250 med Zeiss optik
#21
@jss

Du er useriøs og vil åbenbart ikke komme med den reelle pris.

Virkeligheden er jo at prisen nærmere er det dobbelte af hvad du nævner.

Du får næppe 10 genladninger ud af Remington hylstre.

Du har investeret mange penge i udstyr inden den første patron er færdig og du medregner ikke porto for dine. At du "straksafskriver" noget af værktøjer betyder vel ikke at du ikke har betalt for det.

Prøv at bilde mig noget fis ind er iorden med mig, men at forsøge at bilde nye skytter ind at du kan lade til den pris - det er useriøst.

Og nu gider jeg ikke bruge mere tid på dig....godnat.

--
mvh M@X.
Boltlift - or bust...
[Image: wardwarf-1.jpg]
Hard work beats talent, when talent doesn't work hard.....

Mvh  M@X 2.1
Svar
#22
Hold da op en hyggelig tråd.

Kan I ikke bare tage en duel næste gang I mødes, og få det overstået med det samme ?

Jeg ved ikke om I to har noget I skal have gjort op fra tidligere - hvis ikke, forstår jeg slet ikke den konfronterende måde tråden har udviklet sig på, og det virker efter min mening ikke som en optimal måde at byde et nyt medlem velkommen på...

Hilsen
Kenneth

-------------------------------------------
CTRL-Z virker desværre ikke i det virkelige liv
-----------------------------------------------------------
Jeg vil bekæmpe din mening, men dø for din ret til at have den
Svar
#23
Hvordan har deres diskussion noget med "velkomst" af ny medlem at gøre?

Så vidt jeg kan læse, indblænder de ikke andre ind i diskussionen end dem selv.

Man skal heller ikke gøre det til værre end det egentlig er.

Men jeg vil give dig ret i så meget Kenneth, det er ikke hyggeligt at læse.

Efter min mening er det en "u-hyggelig" men relevant diskussion.

Buba

Så længe der er Blasere, er der underholdning.
WWW://bubajagt.dk
/Buba

Dubravko

Svar
#24
Det jeg mente med velkomst var ikke bogstaveligt ment, men tråden er trods alt et forsøg på at svare manden på hans spørgsmål - deraf udtrykket "velkomst", som måske nok skulle have været formuleret anderledes... [Smile]

Jeg er heller ikke ude på at gøre tingene værre end de er, eller puste til ilden på anden måde - det var bare en uforståelig "øv-tråd" at læse igennem...

Hilsen
kenneth

EDIT: Manglede lidt for at give mening

-------------------------------------------
CTRL-Z virker desværre ikke i det virkelige liv
-----------------------------------------------------------
Jeg vil bekæmpe din mening, men dø for din ret til at have den
Svar
#25
Er det ikke lige offensivt nok at foreslå en mand der ikke har en riffel endnu og lige er blevet jæger at begynde at hjemmelade?

Og hvis der er en anden der skal lade for ham så er det nok ikke gratis.

Mvh
Christensen

Livet rummer mange forunderlige spørgsmål...
Hvorfor er det fx. fysisk umuligt at købe et våbenskab der er stort nok?
Mvh
Christensen
Svar
#26
Ja - jeg synes nu ikke jeg har haft knojernet fremme. Jeg kom med mit indlæg da Hilbilly havde udtrykt en beslutning. Mine bevæggrunde var der andetsted var oplyst en pris på 529 kroner for 20 styk - altså 26,45 per patron.

Har idag telefonisk kontaktet Kr. O. Skov og har fået bekræftet der stadig sælges 55 grs. sp i poser - 500 stk: kr. 375,- (og der blev ikke talt rabat)

Deres listepris for hylstre - remington 22.250 er kr. 350,-.

Hylster 99 øre - projektil 75 - hætte 25 - krudt 1 kr. = kr. 2,99
hvilket ligger indenfor de 2 - 3 kroner jeg postulerede.[Wink]

Bemærk der nu er kalkuleret med at hylstrene kun lades 4 gange.

Jeg har ikke købt ladegrej for at lade 22.250. Havde jeg ikke haft grejet men skulle købe for 26,45 havde jeg ikke købt en 22.250 !

For god ordens skyld - jeg lader ikke med salg for øje - har derfor ingen grund til at manipulere priser. !!

Mere om pris 22.250: Kr. O. Skov - Jacketed hollowpoint 45 grs. remington - pris 600 kroner for 100 styk. Prisen er fra idag - patronerne skyder udemærket.
mvh
Svar
#27
@max - da vi nu har været god underholdning vil jeg gerne spørge: hvor bliver du af ?

Det er sjovt - når jeg køber fabriksladet ammu, må jeg også også bevæge derhen hvor det er til salg.

Hvem skylder en undskyldnig.

Og til de andre der undrende har set på - jeg kender ikke MAX - og han kender ikke mig.

Men - en 22.250 og en 300WM i skabet har ry for at dække det der kan jages i Europa. Men skulle jeg råde en ny riffeljæfger ville det være 6.5x55 eller 308W.

Jeg går ikke på nettet de næste 14 dage - tåler ikke flere høvl på et forkert grundlag [8D]

Jeg var bare træt af man bortviste en god kaliber på et på basis af forkerte patronomkostninger
mvh
Svar
#28
Et lille tillægsspørgsmål: hvordan er egenspredningen på dit 3kr/s hjemmerul?

Citat:quote:

Originally posted by jss

@max - da vi nu har været god underholdning vil jeg gerne spørge: hvor bliver du af ?

Det er sjovt - når jeg køber fabriksladet ammu, må jeg også også bevæge derhen hvor det er til salg.

Hvem skylder en undskyldnig.

Og til de andre der undrende har set på - jeg kender ikke MAX - og han kender ikke mig.

Men - en 22.250 og en 300WM i skabet har ry for at dække det der kan jages i Europa. Men skulle jeg råde en ny riffeljæfger ville det være 6.5x55 eller 308W.

Jeg går ikke på nettet de næste 14 dage - tåler ikke flere høvl på et forkert grundlag [8D]

Jeg var bare træt af man bortviste en god kaliber på et på basis af forkerte patronomkostninger


Svar
#29
Basis forudsætnig: jeg er veteran - elsker at skyde og gå på jagt og går ikke op Bench Rest. Jeg kan godt vælte enkroner fra bænk - men synes der er mere relevant at skyde på en neutral bukkreskive. Når de andre får lusket 3 skud afsted når jeg 12 Når der bliver råbt markering står jeg ofte bagved en tobokapind.

Markeing''HWa fa'en - skuder du med hagl ! siger manden ved naboskiven . (skydestillig med stok - siddende og stående)

36 skud - 2 niere - det skulle jo gå stærkt [Wink]

Har forsøgt at få bygget en tung flutet pibe hos Raske/schultz - men man mener ikke at kunne levere varen før om et halvgt år

edit: lader du selv - og skyder du jagtfeldt skal skal du nok bruge en sierra. Skyder selv med den - kann ikke huske priden

Og lad vær med at tage Max i forsvar - jeg har været med til at tække Feldsted Præsegård - så jeg burd kende typen
mvh
Svar
#30
Citat:quote:

[i] Når der bliver råbt markering står jeg ofte bagved en tobokapind.



Nu tror jeg lige jeg blir nødt til at spørge... [^] hvad er en tobokapind[?]

Vh
Morten
Vh
Morten

Jeg lider ikke af sindssyge... Jeg nyder det faktisk.
Svar
#31
Citat:quote:

Originally posted by mosse6
[br

Nu tror jeg lige jeg blir nødt til at spørge... [^] hvad er en tobokapind[?]

Vh
Morten



Tror det skulle være en tobakopind = cigaret, smøg, ligkistesøm, sexforlænger....kært barn har mange navne [Wink]

[Image: Takleberry-1.jpg].

Nu med "Harley"-rifler [8D]
Svar
#32
Hej
Jeg har lige fundet trænings patroner i 22-250 fra østjysk Remington 22-250 UMC 45 grains
120 stk.

Pris kun DKK 650,00

´Det er lidt over 5kr pr. stk. og så kan hylstret bruges igen. jeg ved godt det ikke er nede på 3kr pr stk. men når hylstret bruges igen. De har også jagt amo til 10kr pr stk i 22-250

mvh Maubla
Mvh. Ole

http://www.oleholstjagt.com/

Skyder med kaliber 22LR. 17 HMR. 243W. 6,5x55. 30-06. 8x68S. 375H&H. 444 Marlin

Den der sladrer til dig, sladrer også om dig!!!
Slæde trækker. I love it
Svar
#33
Er der nogen der har turdet binde an med denne ''dyre'' kaliber ?

Jeg sidder og trimmer hylstre - det er 4. gang de kører igennem processen. De blev købt for 2 kr. stykket. Jeg melder mig igen hvis det lykkes at genlade 5. gang.
mvh
Svar
#34
Jeg har ikke styr på hvor mange gange jeg har genladet et 22-250'erhylster, afskudt i min Tikka.

Men det er ikke mange jeg har måttet kassere gennem de ti år jeg har ladet dem.

Til gengæld kan min kammerats ødelægge et hylster midtpå, på få gange, da hans kammer er for stort.

Så snart jeg ser et af mine hylstre med en revne i halsen, normaliserer jeg dem alle. Derved holder de længe, længe [:p]

K&B Clax [Wink]

[Image: hunt-an3.gif]

Selv den ringeste dag på jagt, er bedre end den bedste dag på jobbet ... [Smile]

Det skud der ikke er skudt, har ingen fortrudt ...
K&B Claxel Wink




Svar
#35
Citat:quote:

Originally posted by Claxel
Så snart jeg ser et af mine hylstre med en revne i halsen, normaliserer jeg dem alle. Derved holder de længe, længe [:p][/green]



Normaliserer; Er det det samme som udglødning?

Uffe

Sejren venter den der har alt i orden.......... Det kaldes HELD! Citat: Roald Amundsen.

Uffe

Sejren venter den der har alt i orden.......... Det kaldes HELD! Citat: Roald Amundsen.
Svar
#36
Rekrystallisering, udglødning, normalisering, annealing og sikkert mange flere udtryk, er betegnelsen for at fjerne deformationshærdningerne i hylsterhals/skulder med varmepåvirkning.

K&B Clax [Wink]

[Image: hunt-an3.gif]

Selv den ringeste dag på jagt, er bedre end den bedste dag på jobbet ... [Smile]

Det skud der ikke er skudt, har ingen fortrudt ...
K&B Claxel Wink




Svar
#37
Nu er der jo ikke nogen der skal bestemme, hvad jeg skal eller ikke skal [Wink]

JEG VIL TIL ENHVER TID FORSVARE M@X

Og jeg er da glad for, at der er nogen, der vil bruge deres tid på,
at være lidt kritiske, overfor mere eller mindre seriøse indlæg.

Der glæder mig da altid, når andre genladere, kan købe komponenter til gode priser - men at fortælle en nystartet, at han kan genlade
ammo til 2 - 3 kr./stk. [:I] det vil jeg da kalde : Lige lovlig optimistisk [Smile]

Jeg tror da ikke, at der er ret mange andre genladere, der finder M@X´s indlæg urimeligt.

Man vælger jo selv ordlyden, men vi må alle forvente, AT FÅ DEN MUSIK VI BESTILLER [Wink]

Vi kan jo nok alle, på et eller andet tidspunkt, blive træt at at se/høre bull sh.. ! [^]

Mvh. AB
Hellere dele en 1. plads end at blive nr. 2
Svar
#38
Jeg synes at når vi begynder at inddrage afskrivning på udstyr mv. for at 'forsvare et angreb', så er det måske lidt langt ude.

Hvis én spørger mig hvad det koster at tage på riffelbanen og skyde en serie, begynder jeg jo heller ikke at inddrage anskaffelsen af riflen i mine beregninger.

Bortset fra det, synes jeg mere at det er tonen end diskussionen der er et 'problem'...

Hilsen
Kenneth

-------------------------------------------
CTRL-Z virker desværre ikke i det virkelige liv
-----------------------------------------------------------
Jeg vil bekæmpe din mening, men dø for din ret til at have den
Svar
#39
Citat:quote:

Ex Cop Posted - 23/05/2009 : 20:44:53
--------------------------------------------------------------------------------
Nu er der jo ikke nogen der skal bestemme, hvad jeg skal eller ikke skal

JEG VIL TIL ENHVER TID FORSVARE M@X


Nu er problemet bare, vi her ikke hørt fra Max siden. Hans stemme lød på det sidste som om han drukket af den samme natpotte som Ignorenten[Big Grin] - håber s.... ikke han også han taget den sidste tur[Sad].

Max; kom så tilbage på banen (ikke kampen - den sluttede jss vist med indlæggetTongueosted - 16/04/2009 : 23:19:41) Synes ellers det gik rigtig godt indtil da[Big Grin][Big Grin][Big Grin].

CP
CP

Trump - makes America a joke. 

.17 HMR - .22 LR - .223 - 6mm.PPC - .243 - .260 - 6,5x55 - 7x57R - .308 -.300 WM -  8x57 - 8x57R - .338LM
"Kryogenbehandling af riffelpiber-det virker"
Svar
#40
Hmmm,

-at anbefale en nybegynder en 22-250, tja det er ihvertfald langt fra sund fornuft.

-at postulere at denne skulle kunne lade sine egne 22-250 til 2-3 kroner ER useriøst idet ,manden angiver lige at have bestået riffelprøven og må anses for værende nybegynder. Hvorfor han ikke kan anses for at være i besiddelse af et komplet ladeudstyr.
Derfor holder den angivne stykpris ikke en meter, uagtet.

- en amerikaner varmintkaliber 22-250 ER nu éen gang et specialkaliber til universal dansk jagt.

manden var da langt bedre tjent med et mere almindeligt kaliber f.eks en 6,5x55 eller 308win.

Om man skal/vil forsvare folk er da op til de enkelte.
Jeg kender sølvræven relativt godt og han har nu ikke drukket af nogen "natpotte", mig bekendt.
Han reflekterede på debatten hvilket han er i sin fulde ret til og tillige havde han i min optik, undtagelsevis ret[Big Grin][Big Grin]

/Gammeltoft
Shoot low, they might be crawling !!!!
"Boltlift forever......" "Guns don´t kill people, rappers do"
/GT
www.hgfirearms.dk
Shoot low, they might be crawling !!!!
Hellere være en original, end en dyr  kopi[B)]
Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)