Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Riffelskydning på Sjælland
#1
Så kan det ikke blive nemmere ...

Felttræning, man møder bare op.

Bane, se nedenfor

Tak for det store fremmøde ...

Bedste skytte blev TFR, der leverede en smuk skydning.

Skydningen 11/9 er flyttet til 12/9 kl. 12-17

/ Clax

Hej alle

Jeg har været til riffelinstruktørmøde, her onsdag aften, hvor der blev luftet en del gode tiltag.

Selv prøvede jeg at slå et slag for at vi fik nogle flere feltskydninger stablet på benene.

Og så var det at jeg ville se om der var nogle herinde der ville deltage i en skydning, hvis det skulle blive en realitet.

(Og nej, Helautomat, dig behøver jeg ikke at spørge, vel [?]) [Wink]

Men er der stemning[?]

Det vil være sjovere, hvis jeg kan se om det er noget vi skal gå videre med, så kom med forslag og tilkendegivelser om hvad I synes, please [:p]

Et andet forslag var at der vil blive lavet en oplysningshjemmeside under kreds 7, med alle riffelskydninger.

Det synes jeg kunne være fedt.

K&B Clax [Wink]

[Image: hunt-an3.gif]

Selv den ringeste dag på jagt, er bedre end den bedste dag på jobbet ... [Smile]

Det skud der ikke er skudt, har ingen fortrudt ...
K&B Claxel Wink




Svar
#2
Hej Claxel,
jeg kunne rigtigt godt tænke mig at prøve.
Træningen i sig selv, ville helt klart hjælpe [:I]

Jeg synes bare det virker som en lidt lukket verden, der er svær at komme ind i [?]

Mvh
[Image: Zoli1.jpg]

Nu med S&L [Big Grin]
Mvh


Svar
#3
Du kan jo snakke med forsamlingen på Gniben (er det ikke i den weekend [?])
Der dukker Helautomaten med følge også op [Big Grin]

Meeen Ulfborg er bare det bedste sted i kongeriget [^]

"Det eneste, der er kedeligere end at lære ting udenad, er at høre, hvad andre har lært udenad"

[Image: topp_sommar.gif]
Svar
#4
Hej Claxel

Når i nu vil starte med feltskydninger i et område uden tradition, så gør det nemt at tilmelde sig.

De fleste synes det er for bøvlet at de skal stille og tilmelde et 5 mands hold. Specielt når de ikke er vant til feltskydninger.
Selvfølgelig er det ok at tilmelde 5-mandshold, men enkeltvis tilmelding vil lokke flere nye skytter til(og øge administrationen)
men der er vejen til at få fyldt holdene indtil terminen er indarbejdet i skytternes hoveder.

Bare et venligt vink

Hvor kunne i forestille jer at skyde ?

VH Søren

Big Green for ever
Ifølge rygtet certificeret VIP kunde i Harlev
Svar
#5
Der er helt sikkert stemning!
Jeg deltager gerne hvis der ikke kommer noget i vejen. Det vil være fint hvis man kan få datoen tidligt så man kan undgå arbejde og unødige familiearrangementer på så vigtige dage.
Det er en rigtig god ide med en samlet liste over jagtfeltskydningerne. Gerne med kontaktperson og dato for tilmeldelse.
Er der noge der ved hvornår der bliver skudt på Gniben i år? Sidste år var der lidt uenighed om der måtte bruges afstandsmåler? Er det afgjort og hvem skal man skrive til for at få et sikkert svar som man kan printe ud og vise skydelederen?
For tiden prøver jeg bare at planlægge en dag hvor jeg kan få skudt et bukkemærke så jeg kan deltage i konkurrencen.

Uffe

Sejren venter den der har alt i orden.......... Det kaldes HELD! Citat: Roald Amundsen.

Uffe

Sejren venter den der har alt i orden.......... Det kaldes HELD! Citat: Roald Amundsen.
Svar
#6
"For tiden prøver jeg bare at planlægge en dag hvor jeg kan få skudt et bukkemærke så jeg kan deltage i konkurrencen."

Hvad skal der til for at kunne deltage i en feltskydning ? Er godt humør og en riffel der virker(sådan nogenlunde [Wink]) ikke nok ?

Spørgsmålet er ærligt ment, da jeg intet ved om disse skydninger

Hilsen
Kenneth

-------------------------------------------
CTRL-Z virker desværre ikke i det virkelige liv
-----------------------------------------------------------
Jeg vil bekæmpe din mening, men dø for din ret til at have den
Svar
#7
Det er blot fordi man skal have et bukkemærke, for at kunne deltage i Jægerforbundets skydning, hvis man skal være i præmieklassen.

Man kan, fik jeg bekræftet for år tilbage, deltage i jægerklassen uden for mesterskab, selvom man ikke har mærke.

Det har de nok ikke ændret på, da de gerne vil have folk ud med riflen.

Det med tilmelding er vist et PR spørgsmål. Kulhuse strandjagtforening har intet problem med at fylde deres skydning i Jægerspris.

Som er på søndag [:p][:p][:p]

Jeg kender da et par steder hvor det kan laves noget fornuftigt med flere afstande på Sjælland; Vigersted, Stold og Bredetved, hvor man må gå nærmere til de enkelte skiver, samt gniben og Jægerspris, hvor man kan gå i terrænnet.

K&B Clax [Wink]

[Image: hunt-an3.gif]

Selv den ringeste dag på jagt, er bedre end den bedste dag på jobbet ... [Smile]

Det skud der ikke er skudt, har ingen fortrudt ...
K&B Claxel Wink




Svar
#8
Første år til DM var jeg med uden for nummer, og det er jeg for såvidt stadig[Wink]
Jeg har dog siden taget egeløvsmærker så jeg er med i den såkaldte mesterskabsklasse. Har man bronche til guld så kan man deltage i jægerklassen.
"Det eneste, der er kedeligere end at lære ting udenad, er at høre, hvad andre har lært udenad"

[Image: topp_sommar.gif]
Svar
#9
Feltskydning med eller uden mærke kan kun anbefales !
Jeg prøvede for første gang for 3 år siden, med adskillige "Lorteresultater" til følge.
Jeg anså ellers mig selv som rimmelig habil skytte, men her kommer man sgi til at sluge et par kammeler. Der er bare nogle der har teknikken i orden, en del er med i dette forum, jeg kan sige jeg har lært så meget.
De fleste man møder deler ivrigt ud af erfaringer, teknikker, Div. tricks og data. Meninger og erfaringer om sidevind, afstande og foranhold på løbende mål.
De folk er somregel dem der har så meget styr på deres ting at de kun tænker på at hjælpe os nybegyndere !
Jeg sender lige hermed en tak til samtlige VTF medlemmer, dog specielt SAKO Heim 300 HOG Gammeltoft 6mm M@x WSM Osv. der har måttet trækkes med adskillige mærkelige spørgsmål.[Smile]...................

Hilsen Steen
Svar
#10
Citat:quote:

Originally posted by Kenneth

"For tiden prøver jeg bare at planlægge en dag hvor jeg kan få skudt et bukkemærke så jeg kan deltage i konkurrencen."

Hvad skal der til for at kunne deltage i en feltskydning ? Er godt humør og en riffel der virker(sådan nogenlunde [Wink]) ikke nok ?

Spørgsmålet er ærligt ment, da jeg intet ved om disse skydninger

Hilsen
Kenneth



Det er helt sikkert nok. Jeg var bare med på Gniben sidste år uden for konkurrence og jeg havde ligget ganske lunt i svinget hvis jeg havde været i jægerklasse (endnu bedre hvis jeg ikke havde sat en 9ér i naboens skive [B)]). Det kan jo give et adgangskort til DM i Ulfborg hvor jeg længe har haft lyst til at prøve at skyde.
Skydeoplevelsen er såmænd den samme [^].

Uffe

Sejren venter den der har alt i orden.......... Det kaldes HELD! Citat: Roald Amundsen.

Uffe

Sejren venter den der har alt i orden.......... Det kaldes HELD! Citat: Roald Amundsen.
Svar
#11
Citat:quote:

Originally posted by Just shot

Feltskydning med eller uden mærke kan kun anbefales !
Jeg prøvede for første gang for 3 år siden, med adskillige "Lorteresultater" til følge.
Jeg anså ellers mig selv som rimmelig habil skytte, men her kommer man sgi til at sluge et par kammeler. Der er bare nogle der har teknikken i orden, en del er med i dette forum, jeg kan sige jeg har lært så meget.
De fleste man møder deler ivrigt ud af erfaringer, teknikker, Div. tricks og data. Meninger og erfaringer om sidevind, afstande og foranhold på løbende mål.
De folk er somregel dem der har så meget styr på deres ting at de kun tænker på at hjælpe os nybegyndere !
Jeg sender lige hermed en tak til samtlige VTF medlemmer, dog specielt SAKO Heim 300 HOG Gammeltoft 6mm M@x WSM Osv. der har måttet trækkes med adskillige mærkelige spørgsmål.[Smile]...................

Hilsen Steen



Hov- du glemte søens folk Færøerne og Grønland[Big Grin]

Penge er ikke noget værd før de bliver brugt!!
Svar
#12
JO Claxel.

JEG er med PÅ alt hvad der sker på øen [?][Big Grin].
jo det er jo ikke meget så godt initiativ[Smile]
vi skal have instruktørmøde på mandag så jeg skal gøre mit[8D]
men vi har jo en kanon dag på søndag i kulhuse.
husk haglbøssen.ses

mvh pc
Svar
#13
Hej Claxel.
Ja, der er stemning fra min side.
Tak for et godt initiativ.
Jeg har aldrig prøvet feldtskydning,- men kunne godt tænke mig at være med.
Mvh.Skytmar

Mvh.Skytmar.Ikke alle jægere blæser i horn.
Svar
#14
Citat:quote:

Originally posted by ujensen
For tiden prøver jeg bare at planlægge en dag hvor jeg kan få skudt et bukkemærke så jeg kan deltage i konkurrencen.



Så lykkedes det. Jeg havde godt nok vagt men der var heldigvis ingen der ringede. Patronerne var af et nyt bachnummer og jeg havde ikke haft tid til at skyde ind men der var to chancer med i prisen så med lidt klikkeri lykkedes det. Heldigvis er jeg ikke så skrap til den fritstående så jeg skal ikke skyde mesterklasse [:I].

Uffe

Sejren venter den der har alt i orden.......... Det kaldes HELD! Citat: Roald Amundsen.

Uffe

Sejren venter den der har alt i orden.......... Det kaldes HELD! Citat: Roald Amundsen.
Svar
#15
Så er der nyt i sagen ...

Bjergsted jagtforening starter jagtfelttræning på Stold ved Havnsø, 14 og 28 august.

Skydningen er fra klokken 16-20, med fremmøde for første hold klokken 15.30.

Afstand foreløbig fastsat til 50-100 og 200 meter.

Der vil blive skydning i to klasser, hvor der skydes på 8 mands hold.

Jægerklasse 1, 18 skud, jægerklasse 2, 24 til 36 skud

I behøver ikke sætte et fyldt hold, alle er velkomne.

Forhåndstilmelding på PM.

Forventet pris pr. serie, 50,-

(Man må påregne at skulle give et nap med[Wink])

K&B Clax [Wink]

[Image: hunt-an3.gif]

Selv den ringeste dag på jagt, er bedre end den bedste dag på jobbet ... [Smile]

Det skud der ikke er skudt, har ingen fortrudt ...
K&B Claxel Wink




Svar
#16
Lidt info:

Banen ligger på et af Vestsjællands smukkeste naturområder, Vesterlyng.

Det er lidt fra alfarvej, Breddegrad 55°45'10.25"N og Længdegrad 11°17'33.79"Ø

Nærmeste vej hedder lyngvej, 4591 Føllenslev.

Det er for enden af nærmeste stikvej mod Havnsø, på det militære skydeterræn.

Lågen skal lukkes igen efter gennemkørsel.



K&B Clax [Wink]

[Image: hunt-an3.gif]

Selv den ringeste dag på jagt, er bedre end den bedste dag på jobbet ... [Smile]

Det skud der ikke er skudt, har ingen fortrudt ...
K&B Claxel Wink




Svar
#17
Aflysning pga. miljøgodkendelsen ...[}Smile]

Skydningen d. 28/8 er aflyst, da der kun må skydes en hverdag om måneden.

11/9 er næste skydemulighed, måske der kommer en lørdagsskydning d.27/9.

Jeg skriver når det er afklaret.

K&B Clax [Wink]

[Image: hunt-an3.gif]

Selv den ringeste dag på jagt, er bedre end den bedste dag på jobbet ... [Smile]

Det skud der ikke er skudt, har ingen fortrudt ...
K&B Claxel Wink




Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)