Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Første riffel
#61
Mange der har haft de tidligere Tikkamodeller er imod den megen brug af materialer andet end metal på de nye T3. Hvis man lige sætter sig ud over "sådan har det altid været" et øjeblik, så laves der jo idag masser af våbendele i kompositmaterialer som i hvert fald i holdbarhed er ståls ligemand (Glock er et udemærket eksempel).

Jeg kender et par stykker der har haft T3 i 2-3 år nu og som er ovenud tilfredse. Faktisk tror jeg ikke jeg har hørt om nogen der har købt en T3 som har haft noget negativt at sige om den.

C
Stort knald = stort smil :-D
Svar
#62
Længden på låsen.

VH Søren

Big Green for ever
Ifølge rygtet certificeret VIP kunde i Harlev
Svar
#63
Citat:quote:

Originally posted by chrstn_olsen

Mange der har haft de tidligere Tikkamodeller er imod den megen brug af materialer andet end metal på de nye T3. Hvis man lige sætter sig ud over "sådan har det altid været" et øjeblik, så laves der jo idag masser af våbendele i kompositmaterialer som i hvert fald i holdbarhed er ståls ligemand (Glock er et udemærket eksempel).

Jeg kender et par stykker der har haft T3 i 2-3 år nu og som er ovenud tilfredse. Faktisk tror jeg ikke jeg har hørt om nogen der har købt en T3 som har haft noget negativt at sige om den.

C



Komposit er jo bare et moderne ord for en blandingsplast![Wink]
Nu er jeg ikke den store pistolmongol, men hvis du mener at en glock
er pistolens svar på en T3er, så er det jo en OK pistol![Big Grin]

Som 308 komp skriver så er det den korte låselængde som desværre
ikke laves længere.
Kort patron- kort lås[^]
Kortere kikkertringsafstand, hvor evt. ext. ringe kan undgåes[^]

Bundgaard, jeg kan garantere dig at din T3er ikke falder fra hinanden, selv efter nr. 1000 buk[Big Grin][Big Grin]

Søren
"Once upon a time in the West"
Svar
#64
Tjaaa... Jeg startede med en T3 Hunter i .308 Win. som min første riffel sidste år. Jeg har ikke fortrudt, og den gav endda en forårsbuk på tasken. Skudt på ca. 75 m og lå død på stedet, så ramme og dræbe kan den også (Lapua Mega 9.72g, for dem det måtte interessere). Skulle jeg starte igen i dag, med lidt mere viden, ja så blev det stadig en T3. Men bare i Lite Stainless, den ser herrer fed ud!

/Ugelvig

Tikka T3 - 308 Win
Bushnell 3-12 x 56 mm
/Ugelvig



What we do in life - Echoes in eternity!
Svar
#65
Tillykke med bukken.Smag er subjektivt, men det er nok mest skytten
der er afgørende for hvor skuddet sidder med de rifler der sælges idag!
At du har valgt en riffel i en kaliber, hvor låsen er 15 mm for lang er du jo ikke ene om. Måske er jeg bare forfængelig![:X]

Hvis du engang køber dig en stainless, så læg især mærke til stoppalen for bundstykket. Den er lavet i komposit (læs plast).
Og endnu bedre: Den er sku sort!!!![xx(]

Søren
"Once upon a time in the West"
Svar
#66
Så kom den første riffel i hus! [Big Grin][Big Grin]

Det blev en Tikka Master 695 i 6,5 x 55.
Der ligger en Kahles 4 x 32 på ryggen af den, næste investering bliver en stor 56mm kikkert [:0]

Hvad er forskellen i øvrigt på en 695 og en 595 ?
-
Michael Hansen
Suppejægeren
Svar
#67
Citat:quote:

Originally posted by Mhansen

Så kom den første riffel i hus! [Big Grin][Big Grin]

Det blev en Tikka Master 695 i 6,5 x 55.
Der ligger en Kahles 4 x 32 på ryggen af den, næste investering bliver en stor 56mm kikkert [:0]

Hvad er forskellen i øvrigt på en 695 og en 595 ?



Tillykke med riflen.

Forskellen på 695 og 595 er længden på låsen. 595 er til 308 familien og 695 er til 30.06 familien

HMMmmmnn 56mm kikkert - skal du bruge den til grisejagt om natten?

--
mvh M@X 2.0
Boltlift - or bust...
[Image: wardwarf-1.jpg]
Hard work beats talent, when talent doesn't work hard.....

Mvh  M@X 2.1
Svar
#68
@ M@X 2.0

Jep, den skulle gerne få nogle grisebasser på samvittigheden! Smile
Men en proper kikkert koster knaster, så jeg må leve på vand og det tørre brød jeg kan stjæle fra ænderne i Frederiksberg Have... [:p]
-
Michael Hansen
Suppejægeren
Svar
#69
Citat:quote:

Originally posted by Mhansen

Så kom den første riffel i hus! [Big Grin][Big Grin]

Det blev en Tikka Master 695 i 6,5 x 55.
Der ligger en Kahles 4 x 32 på ryggen af den, næste investering bliver en stor 56mm kikkert [:0]

Hvad er forskellen i øvrigt på en 695 og en 595 ?


Tillykke med riflen - den bliver du glad for.

Jeg har en præcis magen til også i 6,5x55, og har altid været 100% tilfreds med den......[8D]

Asbjoern
------------------------------
Tikka M695, 6,5 "træls"
Sako 75 Stainless, "Dirty old six"
Asbjoern
------------------------------
Tikka M695, 6,5 "træls"
Sako 75 Stainless, "Dirty old six"
Svar
#70
Mange tak Smile

Jeg var oppe på jagten i sverige igår og gøre klar til den 16. August
Så der får den sin ilddåb [}Smile]
Nu kan jeg jo så kun håbe på der går en gris eller en buk forbi fars tårn eller stige [Wink]
-
Michael Hansen
Suppejægeren
Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)