Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
remington 7600 >pumpgun<
#1
hej alle , jeg er blevet lidt små forelsket i en remington 7600, men jeg savner lidt info fra nogen der har sådan en riffel.her mener jeg driftstabilitet og præcision evt vrøvl med genladning og magasin osv.
Svar
#2
Køb den [Smile]

Den har ingen kendte sygdomme, men en mandagsmodel kan jo aldrig udelukkes? Jeg havde en hvor der var lidt ekstra 10 skudsmagasiner til, disse koster kun 200-300 kr i Østjysk våbenhandel. Du skal dog være opmærksom på pibelængden, da min var en police carbine i kal 3006, men med meget kort pibe, hvor der ikke kunne opnåes ordentligt forbrænding af krudtet. Du kan ydermere få en hulens masse gejl til den, men det er jo smag og behag og sådan er det typisk med Remington [Big Grin]

Til slut...Velkommen til VTF [Smile]

Mvh.
Lars/Great Dane

'Citat M@X' Udnævnt til "autonom bandit" af "jeg er ikke nærtagen" Blasergun

...So What - Jeg er udnævnt til skødehund af Miss Speedy Jegsnupperentudekikstil
Great Dane

Svar
#3
Selv har jeg 2 Police carbines[Big Grin] 1 i .308win og 1 model 7615Police i caliber .223Rem. med aftagelige magasiner som er af samme model som til AR15/M16 så hvis nogen skulle få lyst til at pumpe lidt så findes der store magasine.
De skyder begge rigtigt godt, den eneste anmærkning er at det føles som om .308eren larmer mere end almindeligt med den korte pibe men det har jeg ikke målt.
så jeg anbefaler dem varmt, så så omfattes de jo ikke af halvautomat polemikken...[^]

The Shootist
"Live and let live"
The Shootist
"Live and let live"

Svar
#4
Jeg har en 7600, 30-06 med dan 'lange' pibe.

Ingen problemer med repeteringen - præcisionen er ok, men forvent ikke sub-moa præcision. 4CM på 100 M er hvad jeg har læst i amerikanske anmeldelser.

Jeg vil betegne riflen som en riffel til jagt på de korte hold - ikke 2-300 meter, men det er bare min personlige smag. Den er som skabt til drivjagt [Big Grin] Med de fleste skud i DK er på afstande som den dagtens kan klare.

Fin riffel hvis man vil have det hurtigste genladesystem der ikke er forkrøblet af loven [Wink]

Købte også min i 'Østjydsk' til en god pris.

Hilsen
Kenneth

-------------------------------------------
CTRL-Z virker desværre ikke i det virkelige liv
-----------------------------------------------------------
Jeg vil bekæmpe din mening, men dø for din ret til at have den
Svar
#5
ja så er jeg tilbage igen. jeg har købt den 7600 og hvor er den dog skøn. den skyder faktisk fint sådan en, jeg har stået og smækket tomme cola dåser frit sående på 50 m afstand med rødpunkt sigte på, men nu vil jeg have en sving montage på så den også kan prøve at få en zeiss 3-12x56 på taget.
Svar
#6
Inden du bruger milioner på svingmontager, så overvej Leupolds aftagelige - de er noget billigere [Smile] Har selv sat dem på min af samme årsag som du - så kan riflen både bruges til drivjagt & natjagt [Big Grin]

Pas på med kikkerten. min Nikon (2.5-10X56 m/lys) kan kun LIGE være der pga bagerste sigtemiddel.

Hilsen
Kenneth

-------------------------------------------
CTRL-Z virker desværre ikke i det virkelige liv
-----------------------------------------------------------
Jeg vil bekæmpe din mening, men dø for din ret til at have den
Svar
#7
virker fint med den zeiss på, passer med øjenafstand og kan sagten være der for bageste faste sigtemiddel
Svar
#8
ja så satte jeg jo en leopold qrv montage på min 7600 og dey kører bare..! og så er præcitionene da slet ikke dårlig 4 skud inden for en 5 cm cirkel på 100 meter .. det kunne sikkert blive bedre hvis der kom en bedre "chauffør" på riflen en mig.
Svar
#9
Dejligt at høre - har ikke fået brugt min så meget endnu, men tuning af aftrækket burde gøre den bedre - måske også en mulighed for dig, hvis du vil prøve om du kan forbedre dine serier ?

Hilsen
Kenneth

-------------------------------------------
The only difference between tattooed people and non-tattooed people is that tattooed people don't give a shit that you don't have tattoos.
-----------------------------------------------------------
Jeg vil bekæmpe din mening, men dø for din ret til at have den
Svar
#10
hvor og hvordan er aftrækket blevet tunet?
Svar
#11
Citat:quote:

Originally posted by lasse1

hvor og hvordan er aftrækket blevet tunet?



Mit er ikke tunet(endnu), men udover at man i USA kan finde aftrækker stumper til den, så kan en våbensmed også hjælpe [Big Grin]

Hilsen
Kenneth

Edit: Fandt lige et link: http://www.brownells.com/.aspx/pid=21078/Product/REMINGTON_TRIGGER_SYSTEM

-------------------------------------------
The only difference between tattooed people and non-tattooed people is that tattooed people don't give a shit that you don't have tattoos.
-----------------------------------------------------------
Jeg vil bekæmpe din mening, men dø for din ret til at have den
Svar
#12
Der er kun en lille hage... Pris over US$ 100... Ingen Export.

Glædelig Jagt fra Grønland

Jesper Rex
If you can't do it with a 30-06, it likely can't be done...(Men det ER nu kedeligt kun med en gøb....(skriver manden med 10+))
Glædelig Jagt fra Grønland

Jesper Rex
If you can't do it with a 30-06, it likely can't be done...(Men det ER nu kedeligt kun med en gøb....(skriver manden med 9+))
Svar
#13
Jo - man kan godt exportere. Det kræver bare en licens der koster det dobbelte af aftrækket og tager en krig at få ;-)
Stort knald = stort smil :-D
Svar
#14
Er der nogen der kender til forhandlere af Remington 7615 P i Dk?

Mvh. Karmark
Svar
#15
Citat:quote:

Originally posted by Karmark

Er der nogen der kender til forhandlere af Remington 7615 P i Dk?

Mvh. Karmark



Jeg mener jeg har set en 7615p i Østjydsk i Hedensted.
Ellers er den garanteret til at få hjem for dem..

"Fighting for peace,
is like fucking for virginity"
[Image: asgaard.gif]

Fordi jeg kan.
223Rem
300 AAC Blackout, 
260AI, 308Win, 9.3x62
 

Svar
#16
Hvad prisleje ligger sådan en brugt 7600 i, i klasse 1.

Mvh
Fair
Mvh.
Fair
Svar
#17
Der står en i svendborg til 4995 ex Aimpoint.
Og 8995 incl. Men den pris er garanteret til forhandling. Micro H-1 må du ikke give mere end 3200 for det koster den på bud dernede i øjeblikket.

De har også en 7600 i cal .243W stående i svendborg.

"Fighting for peace,
is like fucking for virginity"
[Image: asgaard.gif]

Fordi jeg kan.
223Rem
300 AAC Blackout, 
260AI, 308Win, 9.3x62
 

Svar
#18
Har lige talt med en der har en 760 idag, han var rigtig glad for den for den var så stabil, smidig og let at gå med når man havde hund, han anbefalte mig at købe sådan en.

Det jeg ser som en fejl/mangel er at der ikke er en form for "lås" man kan tage med sig i lommen og lade resten ligge i bilen om man skulle gå igennem eller lin.

Dette gør sig MÅSKE kun gældende på 760 ? og ikke 7600, jeg har ingen kendskab til 7600 og prisen er der vel ikke noget at sige til!

Mvh.
Fair
Mvh.
Fair
Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)