Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Hvad er jeres erfaring?
#1
hvad er jeres erfaring med præcision i de gamle otterup banerifler 22lr?
er det ikke generelt godt skydende rifler selvom de er brugt?
har fået tilbudt en i god stand meget billigt
Mvh
CP
Svar
#2
Jeg har en meget gammel svend - "babymodelen" - og den har mens jeg har haft den skudt omkring 5000 skud. Hvad den havde fortæret inden jeg fik den under vingerne kan jeg kun gisne om, men den var allerede da pænt brugt.

Selv med åbne sigtemidler kan man uden større problemer skyde bunden af en øldåse på 50 m., så jeg ville være ganske rolig ved at købe sådan en svend.

[Image: Takleberry-1.jpg].

Nu med "Harley"-rifler [8D]
Svar
#3
Hej Cepture
Min gav jeg 500.-for.
Jeg har kortet af længden- finjusteret skæftet med en vinkelsliber og en rundsav, og fræset i stålet, så der kunne sættes en kikkert på.
Selv om det er en gammel slave skyder den glimrende.Jeg kan nemt holde skudene indenfor bunden af en øldåse på 80meter.
Mvh. Skytmar
[Image: DSC00028.jpg]
[Image: DSC00027.jpg]

Mvh.Skytmar.Ikke alle jægere blæser i horn.
Svar
#4
tak for svarene :-)

den ser super fed ud den der skytmar hvordan har du fået den farve på skæftet? hvordan har du lavet den fræsning i skæftet?

p.s er det en hjemmelavet skydetunnel af dæk eller hvad??
Svar
#5
lyddæmper!? Genialt!

223r, 6,5x55, 6,5x284, 9,3x62
Svar
#6
Citat:quote:

Originally posted by cepture

tak for svarene :-)

den ser super fed ud den der skytmar hvordan har du fået den farve på skæftet? hvordan har du lavet den fræsning i skæftet?

p.s er det en hjemmelavet skydetunnel af dæk eller hvad??


Tja- egentlig havde jeg tænkt, at den skulde have haft en gang sort narvsværte,da jeg har læst på dette forum, at et sort skæfte på en riffel, giver bedre præcision[Big Grin]
Da jeg ikke lige kunne finde noget navsværte, prøvede jeg i stedet noget der hedder grafitgrå lakbeis-det er noget l**t-så jeg tørrede det af med terpentin så godt jeg kunne, og den fik lidt træolie.
Fræsningen i skæftet er bare lavet med en overfræser.
Skydetunnelen er bare ni bildæk fra lossepladsen,som er bundet sammen -de tager lidt af det værste mundingsknald, når jeg skyder med de lidt større kalibre.
Mvh.Skytmar

Mvh.Skytmar.Ikke alle jægere blæser i horn.
Svar
#7
Er det opstllingen til at skyde på 80 m :-)

Disse Otterup piber i cal 22 lr er nærmest uopslidelige...
se side 34..
http://www.skytten.dk/Admin/Public/DWSDo...vordan.pdf
"Det eneste, der er kedeligere end at lære ting udenad, er at høre, hvad andre har lært udenad"

[Image: topp_sommar.gif]
Svar
#8
Det er en overdimensioneret lyddæmper, der er lovlig da den ikke monteres på skydevåbnet. Ligner i hvert fald tegninger jeg har set af sådan en svend. Det er en genial anordning som helt sikkert var at finde i min baghave, hvis jeg havde pladsen til det :-)
Stort knald = stort smil :-D
Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)