Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Frankfort inerti-hammer
#1
Jeg sidder og fedter med at trække projektilerne ud af nogle hjemmeladede 6,5-284'ere. Jeg har lige pakket overnævnte hammer ud,og har faktisk læst brugsanvisninge! Men jeg kan ikke få L..... til at virke,kuglerne rokker sig ikke een millimeter,er der nogen der har erfaringer med sådan en hammer[?]

Hilsen Ulrik
Hilsen Ulrik
Svar
#2
Jeg har en fra RCBS. Der skal slås TIL!

Uffe

Sejren venter den der har alt i orden.......... Det kaldes HELD! Citat: Roald Amundsen.

Uffe

Sejren venter den der har alt i orden.......... Det kaldes HELD! Citat: Roald Amundsen.
Svar
#3
Ja,nu har jeg faktisk fået det til at virke,istedet for de 2-3 slag der står i manualen,skal der bruges 20-30 HÅRDE slag.Gu' ved hvor lang tid hammeren holder inden den revner......[Sad]

Hilsen Ulrik
Hilsen Ulrik
Svar
#4
Glem det skrammel og køb en af Hornady´s Cam Loc og en bøsning en billig løsning DER VIRKER[Big Grin][Big Grin]

/Gammeltoft
Shoot low, they might be crawling !!!!
"Boltlift forever......" "Guns don´t kill people, rappers do"
/GT
www.hgfirearms.dk
Shoot low, they might be crawling !!!!
Hellere være en original, end en dyr  kopi[B)]
Svar
#5
Ja.......nu blærede jeg mig med at jeg havde læst manualen.Der stod godt nok at man skulle slå på et stykke ENDEtræ,men det ignorede jeg,og slog på et stykke fladt træ,jeg spændte fast til ladebordet med to skruetvinger.Der skulle rigtig mange slag til før end projektilerne gav sig.Til slut prøvede jeg at vende det stykke træ jeg slog på,på højkant-og sådan,4-5 slag,så var kuglerne ude.Så den lille bitte smule min første opstilling fjedrede var nok til at hammeren ikke virkede.

Gammelpot-hammeren er en souvenir fra sidste års sommerferie i Provence,ikke langt fra "vores" sted dernede,ligger en fin lille våbenshop,med meget sjovt legetøj på hylderne[Wink][8D]

Hilsen Ulrik
Hilsen Ulrik
Svar
#6
den hammer skal man putte i skralderen
Svar
#7
[Big Grin][Big Grin][Big Grin][Big Grin]

Se så at komme igang Ulrik, afsted....[Wink][B)][:o)]

/Gammeltoft
Shoot low, they might be crawling !!!!
"Boltlift forever......" "Guns don´t kill people, rappers do"
/GT
www.hgfirearms.dk
Shoot low, they might be crawling !!!!
Hellere være en original, end en dyr  kopi[B)]
Svar
#8
Jeg har brugt min RCBS hammer i 3år efterhånden, og den har det godt endnu.

Der skal sjældent mere end 3-4 slag til, så er kuglen ude.

Men den skal slås ned i noget hårdt, beton eller noget andet der ikke fjedrer, og så skal man slå til.

Jeg synes den er god.

.....ULG, det skulle ikke være de små kontor-arme der driller lidt?

Buba

Så længe der er Blasere, er der underholdning.
WWW://bubajagt.dk
/Buba

Dubravko

Svar
#9
Citat:quote:

Originally posted by Buba

Jeg har brugt min RCBS hammer i 3år efterhånden, og den har det godt endnu.

Der skal sjældent mere end 3-4 slag til, så er kuglen ude.

Men den skal slås ned i noget hårdt, beton eller noget andet der ikke fjedrer, og så skal man slå til.

Jeg synes den er god.

.....ULG, det skulle ikke være de små kontor-arme der driller lidt?

Buba

Så længe der er Blasere, er der underholdning.
WWW://bubajagt.dk



Jeg havde en RCBullS*** enertihammer og den smadrede ret hurtigt i omløberen, og da en kammerat kort efter gjorde det samme med hans, besluttede jeg mig for at prøve en Frankford istedet, og det har virket upåklageligt. Det er nu sjældent at jeg skal trække kugler ud, så jeg vil mene at en enertihammer er alt rigeligt for de fleste.

Mvh.
Lars/Great Dane

'Citat M@X' Udnævnt til "autonom bandit" af "jeg er ikke nærtagen" Blasergun

...So What - Jeg er udnævnt til skødehund af Miss Speedy Jegsnupperentudekikstil
Great Dane

Svar
#10
Citat:quote:

.....ULG, det skulle ikke være de små kontor-arme der driller lidt?

Jo,måske jeg er jo en elegant lille kontornusser...[Big Grin]

Hilsen Ulrik
Hilsen Ulrik
Svar
#11
Hvorfor alt det pjat med inertihamre og lignende.

Hylsteret fast i skruestikken og en papegøjetang på projektilet så løsnes det hurtigt!
Svar
#12
Citat:quote:

Originally posted by Otterup

Hvorfor alt det pjat med inertihamre og lignende.

Hylsteret fast i skruestikken og en papegøjetang på projektilet så løsnes det hurtigt!



Ja, og så i skralderen med det hele [B)]

Næ, jeg er godt tilfreds med min RCBS bulletpuller, selvom den ikke er i indgreb hvor momentet er størst.

Har haft lånt et par hamre, men det blev jeg hurtigt ked af ...

K&B Clax [Wink]

[Image: hunt-an3.gif]

Selv den ringeste dag på jagt, er bedre end den bedste dag på jobbet ... [Smile]

Det skud der ikke er skudt, har ingen fortrudt ...
K&B Claxel Wink




Svar
#13
Enig med Claxel

The Shootist
"Live and let live"
The Shootist
"Live and let live"

Svar
#14
Disse "afladningshamre" fungerer v.hj. af "enerti"

Det betyder at det der reelt trækker kuglen ud er dens egen vægt og hammerens bratte standsning mod noget hårdt...

Jeg har i mere end 10 år knaldet min RCBS hammer ned i oversiden af min RCBS Rockchucker, hammeren holder endnu, på Rockchuckeren er hammerlakken lidt krakeleret der hvor hammeren rammer.

Det der er meget vigtigt med en enerti-hammer er at slå hurtigt, og lade hammeren "slå tilbage" helt frit fra overfladen...
Det er også MEGET vigtigt at spænde patronen meget hårdt fast med "kloen" i rillen på hylstret...

En 376steyr kan jeg aflade med 2 - 4 slag på den måde, medens en 6,5 træls tager 4- 6.. en 22-250 med 40 grains Vmax kan man hamre løs på mindst 10- 15 gange....

Det der irriterer mig mest med hammeren er at bøvle med krudt og projektil bagefter.....

Jeg bruger kun hammeren hvis jeg skal aflade en enkelt eller 2... har jeg en "flok" bruger jeg min RCBS kugleudtrækker, jeg har efterhånden en lille samling af bøsninger til den[8D]

Hammeren er også det eneste der virker med f.eks. rundnæsede blyprojektiler i pistolkalibre[Wink] eller 540 grains bly-klumper i 458lott...

Hilsner
Dravis aka:FMJ
"Sapere Aude: Dare to KNOW!" Nu snart med .17 Mach 4 ...
Hilsner
Dravis aka:FMJ
"Sapere Aude: Dare to KNOW!"
"Do not adjust your mind, there's a fault in reality"
"Når to deler et ansvar, så er der to procent til hver"
Svar
#15
Man kan med fordel bruge hylsterholdere i stedet for "kloen".

Man hører jævnligt, at de aluminium kæber gå i stykker, og en hylsterholder er en effektiv og holdbar løsning.

Buba

Så længe der er Blasere, er der underholdning.
WWW://bubajagt.dk
/Buba

Dubravko

Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)