Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Rhino krudt
#1
Jeg har fra pålidelig kilde fået oplyst at Norma og Rhino krudt stammer fra samme blandemaskine(samme fabrik(Bofors) og at der derfor er Norma og Rhino krudt der er nøjagtigt ens)

Findes der en tabel eller lign.hvor krudtet kan sammenlignes[?]

Hilsen Ulrik
Hilsen Ulrik
Svar
#2
Ja der findes en tabel som fortæller hvilken type Rhino, der svarer til Normas nummer.
Den har lagt på Korsholms hjemmeside, men ellers så pm mig med mail adresse, så skal jeg skanne den ind til dig.
De mest gængse er
Norma 200 = RP9
Norma 201 = RP11
Norma 202 = RP14
Norma 203B= RP15
Norma 204 = RP18
Norma MRP = RP22

Jeg har prøvet 202-204 og MRP til sammenligning og havde ingen forskel, mellem de to slags.

Mvh.
Carsten
Svar
#3
Erfaringsmæssigt giver,
RP15 samme hastigheder som 203b
RP17 samme hastigheder som URP (var fejlagtigt angivet til 204)
og
RP22 samme hastigheder som MRP

i kalibrene, 222rem, 223rem, 22-250, 260AI, 6,5-06, 6,5-284, 7Rem, 308win, 30-06, 9,3x62, 300win, 338win, 338Lap, 375HH, 416Rigby.

Det er de kalibre jeg selv har målt.

Der er mange der har målt langt flere ladninger/kalibre uden at kunne spore ændringer.

Hvis der er ændringer så er det ikke mere end der almindeligvis kan forventes mellem forskellige "batches" af krudt.

/Gammeltoft
Shoot low, they might be crawling !!!!
"Boltlift forever......" "Guns don´t kill people, rappers do"
/GT
www.hgfirearms.dk
Shoot low, they might be crawling !!!!
Hellere være en original, end en dyr  kopi[B)]
Svar
#4
hej
på tirsdag går boken alt om krut og lite til, skrevet af Balistisk
chef på bofors i mer en 30 år i tryck, den er det störste verk skrevet om krut, her i norden, den indeholder også ladedata på Rhino
kuler, kan köbes hos alle der forhandler Rhinoprodukter om en kort tid
mvh Michael
Svar
#5
Prøv at blade tilbage til side 6 her har KIMA lagt et link ind med en tabel der viser hvad du søger
Svar
#6
Hovsa. KIMA henviser til searchfunktionen mer i traden der kommer op har YETI lagt tabellen fra Bushman ind Sorry for fumleriet.
Svar
#7
Er det denne her du prøver at henvise til [Wink]:

http://bushman.dk/sider/genladning/data/ladedata.htm

Uffe

Sejren venter den der har alt i orden.......... Det kaldes HELD! Citat: Roald Amundsen.

Uffe

Sejren venter den der har alt i orden.......... Det kaldes HELD! Citat: Roald Amundsen.
Svar
#8
Citat:quote:

Originally posted by ujensen

Er det denne her du prøver at henvise til [Wink]:

http://bushman.dk/sider/genladning/data/ladedata.htm

Uffe

Sejren venter den der har alt i orden.......... Det kaldes HELD! Citat: Roald Amundsen.



Sådan her har jeg i hvertfald fået den tilsendt.

[Image: SCAN0029.jpg?t=1240687583]

Det er jo lidt det samme [Smile]

MVH
Mugge
MVH
Mugge

Svar
#9
hej
jeg så lige at gameltoft skrev en fejl Rhino 17 er ikke det samme som 204 Norma men Urp fra Norma.
Svar
#10
Selvfølgelig. det er rettet[B)]

/Gammeltoft
Shoot low, they might be crawling !!!!
"Boltlift forever......" "Guns don´t kill people, rappers do"
/GT
www.hgfirearms.dk
Shoot low, they might be crawling !!!!
Hellere være en original, end en dyr  kopi[B)]
Svar
#11
ujensen

Nemli` ja.
Svar
#12
Korsholm i Skjern oplyser, at der udkommer en bog med ladedate udelukkende med Rhino krudt i løbet af sommeren 2009.
Bogen er skrevet af en af ingeniørerne fra Bofors fabrikken, der jo laver både Norma og Rhino krudt.

Så mon ikke der her vil dukke nogle gode ladedata op. Men har ellers erfaring med, at Norma krudtet og Rhino krudtet passer fint sammen i listen vist nedenfor fra Mugge.
Svar
#13
Er i flere kalibersammenhænge skiftet fra Norma til Rhino. Det eneste problem jeg er stødt på er Rhino kun sælges i 1 kgs dåser.

Hvis man anvender flere typer Rhino, kan man fristes til at opbevare mere end tilladt, når man skal køre langt for at handle[Wink]
mvh
Svar
#14
rhino
Svar
#15
der er to fordele med store forpakninger du betaler bare for en ikke to, desuden har du mere fra samme lot og sliper varesioner, som alle
krut har fra lot til lotrhino
Svar
#16
Det var ikke kritik af Rhinos emballagestørrelse - men en hentydning til den danske lovgivning, hvor man regner med at fremtiden bringer flere indskrænkninger.

På min ladetilladelse står der jeg har lov til at opbevare max 3 kg krudt. Nye tilladelser siger 2 kg.

Allerede ved 3 kg skal man tænke sig om - men som forhandleren sagde da jeg købte Rhino første gang - det varer vel ikke så længe inden det ikke er krudt - men patroner
mvh
Svar
#17
Citat:quote:

Originally posted by jssAllerede ved 3 kg skal man tænke sig om - men som forhandleren sagde da jeg købte Rhino første gang - det varer vel ikke så længe inden det ikke er krudt - men patroner


Men er der ikke noget om at det krudt der ligger i patronerne skal tælles med?

Uffe

Sejren venter den der har alt i orden.......... Det kaldes HELD! Citat: Roald Amundsen.

Uffe

Sejren venter den der har alt i orden.......... Det kaldes HELD! Citat: Roald Amundsen.
Svar
#18
mig bekendt må vi opbevare færdige patroner med et netto krudtindhold på 3 kg udover dine 2 kg krudt

mvh
Strom, naturgænger
mvh
Strom, naturgænger
Svar
#19
Jeg fik min tilladelse for ca 1 1/2 månede siden, det er den gamle, så jeg må have 3 kg krudt.(Aalborg politi)
Det er noget træls med den nye med max 2 kg krudt, så kan man jo ikke købe F.eks. vihtvori krudt i deres store 3 kg dunke.[Sad]

Hvorfor gå på arbejde, når man kan gå på jagt..?
Heller 2 i dunken, end dunken i 2'eren
 



Svar
#20
Citat:quote:

Originally posted by STROM

mig bekendt må vi opbevare færdige patroner med et netto krudtindhold på 3 kg udover dine 2 kg krudt

mvh
Strom, naturgænger



Hvor står det ???
På mine tilladelser står der, at jeg må have 500 patroner i hvert kaliber. På genladningstilladelsen står der ikke noget om at færdigladet ammunition skal medregnes i den samlede krudtvægt.

Med venlig hilsen
Bushman
Der er noget underligt ved livet: Hvis man accepterer mindre end det bedste, får man det tit.
Med venlig hilsen
Bushman

Der er noget underligt ved livet: Hvis man accepterer mindre end det bedste, får man det tit.
http://www.bushman.dk/images/forum/BushmanAvatar.gif
Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)