Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Første haglgevær, hvilket?
#1
Hej har lige bestået jagtprøve (30/5-05)...

Så nu skal jeg ud og finde mig et godt haglgevær, kravene er at det skal være en over and under, 12/76 og må ikke koste mere en 10000...

Jeg har set på et Beretta Whitewing, et nyt koster 7995, ville dette være et godt bud??

På forhånda tak..
Svar
#2
Tillykke med kortet..

Tag ned i våbenbiksen og tag dem op til skulderen - så finder du ud af hvad som er sjovest - men en Beretta er et rigtig godt bud...

Og så gør noget som jeg aldrig rigtig fik gjort noget ved lær at skyde med en god instruktør.

Hos Østjysk kan du tørtræne på computer så du finder ud af om den passer til dig.

NB: har du ikke fået dvden med Søren Ryges søn???

[Image: kongsberg393-t.jpg]
Svar
#3
Takker...

Jo jeg har fået DVD'en, har også set den, og den er rigtig god, den Beretta jeg så på, var den jeg synes lå bedst til skulderen, og ja udsendet var også det jeg bedst kunne lide, men det er ikke så vigtig bare det er et godt gevær
Svar
#4
Jeg bor i nærheden af Hjørring (Nordjylland), nogen der ved hvor er den nærmeste simulator befinder sig?
Svar
#5
Hej Kim,

Under jagtlige forhold er min hit rate 1½ skud/1 and ( men 2-3 skud ved fasaner på skovstierne [:I] ), så jeg prøver at finde tid til at komme på banen med instruktør for at lære at skyde bedre.

Da jeg regner med at brænde flere tusinde skud af (stål hagl) har jeg lånt et gammelt hakkebrædt (o/u), så min fine skovbøsse (s/s) kun skal i skoven med bismut(h).

osterwald
Svar
#6
Skal også selv en del (rigtig meget) på flugtskydnings bane før jeg skal på rigtig jagt, men hvis man bruger 2 forskellige geværer vænner man sig jo nok mest til det ene!?
Svar
#7
hej kim_kjul.

jeg har også selv lige fået jagttegn i april, jeg købte en helt ny beretta 686 E SPORTING, og i samme fik jeg bukket skæftet så den lå rigtigt til mig (det var med i prisen) bøssen stod til en listepris på 12500kr ca, men du kan og skal prutte lidt om prisen, jeg fik den ned på 10500kr med kuffert og 5 chokes og så skæfte tilpasning, jeg har jo lidt kløe i fingeren her i starten så skydebanen nyder godt af mig og min kammerat som også lige har fået jagttegn, så der ryger nogle bønner igennem, men bøssen kan holde til det. beretta er en god haglbøsse god balance og den rammer sgu også godt hi hi. rigtig god fornøjelse på skydebanen.[Big Grin]
Svar
#8
Ja der skal pruttes om prisen især når det er første gevær man køber burde de da give sig lidt grats ting medBig Grin
Svar
#9
Hej Kim,tillykke me jagttegnet.En brugt haglbøsse var jo også en mulighed,det kræver lidt tålmodighed,og evt assistance fra en kammerat med forstand på våben(ja altså,hvis ikke du selv har det!).Jeg har faktisk hørt at Beretta ikke er af samme kvalitet som tidligere,mit bud på en god stærk brugt er en Browning A-1 (B-25 teknik),det kan godt være at det ikke er verdens kønneste skyder,men den er af super kvalitet,men så må du undvære magnumpatroner! Men min erfaring siger mig også at de er inderligt overflødige.....!
Hilsen Ulrik
Svar
#10
Nå. Men jeg har altså hørt at Browning bliver lavet af skrottede Toytaer og hvem gider osse at skyde med en Japansk bøsse med et Belgisk/Amerikansk navn[V]
(Browning A1 er lavet i Belgien og alle 325,425,525 er lavet hos Mirouko i Japan)

Facts please. Den der med at du har hørt[xx(][xx(][xx(]
Egne erfaringer er mere relevante.

Det er sagt før og jeg siger det igen. Du får hvad du betaler for og min erfaring med haglbøsser er at forskellen mellem bøsser i klassen 4-7000kr og klassen 8-12000kr er godt givet ud. Forskellen ses ikke så meget udenpå, men indeni kan man "se" kvaliteten.
Bedre finish, flere finesser og bedre holdbarhed.

Min erfaring siger osse at køber du dyrere end 8-12000kr så køber du kun til øjnene. Holdbarheden stiger ikke proportionalt med prisen.

Og til sidst - så er gensalgsprisen på en Browning/Mirouko, Beretta højere end på de billigere bøsser.

--
mvh M@X.
DRALF champion.
Bullits, brass or ass, no-one shoots free.
emil:max@dralf.dk
[IMG] http://photobucket.com/albums/v487/416ta..._Pokal.jpg [/IMG]
Hard work beats talent, when talent doesn't work hard.....

Mvh  M@X 2.1
Svar
#11
Hej Kim

Du kan købe min næsten helt nye beretta.
Check dine Private messages...

VRØVL! Kun PIGER vil have magnum... ;-)

Favourite Quote: Vi løser ikke vore problemer ved at tænke på samme måde, som da vi skabte dem.....(Albert Einstein)
.....ualmindelig velinformeret i forhold til min alder ... :-)

Favourite Quote: En humlebi ved ikke, at den ikke kan flyve......Gå ud på terrassen og vift med armene...hvis du letter må du være uvidende ;-)
Svar
#12
Hej,
jeg kan varmt anbefale Mirokus haglbøsser. Jeg er meget glad for Miroku. Det er sådan set en Browning der er produceret i Japan. Det skal man ikke kimse af. Store navn som SKB og Mirokus laves der, og det er godt håndværk. Heller metal fra en gammel toyota end fra en galvaniseret Fiat.[Big Grin][Big Grin]

Mht. beretta vs. Browning, så tror jeg ikke at der vil mærkes den store forskel, hvis ikke man skyder utrolig meget. Men der er på Berreta et stykke lige ud fra kammerat som kan skiftes ud, når det er slidt, men det sker først når man har afskudt, åbnet og lukket geværet tusindvis af gange. Dette taler jo altså for, at Berreta har tænkt sig om.

Berretas gevær er generalt laver i vægt, fordi man har lavet en konstruktion, hvor basculen er lav.

Begge gevær er genuine. Jeg foretrækker Browning/Miroku låsen, selvom den er ligt tungere.

mvh. Johannes
Svar
#13
Citat:quote:

Originally posted by kim_kjul

Hej har lige bestået jagtprøve (30/5-05)...

Så nu skal jeg ud og finde mig et godt haglgevær, kravene er at det skal være en over and under, 12/76 og må ikke koste mere en 10000...

Jeg har set på et Beretta Whitewing, et nyt koster 7995, ville dette være et godt bud??

På forhånda tak..



Jeg købte selv en flugtskydningsbøsse/O&U som den første skyder.
Det var en bøsse til ca. 5000.- (Gyttorp). Den har virket til min fulde tilfredshed i en del år, både på havet, i skoven og på banen.
Det er ikke en beretta men den virker.

Efter min mening er der ingen grund til at give en formue for en "første gangs haglbøsse" som ny jæger.(Det kan jo være man skifter mening efter et par år)

For mit eget vedkommende er der kommet en del flere haglbøsser i skabet siden.

Jeg skyder nu selv kun med s/s på landjagt (det er jo et rigtigt jagtgevær[8D]) og bruger kun O/U på havet.

En "før krigstid" Sauer eller en Englænder ved man hvad er[Wink]

Mvh.

mphansen
mph@dralf.dk

[Image: Kopiaf01010026.jpg]
Knæk & Bræk til dem der ikke har fået buk i år
De dumme er så sikre i deres sag, og de kloge så fulde af tvivl
Mvh.

mp
Svar
#14
takker igen for de mange svar....tror nu at jeg hælder mest til den nye Beretta den er simpelthen så dejlig, på torsdag skal jeg ind og have den i hænderne (igen) så får vi at se.....
Svar
#15
Nogen der kender mærket Silma?
Svar
#16
Citat:quote:

Originally posted by kim_kjul

Nogen der kender mærket Silma?



Jeg troede du ville have en Beretta? [Wink]

VRØVL! Kun PIGER vil have magnum... ;-)

Favourite Quote: Vi løser ikke vore problemer ved at tænke på samme måde, som da vi skabte dem.....(Albert Einstein)
.....ualmindelig velinformeret i forhold til min alder ... :-)

Favourite Quote: En humlebi ved ikke, at den ikke kan flyve......Gå ud på terrassen og vift med armene...hvis du letter må du være uvidende ;-)
Svar
#17
joe Beretta er dejlig, meeen Silma'en koster 2500 mindre og sælger siger at det er minimal forskel på dem, begge o/u, med ejector og chockes, hvad angår kvalitet skulle de også væres ens, men det er hvad sælger siger....
Svar
#18
Citat:quote:

men det er hvad sælger siger....


En sælger vil sige hvad som helst for at sælge[Wink]
Svar
#19
Tænk dog lidt på gensalgsværdien, og hvordan med garantien på et ukendt mærke køb noget folk kender

The Shootist
The Shootist
"Live and let live"

Svar
#20
Køb for hulen den Beretta ikke noget med at købe en "wilma" - du vil fortryde det senere - 2500 er intet for at få det rigtige våben - husk at sælgere er notoriske løgnere...[}Smile]
Har selv en Beretta og den burde jeg have haft fra en start....

[Image: kongsberg393-t.jpg]
Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)