Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Erfaring med Blaser Varmint ?.
#1
Hej forum.

Jeg overvejer at købe en Blaser Varmint, men inden jeg går videre vil jeg gerne høre om der er nogle der har erfaring med denne, især hvilken præcision der kan forventes.

Jeg har i dag en Tikka T3 Varmint (rustfri) med en 6-24 x 50 Burris kikkert og Harris støtteben, hvor de gode skudserier på 200 meter er under 30 mm. Jeg er godt tilfreds med Tikkaen, men efter at have skudt med et par blasere, er jeg imponeret over den hurtige repetering, og så er det i mine øjne en flot riffel.

På forhånd tak for hjælpen.
Svar
#2
Hej!

Præcisionen tror jeg ikke der er noget at udsætte på.

Se bl.a. denne side:
http://www.r93.co.uk/35.html

Du kan dog sagtens opnå samme præcision i andre rifler til billigere penge, så du skal da købe Blasereren hvis det er designet og funktionen du er glad for!

Mvh

Michael
Svar
#3
Jeg har selv en off-road med LRS2 pibe. Den skyder godt, men bedre end en T3 varmint tror jeg ikke du skal regne med. De har ry for at være super præcise.

Jeg skød et par grupper her i weekenden. 3-4 cm på 200 meter med hhv. Lapua Scenar og Norma HPBT 190 grains (5 skud). Kan måske blive lidt bedre med håndladning - det har i hvert fald haft stor effekt på grupperne med et standard 223 og et semi 30-06 løb. Begge holder med håndladninger under 5 cm på 200 meter.
Stort knald = stort smil :-D
Svar
#4
Jeg har netop lavet den øvelse.
Jeg skiftede min T3 Varmint ud med en R93 Prof. - begge i kaliber 30.06.
Jeg har endnu ikke nået så mange serier med den, men de første serier med Boller & Selleri var skuffende dårlige. Derefter skød jeg nogle stykker med hjemmerullede Norma Vulcan. 10 skuds grupper med en samling, som jeg ikke har været i stand til at lave med T3'eren - og ikke en eneste 'flyer'.
Min begrundelse for skiftet var hovedsageligt, at jeg synes det er genialt, at kikkerten er monteret direkte på piben og i særdeleshed den korte, kompakte udførelse som alligevel giver normal pibelængde. Begrundelsen for den prioritering er, at jeg er så naiv, at jeg stadig håber at få tilladelse til at skyde med lyddæmper - om ikke andet så i de lande, hvor det allerede er tilladt. Til det formål mener jeg ikke, der er nogen andre rifler, som egner sig bedre.
Jeg er meget glad for skiftet.
Svar
#5
Jeg har haft R93 i nogle år i cal. 30-06 og 9,3x62.

Begge piber skød fremragende.

30-06-eren kunne snildt lave 5-skudsgrupper på omkr. 25mm på 200m med flere projektiler.

9.3-eren har jeg kun prøvet på 100m, og den spredte ikke meget mere end 30-06 piben.

Kender for øvrigt flere, der har match og semi-match piber til Blasere, og de skyder, som regel, godt

Umildbart tror jeg at du kan forvente ok præcision af Blaser piber.

Men de finske riffeler er absolut ikke noget at kimse af.

Buba

Så længe der er Blasere, er der underholdning.
WWW://bubajagt.dk
/Buba

Dubravko

Svar
#6
Hej Buba.
30-06-eren kunne snildt lave 5-skudsgrupper på omkr. 25mm på 200m med flere projektiler
Hvilken projektiler skød du med i 30-06-erne, jeg lader selv så jeg vil gerne vide hvilken projrktiler du bruger.

Mvh Maubla
Mvh. Ole

http://www.oleholstjagt.com/

Skyder med kaliber 22LR. 17 HMR. 243W. 6,5x55. 30-06. 8x68S. 375H&H. 444 Marlin

Den der sladrer til dig, sladrer også om dig!!!
Slæde trækker. I love it
Svar
#7
Efter mange tests endte jeg med 165gr CDP. Det er bare en super jagtkugle.

Var lidt ked af det lave vægt i starten, da jeg er mest til kugler i den tunge ende, men det viste sig at der ikke var grund til bekymring.

Den giver gennemskud på alt!

Fandt kun en(KUGLE) ud af godt 70 stk vildt jeg har skudt med den.

Buba

Så længe der er Blasere, er der underholdning.
WWW://bubajagt.dk
/Buba

Dubravko

Svar
#8
Hvad skete der så med de sidste 69 stk vildt??
Fandt du aldrig dem???[Big Grin][:o)][:o)]

/Gammeltoft
Shoot low, they might be crawling !!!!
"Boltlift forever......" "Guns don´t kill people, rappers do"
/GT
www.hgfirearms.dk
Shoot low, they might be crawling !!!!
Hellere være en original, end en dyr  kopi[B)]
Svar
#9
Det var forbiere[8D].

Jeg har meldt mig ind i Dyrenes Beskyttelse, og går meget op i at de ikke dør af de kugler jeg sender afsted.

Jeg synes det er synd for Bambi-er.

Hvae... er du forresten ikke på arbejde, du gamle?

Jeg troede at det kun er os offentligansætte, der har tid til at surfe i arbejdstiden.

P.S. Det er naturligvis kun en kugle jeg har fundet, og ikke dyr... ups!
Det er rettet for at undgå yderligere forvirring, sådan nogle rygter spreder sig hurtigt jo.

Buba

Så længe der er Blasere, er der underholdning.
WWW://bubajagt.dk
/Buba

Dubravko

Svar
#10
Jo jo, jeg er da på arb.

Venter på tegninger[Big Grin]

/Gammeltoft
Shoot low, they might be crawling !!!!
"Boltlift forever......" "Guns don´t kill people, rappers do"
/GT
www.hgfirearms.dk
Shoot low, they might be crawling !!!!
Hellere være en original, end en dyr  kopi[B)]
Svar
#11
Det er godt med dig!

P.S.

Maubla, der er flere kugler som gik godt i den pibe, udover CDP-en:

165gr Interbond gik super i den pibe (under 10mm egenspredning på 100m), men den var ladet ned til ca 830m/s.

220gr Hornady RN var også præcis, med spredning på omkr. 15mm på 100m, det samme 180gr Nosler Partition.

165gr og 180 gr Hornady SPBT var også nede på onkr. 10mm/100m.

Samme med 165 og 180gr Remington CL.

Buba

Så længe der er Blasere, er der underholdning.
WWW://bubajagt.dk
/Buba

Dubravko

Svar
#12
Mange, mange tak for input, nu må jeg ud at se hvad den kan handles hjem til.
Svar
#13
Hej BUBA!

Hvor købte du CDP henne? Er den ikke bygget op som A-frame??? og er det ikke Swiss Munition der laver dem?

J.
Svar
#14
Det er Guntex, der forhandler dem.

Jo, det er en videreudvikling af Partition og A-frame.

Den er bare ikke så hård som A-fame. Mine gik 860m/s, og det var super.

Buba

Så længe der er Blasere, er der underholdning.
WWW://bubajagt.dk
/Buba

Dubravko

Svar
#15
Tak for det [Smile]
Svar
#16
Citat:quote:

Originally posted by Worm

Mange, mange tak for input, nu må jeg ud at se hvad den kan handles hjem til.



Jeg gav de danske forhandlere chanchen, men de kunne ikke være med på grund af den 'gunstige' kurs på svenske kroner. Den kostede 19.000 s.kr. hvilket svarer til 12.500 Kr. Den er med standard pibe.
For en riffel, som i næsten hver en tråd bliver angrebet på prisen, synes jeg ikke det er så galt.
Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)