Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
rem 700 igen igen igen
#1
har søgt og søgt på dette forum men uden af finde noggen brugbare svar. mister nok også min tålmodighed meget hurtig

har en remington 700 cal 260, 6 år gammel. Om det er en 700 det ene eller det andet aner jeg ikke.
mit problem er aftrækket. ville godt kunne justere det lidt. kan man det selv. og hvad vil det sige at polere aftrækket.
Michael

skovarbejder af guds nåde
Svar
#2
Remingtons aftræk er ikke af juster det selv typen.

Brug en bøssemager, der kender dem. Det gør de fleste som er over hobbyniveauet. Det er nok det aftræk der grundet antallet, der er bragt i omsætning, og fabriksjusteringen, som flest har fået pillet ved.

Da den er 6 år er det ikke et X-mark pro og derfor skuleld et for kyndige være rimeligt nemt at få på plads.

VH Søren

Big Green for ever
Ifølge rygtet certificeret VIP kunde i Harlev
Svar
#3
Hej 260 Rem!

Remingtons gamle afträk var fra fabrikken justeret med maximalt släb og höj afträksvägt. Jeg havde selv en M 700, som jeg forsögte at justere afträkket på. Det gik egentligt meget godt, men riflen fik en kedelig tendens til at lade skuddet gå, når jeg lukkede bundstykket [xx(]. En bössemager löste mit problem for et par hundrede kroner.
Mit råd er derfor at overlade jobbet til en prof, som ved hvad han har med at göre.

vh Lars

Edit: 308 komp var lidt hurtigere end mig, men vi er enige. Kontakt en bössemager.
"Jeg har mange forskellige interesser, men de slutter alle på -jagt"
"Jeg har mange forskellige interesser, men de slutter alle på -jagt"

Forbundsmester 2020 i sporting, jagtfeltskydning og jagthorn!
Svar
#4
Køb et Jewell aftræk det er nok de bedste du kan købe. Der er en grund til at mange Benchrest rifler bruger samme aftræk som Remington.

Bo
Svar
#5
Og det er også meget dyrt. En bøssemager kan tune aftrækket så det bliver ekstremt lækkert - og det for nogle få hundredelapper.

Mvh

Michael
Svar
#6
tak for de mange gode svar.

´men hvem kan så anbefale en bøssemager der er god til al klare det. sådan i og omkring midt/ vest jylland. har fået det justeret 2 gange men stadig ikke tilfreds nu skal det være rigtigt godt
Michael

skovarbejder af guds nåde
Svar
#7
Mener Hatting hedder remington til mellemnavn eller sådan noget lignende, har jeg hørt :-)

CP
CP

Trump - makes America a joke. 

.17 HMR - .22 LR - .223 - 6mm.PPC - .243 - .260 - 6,5x55 - 7x57R - .308 -.300 WM -  8x57 - 8x57R - .338LM
"Kryogenbehandling af riffelpiber-det virker"
Svar
#8
Citat:quote:

Originally posted by 260REM

tak for de mange gode svar.

´men hvem kan så anbefale en bøssemager der er god til al klare det. sådan i og omkring midt/ vest jylland. har fået det justeret 2 gange men stadig ikke tilfreds nu skal det være rigtigt godt



Korsholm i Skjern.

vh Lars

"Jeg har mange forskellige interesser, men de slutter alle på -jagt"
"Jeg har mange forskellige interesser, men de slutter alle på -jagt"

Forbundsmester 2020 i sporting, jagtfeltskydning og jagthorn!
Svar
#9
Citat:quote:

Originally posted by 260REM

tak for de mange gode svar.

´men hvem kan så anbefale en bøssemager der er god til al klare det. sådan i og omkring midt/ vest jylland. har fået det justeret 2 gange men stadig ikke tilfreds nu skal det være rigtigt godt



Hatting i Harlev eller i N.P. Nielsen i Vildbjerg

Gå efter et rent aftræk som første prioritet, det er faktisk vigtigere end lav aftræksvægt.

VH Søren

Big Green for ever
Ifølge rygtet certificeret VIP kunde i Harlev
Svar
#10
Eller et Timney til en tusse, som du selv kan skifte og justere.
Svar
#11
Det her indslag havde jeg ikke set ført om Remington 700[:0][B)]

CNBC's 10-month investigation stretched from Florida to Alaska, turning up thousands of complaints, two dozen deaths, more than 100 injuries and 75-plus lawsuits, all alleging the gun fired without the trigger being pulled.

http://www.cnbc.com/id/15840232?play=1&video=1616222630

Citat:quote:

Originally posted by Lars M. L.

Hej 260 Rem!

Remingtons gamle afträk var fra fabrikken justeret med maximalt släb og höj afträksvägt. Jeg havde selv en M 700, som jeg forsögte at justere afträkket på. Det gik egentligt meget godt, men riflen fik en kedelig tendens til at lade skuddet gå, når jeg lukkede bundstykket [xx(]. En bössemager löste mit problem for et par hundrede kroner.
Mit råd er derfor at overlade jobbet til en prof, som ved hvad han har med at göre.

vh Lars

Edit: 308 komp var lidt hurtigere end mig, men vi er enige. Kontakt en bössemager.
"Jeg har mange forskellige interesser, men de slutter alle på -jagt"



"Livet er for kort til upræcise rifler"
[Image: topp_vinter.gif]
[Image: topp_sommar.gif]
Svar
#12
Hmmm! Træls fejl at stå med og livsfarlig.

Men de fleste af ulykkerne kunne være undgået, hvis man
havde haft en ordentlig våbenbehandling.

Hvordan hulen kan man skyde en i maven eller i hånden under
ladning/afladning[?][?] Uanset fejl eller ikke fejl på våbnet.

Schönauer

Medlem i foreningen til afskaffelse af plastic våben

[Image: 11takker-3x.jpg]
Schönauer

Det er de små enkle ting i livet
som bidrager til at gøre det meningløst

Svar
#13
Ja ja, en mere selbstschuss riffel i flokken.

Nej spøg til side, korrekt våbenhåndtering er alfa og omega. På trods af at det er the land of freedom og alt det der, så mangler de altså noget mellem ørene engang i mellem. Samt en grundlæggende forståelse for at våben er livsfarlige for alle foran løbet, og for alle omkring løbet hvis man justerer på aftræk eller er hjemmelader uden nødvendig forståelse for hvad man laver.
Svar
#14
det viser sig jo osse at det meste af det de har fundet i den undersøgelse er lige så fake som vejrudsigten på tv2... altså bare passet lidt til for at få en go historie... prøc at søge på div amerikanske forums...

what dosent kill you, makes you stronger
what dosent kill you, makes you stronger
Svar
#15
REM 700 fabriks-aftrækket er jo kendt for at en forkert udført justering af aftrækket NETOP giver disse fejl, det gentages med stor bogstaver i alle de "gunsmithing" bøger jeg har set..

Hvis og når man justerer på aftrækket SKAL man efterfølgende kontrollere aftrækkets og sikringens funktion...

Den mest karakteristike fejl er at våbnet kan sikres, og efter afsikring kan slagstiften udløses ved at røre bundstykket, eller slå hårdt på våbnet. Lige præcis den fejl man ser sidst i videoen.....

Altså... Overlad justering af aftrækket til en proffesionel...

Det samme gælder i øvrigt både Jewel og Timney aftrækket, hvis man ikke kontrollerer funktionen grundigt efter montering, kan de lave samme typer fejl...

Hilsner
Dravis aka:FMJ
"Sapere Aude: Dare to KNOW!"
"Do not adjust your mind, there's a fault in reality"
Hilsner
Dravis aka:FMJ
"Sapere Aude: Dare to KNOW!"
"Do not adjust your mind, there's a fault in reality"
"Når to deler et ansvar, så er der to procent til hver"
Svar
#16
Jeg syntes faktisk det er forkert at prøve på at bagatalisere hændelserne med henvisning til selvbestaltede bøssemagere mv. Når det er så nemt at fejltune aftrækket så er det et problem. Lidt i samme stil som alugardenakoblinger. Det er åbenbart forholdsvis simpelt at montere et aftræk der ikke kan fejlbetjenes, en anelse dyrere, men sikrere er det.
Svar
#17
Selvom jeg ikke er på lønningslisten hos Big Green, vil jeg godt forsvare dem.

En gang for alle bør diverse hobby smede holde snitterne fra eksempelvis aftræk.

Argumenterne er rigelige;

1. de skete skader
2. Når det nu kræver bøssemager tilladelse hertil lands at ændre/ modificere på våben, så er der nok en grund til det. Ligesom det kræver autorisation at pille ved el-installationerne der hjemme.

Visse aftræk er konstrueret så brugeren selv kan justere, så er det selvfølgelig okay, men producenten har jo også sagt god for det i brugervejledningen.

Når producenten ikke har sagt god for det, er det nok fordi de ikke vil tage ansvaret for diverse fummelfingre/ meget risikovillige.

Remingtons aftræk er ikke konstrueret for at kunne virke ved under et eller andet antal pund = ca 1 kilo.
Vil man par tout der under så køb da noget andet og få en kompetent smed til at montere det.

Ovenstående er ikke et indlæg fra et medlem at bøssemagerforeningen, men skrevet af en der må holde sig til skifte skæfter og optik, og ellers betale når det er nødvendigt.

VH Søren

Big Green for ever
Ifølge rygtet certificeret VIP kunde i Harlev
Svar
#18
Har haft den modsatte oplevelse med min nye 700. Efter at have skudt 60-70 uden problemer tog jeg den med på jagt.
Faldt over en nydelig hjort og fik riflen listet op i skydestokken. Han var inde på 30m og han blev stående med bredsiden til.
Efter 5 min fik jeg klemt et skud af, eller rettere et svagt klik og det var mere end han kunne være med til. Så han skred til skovs uantastet.
Den lavede kun et lille mærke på fænghætten. Kom efterfølgende til at tænke på at jeg havde ladt den, sikret den, og genåbnet
låsen (i sikret tilstand) for at sikre mig at der var et søm i, afsikret og skudt.
Ved ikke om det har noget på sig, men det kunne være sjovt at høre om andre har oplevet det samme?

...hvor ingen hegner, kun torne gro!

Fattigdom - det er en sindstilstand

[center][Image: logo05.jpg][/center]
[center]Fattigdom - det er en sindstilstand
[/center]

[center]
Socialdekrat - Moderne nordisk udtryk for rockerrelateret skattesnyder
[/center]
Svar
#19
halløj Tikka
måske du ikke lagde mærke til at hævarmen ikke var helt nede ?

mvh
Strom, naturgænger
mvh
Strom, naturgænger
Svar
#20
Citat:quote:

Originally posted by 308 komp

Når det nu kræver bøssemager tilladelse hertil lands at ændre/ modificere på våben, så er der nok en grund til det.
VH Søren

Big Green for ever



Øøøhh, det gør det sådan set ikke......

Mvh Anders

Jagt og riffelskydning er ikke et spørgsmål om liv eller død, det er væsentligt mere vigtigt!
Jagt og riffelskydning er ikke et spørgsmål om liv eller død, det er væsentligt mere vigtigt!
Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)