Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Quinder på storvildtjagt
#1
[Big Grin][Big Grin][Big Grin]...Ja drenge, den er god nok.

DR1 mandag klokken 20:30

Mvh.
Lars/Great Dane
lars@reloadersnest.com

***ser...One shot - Two kills
Great Dane

Svar
#2
jeg troede det var lørdag d 4/6 at quinden skulle jages[Big Grin][Big Grin][Big Grin][B)][8D]

Hilsen Hatting

Be aware of the man with only "one" riffel
man er vel jysk
Mvh. Hatting
Custom Metalsmith
http://www.gunsmith.dk 
http://www.dkbullets.dk
Svar
#3
Hatting!
På grund af overdreven indtagelse af spiritus når han først til sagens kerne mandag aften.[Wink]

--
mvh M@X.
DRALF champion.
Bullits, brass or ass, no-one shoots free.
emil:max@dralf.dk
[IMG] http://photobucket.com/albums/v487/416ta..._Pokal.jpg [/IMG]
Hard work beats talent, when talent doesn't work hard.....

Mvh  M@X 2.1
Svar
#4
Citat:quote:

jeg troede det var lørdag d 4/6 at quinden skulle jages


Nej Nej hatting, det må helt sikkert dreje sig om den der tv udsendelse med quinder på jagt i afrika.
Man kan vel da por pokker ikke kalde det som GD snart skal udsættes for, for et resultat af STORVILDTJAGT, når man tænker på hvilket bette skravl, der blev byttet[Big Grin][Big Grin][8D][Wink]

jbn
Svar
#5
Har de aldig hørt ordet "RELOAD"
mvh Rigby
Skit vir die kruis op die rooineke
Svar
#6
Nej. det var jo "One shot Jytte" der skød.

Det var heller ingen "One shot, two kills modeller med.[^]

--
mvh M@X.
DRALF champion.
Bullits, brass or ass, no-one shoots free.
emil:max@dralf.dk
[IMG] http://photobucket.com/albums/v487/416ta..._Pokal.jpg [/IMG]
Hard work beats talent, when talent doesn't work hard.....

Mvh  M@X 2.1
Svar
#7
Jeg syntes udsendelsen var OK.
Det var bare ærgeligt, at de havde valgt at tage så uerfarne jægere med på sådan en tur. Tænker mest på hende der skød zebra, citat: "jeg har jo aldrig skudt en dansk and eller fasan"
Syntes hun var ret kejtet i sin våbenhåndtering, og det vil måske give andledning til negativ debat om jagt(igen)[}Smile]
Så til slut, at DR har åbnet for en debat om dokumentarprogrammer. Jeg gider slet ikke gå derind, af frygt for at møde folk som er så jagtfjendske, at man bare kommer i dårligt humør.

Knivskarpe hilsner

Andreas Egelund

Har du brug for en håndlavet kniv?:
http://ae-knives.webbyen.dk
Svar
#8
Hej Anders
helt enig men jeg kan så nævne at "Zebra pigen" var med til safariskydning i Ulfborg i år og fik lært en del, og er ikke kejtet som på tv og hun er meget intreseret i at lære mere men presonligr var jeg da´mere skuffet over "bavian damen" som troede at det var et "flot" skud og så senere bad PH´n om at skyde den igen, EN BAVIAN,og oven i købet udviste stor lykke, havde det været mig der lavede det skud på en Bavian med samme resultat havde jeg nok bedt TV folkene om at klippe lidt i filmen.[:I][:I][:I][xx(]

The Shootist
The Shootist
"Live and let live"

Svar
#9
Øhhhh, nogen der har mulighed for at sende undertegnede en kopi ?...Jeg har været tvunget på rengøring i Hannes lejlighed, grundet et svin af en lejer vi smed ud [xx(][Sad!][V]

Mvh.
Lars/Great Dane
lars@reloadersnest.com

***ser...One shot - Two kills
Great Dane

Svar
#10
Tjae det var vel en ok udsendelse. Jeg kan dog frygte, at den vil skade jægernes sag mere end den gavner. Jeg frygter at den gennemsnitlige ikke-jæger sidder tilbage med et indtryk af, at de stort set blot hopper ud af bilen, og trykker på aftrækkeren efter at fået udpeget målet.

Og mage til krigsdans med højt hævede arme og fnisen efter at skudt et dyr, har jeg da aldrig set før [V]. Dette tror jeg også vil blive opfattet meget negativt af de fleste. Vi har sikkert forskellige måder at vise respekt for det nedlagte vildt, men denne kommer ikke med på min top 10 liste.

Steen S
Svar
#11
Citat:quote:

Jeg frygter at den gennemsnitlige ikke-jæger sidder tilbage med et indtryk af, at de stort set blot hopper ud af bilen, og trykker på aftrækkeren efter at fået udpeget målet.



Sjovt det var lige den kommentar jeg fik da vi sad og så det[B)] fra en ikke jæger
Svar
#12
Ok Sten, men det er jo Quinder !!
misforstå mig ikke jeg elsker Qvinder men jeg blev også lidt overrasket over den reaktion på skud som JEG ikke ville være stolt af.

The Shootist
The Shootist
"Live and let live"

Svar
#13
Det forhold at vise at kvinder kan gå på jagt kan vel kun være til gavn for oz "rigtige" jægere [8D] - det er ligesom blevet mere legalt når kvinder også jager.

Synd for bavianen den havde fortjent et bedre skud men det er jo hvad der kan ske - MEN hun burde selv have skudt 2. skud [xx(]

Men deres omgang med rifler skal de træne lidt mere i - man kan vel lade selv eksempelvis - eller er det sådan i de varme lande [?] Der er ingen svenskere der lader mine [Wink]

Men ellers en ok udsendelse - fint at de fik det med at jagt er en regulering af bestande og kødet går til de lokale - læs de sultne afrikanere....

[Image: kongsberg393-t.jpg]
Svar
#14
Programmet genudsendes i dag kl. 15.20 på DR1

mvh. Johannes
Svar
#15
Nu har jeg kun været på jagt i Dnamark og Sverige, og ved ikke hvordan det foregår i andre lande, men et eller andet siger mig at der ikke var tilstrækkeligt kuglefang ved bavianskuddet[xx(] Godt nok er der mange afrikanere, men jeg vil ikke være ansvarlig for at der ligger en på paraden.
Uffe

Man skal ikke vise halvfærdigt arbejde til børn og ignoranter.

Uffe

Sejren venter den der har alt i orden.......... Det kaldes HELD! Citat: Roald Amundsen.
Svar
#16
Ja. Jeg tænkte på om det var meningen at bavianen skulle falde ned eller blive liggende deroppe. Det ville have været hyggeligt med en lille klatrescene med riflen på ryggen [8D] .

Med hensyn til quinder så har jeg vist aldrig forstået hvordan de tænker [:o)] .

På den anden siden var min egen ditto og jeg enige om at bavianen var lidt for menneskelig, og ikke levede op til kravet om at spise det man skyder. Det kunne have været godt med en forklaring om at det var det eneste trofæ der manglede i jagthytten (jeg gætter).

osterwald
Svar
#17
Citat:quote:

Originally posted by Osterwald

På den anden siden var min egen ditto og jeg enige om at bavianen var lidt for menneskelig, og ikke levede op til kravet om at spise det man skyder.

osterwald



Jamen man spiser da det man skyder, feks skyder jeg ikke længere ræve [xx(]

MVH
Mugge
[Image: leopard.jpg]
MVH
Mugge

Svar
#18
Det er vel ikke et ufravigeligt krav at man SELV spiser det man har skudt... Der går da en del sæler næsten "direkte i hundene" på Grønland[Big Grin]

Jeg spiser jo heller ikke ræven, men det er der jo så mange andre der gør (Maddikerne?)

Naturen har jo indrettet sig selv så smart at alt "recirkuleres" = bliver spist af et eller andet.

Hvem der så dræber det er naturen p***eligeglad med....

Men det kan man ikke forklare "ikke/anti-jægere"

Jeg spiser ikke alt det jeg skyder, men jeg skyder heller ikke alt det jeg spiser .....

Hilsner
Dravis aka:FMJ
"Sapere Aude: Dare to KNOW!"
Hilsner
Dravis aka:FMJ
"Sapere Aude: Dare to KNOW!"
"Do not adjust your mind, there's a fault in reality"
"Når to deler et ansvar, så er der to procent til hver"
Svar
#19
Citat:quote:

Originally posted by Steen S

Tjae det var vel en ok udsendelse. Jeg kan dog frygte, at den vil skade jægernes sag mere end den gavner. Jeg frygter at den gennemsnitlige ikke-jæger sidder tilbage med et indtryk af, at de stort set blot hopper ud af bilen, og trykker på aftrækkeren efter at fået udpeget målet.

Og mage til krigsdans med højt hævede arme og fnisen efter at skudt et dyr, har jeg da aldrig set før [V]. Dette tror jeg også vil blive opfattet meget negativt af de fleste. Vi har sikkert forskellige måder at vise respekt for det nedlagte vildt, men denne kommer ikke med på min top 10 liste.

Steen S



Hej Sten.

Jeg er uenig med dig i, at det kan opfattes som om der blev skudt fra bilen. Vi så flere gange at de gik fra bilen for at jage spottet vildt. Hvad vi ikke så, var at de sad på bilen med riflen i hånd. Vi så derimod at de kravlede rundt i klipperne lige inden Tina nedlagde sin zebra.
Det var ikke specielt mange trofæer der var nedlagt i løbet af en uges jagt.

Med hensyn til Tinas zebra, synes jeg at PH-eren klokker godt og grundigt i det. Han ser flokken løbe i en retning, og et enkelt dyr i en anden retning. Vel har jeg ikke meget forstand på zebraer, men de er dog flokdyr som allerhelst vil følges ad, og selvfølgelig er det den trufne der går i modsat retning.

Med hensyn til krigsdans, så har jeg lige sidet og set fodboldlandskamp. Her synes jeg der i lige så høj grad er tale om krigsdans, ikke mindst når det var danskerne der scorede. Det var ikke kvindelandsholdet jeg så.

Jeg forstår godt at pigerne udtrykker deres glæde. Jeg kan godt huske den første buk jeg nedlagde. Hvor jeg ønskede at der var en jeg kunne dele glæden med.
Jeg huskert også den første buk min datter nedlagde, hvor jeg sad ved siden af hende.Jeg tror min glæde sikkert var meget større end hendes, dog uden at det førte til krig i England.

Generelt tror jeg at mandlige jægere har meget sværere ved at udtrykke glæden over et godt trofæ, nedlagt efter en spændende jagt, end kvindlige jægere har.

OK, våbenbetjeningen var måske ikke det bedste jeg har set, men hvordan var vi selv inden vi kom under behandling af kyndige folk.
Jeg har i dag været på skydebanen og her så jeg nogle jægersmænd fremvise en våbenbehandling/betjening som ikke var bedre.

Med hensyn til tidspunktet for programmet, synes jeg faktis at vi bør takke DR. Umiddelbart forinden viste de nemlig en film som til fulde viser hvor grusom naturen er. Ikke blot med at nogle dyr spiser andre, men også at en forkert valgt rute medførte en grusom død for et stort antal gnuer.

Ovenpå denne udsendelse synes jeg det var befriende at se hvad trofæjagt har af positiv betydning for vildtbestanden og for lokalbefolkningen i området.

Tag på jagt.

375ras

Rigtige autister har deres eget kaliber.
Svar
#20
Quote:
Jamen man spiser da det man skyder, feks skyder jeg ikke længere ræve

MVH
Mugge

Hvordan smagte dem du har skudt?

Uffe

Man skal ikke vise halvfærdigt arbejde til børn og ignoranter.

Uffe

Sejren venter den der har alt i orden.......... Det kaldes HELD! Citat: Roald Amundsen.
Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)