Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Lepold VX III 4.5-14x50
#1
Jeg købte for nogen tid siden en Leupold VX III 4,5-14x50 med lys, som jeg indtil videre ikke har haft problemer med.

Da jeg i går - inden bukkejagten - skulle indskyde min riffel, oplevede jeg dog noget irriterende, som jeg i øvrigt også oplevede sidst, jeg skød riflen ind.

Når jeg drejer på stilleskruerne (op og ned) kan jeg næsten ikke høre eller for den sags skyld fornemme "klikkerne", hvilket går det lidt vanskeligt at indstille kikkerten nøjagtig.

Tilsvarende er "klikkerne" på lysstilleskruen bagerst også meget utydelige, hvilket dog er knap så irriterende.

Er der nogen af jer, der har oplevet noget tilsvarende og har tips til, hvordan manglen udbedres?

Tak.

M

hip hop dynamolygte...
Min næste skal være en 243'er...
Svar
#2
Fejlen skal sandsynligvis afhjælpes på værksted - givet de historier jeg har hørt om Leupolds service bør det dog ikke være noget problem overhovedet. Den skulle være topklasse.

Der er noget med et service center i Sverige som man kan sende til. Hvis der stadig er almindelig garanti på den, skal den da bare en tur forbi forhandleren.

C
Stort knald = stort smil :-D
Svar
#3
Er der en lille unbrakoskrue på kliktårnene? Den kan godt sidde så løst at der er svært at fornemme klikkene. Stram den og se hvad der sker. Når riflen er indskudt kan du løsne unbrakoskruerne helt og dreje tårnene så de står ved 0. Og dermed kan du altid finde tilbage til indskydningspositionen hvis du har klikket frem og tilbage ved skud på længere afstande eller anden projektiltype...

Mvh
Michael
Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)