Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Valg af hånd kikkert
#1
Hej
Jeg står og skal anskaffe mig en håndkikkert inden den 16. maj

Jeg vil max bruge 2000-2500kr på en kikkert. Er det realistisk at kunne finde en god kikkert under mit max på 2500kr?

Jeg har kigget lidt på Leupold, Bushnell og Vortex, men jeg er tvivl om hvilket mærke jeg skal vælge.

Er der nogle herinde der kan give mig nogle råd med på vejen inden jeg beslutter mig?

På forhånd tak
Svar
#2
Hej.
Jeg har købt en Bushnell Legend 8x42 i USA.
Den synes jeg mægtig godt om. Prismæssigt ligger den under dit budget, også incl told og transport.

Jeg har i dag modtaget en Bushnell Legend kikkert 12x50 fra Opticswarehouse i England. Alt incl kostede den 268£.

Min mening om disse kikkerter er, at du får meget kikkert for pengene. Jeg er ihvertfald vældig tilfreds med dem..

Clausie

Errare humanum est
Errare humanum est
Svar
#3
Jeg har en Steiner Safari, som jeg er RIGTIG glad for.

Jeg er kun en smule ked af, at jeg ikke hoppede på en Nighthunter XP 8*30 til 2600, hvilket vist er en MEGET god pris for disse

http://www.microglobe.co.uk/catalog/inde...binoculars
Jeg har ikke handlet hos disse, men deres priser ser OK ud.

Glædelig Jagt fra Grønland

Jesper Rex
E-mail: jrex@ofir.dk
If you can't do it with a 30-06, it likely can't be done...(Men det ER nu kedeligt kun med en gøb....(skriver manden med 10+))
Glædelig Jagt fra Grønland

Jesper Rex
If you can't do it with a 30-06, it likely can't be done...(Men det ER nu kedeligt kun med en gøb....(skriver manden med 9+))
Svar
#4
Eller forsøg at skrabe godt en tusse mere sammen og køb en Leupold Mojave. Den spiller og får et rigtigt godt skudsmål af dem, der har/har prøvet - prøv "search"; den er "omtalt" en del.

/bundgaard
Svar
#5
Inde på Field and Streams hjemmeside kan du se deres test af nye produkter i 2008. De tester alle mulige produkter. De har teste Mojave i ruppen af kikkerter i mellemprisklassen - her vinder den klart - og de sammenligner den endda med visse af kikkerterne i højprisklassen...

.....nu også ejer af en pumpehagler :-)

Favourite Quote: En humlebi ved ikke, at den ikke kan flyve......Gå ud på terrassen og vift med armene...hvis du letter må du være uvidende ;-)
.....ualmindelig velinformeret i forhold til min alder ... :-)

Favourite Quote: En humlebi ved ikke, at den ikke kan flyve......Gå ud på terrassen og vift med armene...hvis du letter må du være uvidende ;-)
Svar
#6
Jeg købte en Leupold Olympic 8x42 - over nettet i US. Kan ikke huske hvor stor besparelse der var i forhold til danske priser men det kunne sagtens betale sig.

Prisen på kikkerten ligger inden for dit budget og er et rigtigt godt bud på kvalitet for pengene!!!

Jeg er yderst tilfreds med kikkerten - og kan kun varmt anbefales.

Mvh.
Lars
Svar
#7
Med risiko for at strø lidt malurt (undskyld Lars): Jeg har selv haft en Olympic og Mojave slår den med flere længder og er kun marginalt dyrere.

/bundgaard
Svar
#8
Jamen det skal du ikke tænke på - du strøer slet ikke malurt i bægeret - det drejer sig jo om at give ens erfaringer videre og hvis du har haft begge dele og Mojaven er bedre - så er det da den han skal købe - kan det passe at Mojaven er kommet senere end Olympic'en?

God weekend

Lars
Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)