Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
hvad f... sker der
#1
For en uges tid siden købte jeg et nyt skæfte til min remington 700 skæftet er fra en remington 700 xcr. Det er den med gummi indlæg på forskæfte og pistol greb det så hammer godt ud på min riffel ......

Da jeg så var på skydebanen i mandags skød den ud til alle sider. Den kunne slet ikke skyde samlet. Troede egenligt det var kikkerten det var galt med, men da jeg i dag satte det gamle skæfte på igen slyder den hul i hul.

løbet ligger helt fri så det er ikke det der er galt men hvad er det så ?????? hjælp mig
Michael

skovarbejder af guds nåde
Svar
#2
Jeg kender ikke det pågældende skæfte, men jeg kan udlede, at det er af kunststof.

Det er et velkendt problem, at "billige" (det er ikke for at fornærme dig) kunstofskæfter er meget bløde. Hvis du så skruer bipods på, og/eller lægger tryk på skæftet vil piben røre skæftet - men når du checker uden belastning er der ingen problemer.

Jeg tror nu nærmere, at du bliver nødt til at bedde det nye skæfte -
du kan eventuelt prøve med forskellig moment på tilspændingen - det
kan måske give dig en ide om problemets oprindelse.

Du kan også prøve at løsne - først den ene - spænde igen - og så den anden. Hvis piben eller låsen - hæver eller sænker sig, så har du svaret - bedding er nødvendig.

Mvh. AB
Hellere dele en 1. plads end at blive nr. 2
Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)