Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Tid til at følge vejret (d.16.maj)
#1
Efter lige at have være et smut ind forbi dmi.dk syntes jeg ikke min bukkejagtpremiere ser særlig tør ud [Sad!][Sad!][Sad!][Sad!].

Hvordan er det med bukkene i pisregnvejr?? går de i læ, så vi ikke ser dem i dårligt vejr, eller er det bare på med regntøjet og klø på som sidste år?????

Nu er dmi jo selvfølgelig ikke nogen facitliste (og det kan selvfølgelig nås og bilve lavet om 100 gange) men vi håber alle det bedste..[Smile][Smile]

________________________________________________________________________________________________
A house without a rifle is just a house..
________________________________________________________________________________________________

A house without a rifle is just a house..
Svar
#2
På med regntøjet, der kan sagtens skydes bukke i regnvejr...[:p]

Hvorfor gå på arbejde, når man kan gå på jagt..?
Heller 2 i dunken, end dunken i 2'eren
 



Svar
#3
Alt for usikker prognose endnu...

Og:

1: Man kan sagtens skyde bukke i regnvejr og
2: Vejret den 16. maj er grundlæggende ligegyldigt - vi tager jo afsted uanset hvad... [Wink]
Svar
#4
Der findes ikke dårligt vejr (kun forkert pålædning). Så det er bare at komme afsted!

/Ugelvig

Tikka T3 - 308 Win
Bushnell 3-12 x 56 mm
/Ugelvig



What we do in life - Echoes in eternity!
Svar
#5
Jeg sætter min lid til nordmændene[Big Grin]

http://www.yr.no/sted/Danmark/Nordjyllan.../helg.html

/bundgaard
Svar
#6
Nåhh ja dmi har jo også allerede lavet det om til skyfrit den 16.

________________________________________________________________________________________________
A house without a rifle is just a house..
________________________________________________________________________________________________

A house without a rifle is just a house..
Svar
#7
Et gammelt spejdertrick: I skal bare sætte Jer og af træstammerne - inde ved stammerne regner det ikke så meget.... I hvert fald ikke hvis I sidder i læsiden i tilfælde af blæsevejr..

.....nu også ejer af en pumpehagler :-)

Favourite Quote: En humlebi ved ikke, at den ikke kan flyve......Gå ud på terrassen og vift med armene...hvis du letter må du være uvidende ;-)
.....ualmindelig velinformeret i forhold til min alder ... :-)

Favourite Quote: En humlebi ved ikke, at den ikke kan flyve......Gå ud på terrassen og vift med armene...hvis du letter må du være uvidende ;-)
Svar
#8
Pokkers nu lover de lidt regn lør+søn i Nordsjælland + 11m/s.
Sako Varmint er ellers skudt 114% ind...

"Det eneste, der er kedeligere end at lære ting udenad, er at høre, hvad andre har lært udenad"

[Image: topp_sommar.gif]
Svar
#9
Nu må de da snart bestemme sig. Først så det fint ud, men nu er der lovet regn + 12m/s i østjylland [Sad] Heldigvis kommer jeg da til at sidde i læ hvis vindretningen holder [Smile]

Vil I mene man skal regne lidt på vindafdriften til på lørdag?

Mvh
Jonas
Svar
#10
Ligt pt. ser det nydeligt ud på midtsjælland... De har rettet det til at det først er tirsdag der kommer to dråber ellers forbliver det tørt.... SUPER..... Og pis hvor jeg glæder mig....

________________________________________________________________________________________________
A house without a rifle is just a house..
________________________________________________________________________________________________

A house without a rifle is just a house..
Svar
#11
Citat:quote:

Originally posted by J_Bille

Nu må de da snart bestemme sig. Først så det fint ud, men nu er der lovet regn + 12m/s i østjylland [Sad] Heldigvis kommer jeg da til at sidde i læ hvis vindretningen holder [Smile]

Vil I mene man skal regne lidt på vindafdriften til på lørdag?

Mvh
Jonas



JA, du skal regne på vindafdriften. Jeg er fx. kommet frem til følgende tal for mine kalibre:

12m/s, vinden ind direkte fra siden:

.223, 3,56gram: 100m: 106mm 200m: 462mm !
30-06 9,7gram : 100m: 61mm 200m: 255mm !

Det er tal, som uden korrektion næsten med sikkerhed vil give en anskydning under de nævnte vindforhold, medmindre man skyder bukken med 30.06 på max 100m.

EDIT: Nu forventer DMI 9 m/s - det gør det lidt bedre Smile

Hilsen
Kenneth

-------------------------------------------
CTRL-Z virker desværre ikke i det virkelige liv
-----------------------------------------------------------
Jeg vil bekæmpe din mening, men dø for din ret til at have den
Svar
#12
Tak for tippet Kenneth.

Så er der regnet på vindafdrift [Smile]

10 m/s Direkte fra siden giver:
7mm rem mag, 11,7 gram 100m: 41mm og 200m: 172mm

Jeg regner ikke med at skulle skyde på meget over 100m så jeg tror bare jeg holder lige på [Big Grin] Diverse små rystelser fra mig selv gør nok større udslag her end vinden [Wink]

Mvh
JOnas
Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)