Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Tikka ombygning
#1
Så fik jeg endelig startet op på mit projekt. Jeg fik anskaffet mig et stykke 60mm finer farvet som valnød. Fik brugt et par timer her idag på store bededaglørdag. Fik brugt min overfræser samt en stak stemmejern. Har sku nok haft piben af og på 50 gange. Det passer sådan nogenlunde i skæftet, men der skal nok lige lide mere tilpasning til. Er ikke klar over hvor meget ujævnheder det udligner når jeg skal til og lære at bedde skidtet. Nu er jeg igang. Bliver det noget lort må jeg gå tilbage til det gamle igen. Forhåbenlig ikke[Smile] Kan ikke lige hitte ud af at sætte billeder ind. Det må jeg have lært..

A. Westergaard
A. Westergaard
Svar
#2
Er der nogen der kan fortælle mig hvordan man lægger billeder ind?
Er ikke lige den sygeste "PC haj"[Big Grin]

A. Westergaard
A. Westergaard
Svar
#3
http://www.riffeljagt.com/forum/code/top...OPIC_ID=76

Prøv det her[Smile]

[Image: Slvbukcopy-1-1.jpg]

+GONE2HUNT+

Op ad bakke, er trods alt stadig fremad.

Nu med 25X forstørrelse.
Nu med sako 75 ss laminat


+GONE2HUNT+

King of varmint

Op ad bakke, er trods alt stadig fremad.



NU MED DÆMPER
Svar
#4
Citat:quote:

Originally posted by West

Er der nogen der kan fortælle mig hvordan man lægger billeder ind?
Er ikke lige den sygeste "PC haj"[Big Grin]

A. Westergaard



Hej West.
Jeg er klar ved tasterne, hvis du ønsker personlig coach [8D]
Mvh Walnut
Svar
#5
Så er piben og hele motorrummet klar til en omgang bedding. Altså ikke hele piben.

A. Westergaard
A. Westergaard
Svar
#6
hvordan går det med de billeder?[Big Grin]

[Image: Slvbukcopy-1-1.jpg]

+GONE2HUNT+

Op ad bakke, er trods alt stadig fremad.

Nu med 25X forstørrelse.
Nu med sako 75 ss laminat


+GONE2HUNT+

King of varmint

Op ad bakke, er trods alt stadig fremad.



NU MED DÆMPER
Svar
#7
Tja det virker godtnok noget indviklet, men jeg bliver nok nød til at tage mig sammen.[Wink]

A. Westergaard
A. Westergaard
Svar
#8
Har fået den fede ide (ondsvagt syntes nogle sikkert) og lave et trapforskæfte. Altså med måde selvfølgelig. Det kan jeg bedst lide og holde ved. Det kommer til at se kanon ud.

A. Westergaard
A. Westergaard
Svar
#9
Nu må du sgu' komme med de billeder - jeg har ikke den fjerneste idé om hvad et trapforskæfte er [:I]



Amateurs practice till they get it right. Professionals practice till they can't get it wrong.
[Image: Avatar.jpg]
Svar
#10
Ok nu prøver jeg om kan få det her til at virke...
[Image: P5080147.jpg]

A. Westergaard
A. Westergaard
Svar
#11
Ok korrekt rækkefølge.. Her lige et par mere. Prut computer urin..

[Image: P5080140.jpg]

[Image: P5080142.jpg]

[Image: P5080145.jpg]

A. Westergaard
A. Westergaard
Svar
#12
Det virkede sku[Big Grin] SÃ¥ er man alligevel ikke dum hele dagen.[Wink]
Tror jeg holder mig til den lidt mindre billedestørrelse.

A. Westergaard
A. Westergaard
Svar
#13
Citat:quote:

Originally posted by West

Det virkede sku[Big Grin] SÃ¥ er man alligevel ikke dum hele dagen.[Wink]
Tror jeg holder mig til den lidt mindre billedestørrelse.

A. Westergaard



Jeg tror du skal øve dig lidt mere, jeg var nemlig som muggerator ved at få et nervesammenbrud, og har derfor rettet lidt for dig [:I]

Mvh.
Lars/Great Dane

'Citat M@X' Udnævnt til "autonom bandit" af "jeg er ikke nærtagen" Blasergun

...So What - Jeg er udnævnt til skødehund af Miss Speedy Jegsnupperentudekikstil
Great Dane

Svar
#14
Lige et lille skridt videre. Har prøvet og lave lidt en "grovskitseslibning" med en vinkelsliber med flapskive. Med al det støv der er kommet ud af det, ligner værkstedet noget der har fået en tur med en pulverslukker. Regner med at vil prøve og bedde den i weekenden.[Image: P5150160.jpg]
[Image: P5150161.jpg]
[Image: P5150163.jpg]
Der er jo lige et billede af skæftet som skal blive lidt som et trapforskæfte..

A. Westergaard
A. Westergaard
Svar
#15
Så fik den lige en tur mere med vinkelsliberen.

[Image: P5170167.jpg]

[Image: P5170168.jpg]

[Image: P5170169.jpg]

Den blev beddet her igår, med hård polyesterspartel det blev fint. Nu er der styr på motorrummet[Wink]

A. Westergaard
A. Westergaard
Svar
#16
Så fik jeg lige givet den lidt mere. Vinkelsliberen kan ikke gøre det hele.

[Image: P5220171.jpg]

[Image: P5220170.jpg]

Nu skal jeg snart til det sjove. Nemlig at pudse den..[Wink]

A. Westergaard
A. Westergaard
Svar
#17
Så har jeg fået taget mig sammen til at bestille en netskæringsæt. Det kom nede fra Midway DK. Men hvordan det skal gøres har aldrig prøvet men det kan man vel lære hvis man vil. Men hvis der er nogen der har nogle tips til hvordan jeg kommer igang med det bedst muligt vil det være kanon..[Wink]

A. Westergaard
A. Westergaard
Svar
#18
Hej West . Tjaa , ved Midway har de også en lille folder der beskriver fremgangsmåden , men start med at øve dig på noget af det træ du har tilovers .

Tegn omridset af netskæringen op og træk den op med et V-tool og C-1 layout cutter .

Så lægges styrelinierne så de er længst mulig i mønstret . Et stykke stålmålebånd tapes fast på linien og bruges som styr til at køre langs med C-1 .

Så startes der med at fylde det hele ud med Left el.Right Hand Cutter . Arbejd den samme vej hele tiden , så bliver det mere ens .

Så kan du gå det over med en Double el. 3-Edge Cutter til at rette lidt op.

Så gøres der færdig ud til kanten med S-1 Cutter el. F-1 . Derefter gøres resten færdig med F-1 .

Det er en grov beskrivelse og andre måder og rækkefølger kan bruges , som man synes . Det kræver øvelse at få styr på arbejdet . Jeg synes selv at netskæring er det sværeste ved hele skæftearbejdet .

Jeg ønsker dig God arbejdslyst .

Hilsen A-bolt (kik lidt i de forskellige skæfte tråde)
Svar
#19
Tak for tippet. Havde også tænkt mig at prøve på noget andet træ først. Men der er nok en masse småting man hurtigt finder ud af at man skulle havde gjort anderledes. Men man må vel bare prøve sig frem inden man prøver sig på skæftet. Men en øvelse gør mester.[Wink]

A. Westergaard
A. Westergaard
Svar
#20
SÃ¥ fik tikkan en sjat olie,
[Image: P5310182.jpg]
[Image: P5310183.jpg]
[Image: P5310184.jpg]
[Image: P5310185.jpg]
Havde lyst til at lige at strikke en rem sammen.
Det har taget lidt tid og lave det skæfte da det er mit første, derfor er der mange ting jeg vil gøre andelledes næste gang. Nu mangler jeg bare og få lavet de netskæringer på det. Fik lige afprøvet riflen, fin præcision skudgrupper indenfor en femmer med 100gr. hornady interlock med 36gr. Norma 202.

A. Westergaard
A. Westergaard
Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)