Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Fingerklipper
#1
Hejsa

Er der en der har en fræser/ Nibbi el. lign monteret med fingerklipper som jeg kan låne/ leje en halv dags tid[Smile]
Skal have ryddet et større område med tagrør[Wink]
Sjælland

Go weekend

Jimmy
Svar
#2
Hej Jimmy

Desværre kan jeg ikke hjælpe med isenkrammet, men hvis det er NU du skal igang med kultiveringen, mener jeg du løber en voldsom stor risiko for at ødelægge dyreunger, fuglereder m.v..

Når de erhvervsmæssigt høster tagrør, er der en sidste dato, hvor det er lovligt, som hedder 1. marts. Dette netop af hensyn til ynglende fugle.
Derefter må høstningen kun foregå mod forudgående dispensation.
Hvis området ikke har været dyrket i mange år - eller måske aldrig, er det højst sandsynligt et såkaldt § 3 område i henhold til naturbeskyttelsesloven, hvor opdyrkning, ændret anvendelse el.l. normalt kræver direkte tilladelse fra kommunen.

Nu véd jeg selvfølgelig ikke, hvad du mener med "større område", men naturbeskyttelsesloven's §3 gælder helt ned til områder på 100 kvm.

Så pas på du ikke uforvaren kommer til at bryde loven, og pas på du ikke ødelægger og skader reder og unger.

mvh
Korthår
Svar
#3
Hej Korthår

Tak for input[Smile] Det er super lige at blive gjort opmærksom på ting man ikke lige selv havde tænkt på....

Det område vi ville have klippet lidt i er på en kammerats perle af en jagt hvor der er 5-6 Ha med tagrør som hvert år er blevet skåret om vinteren og derfor ikke har været for høje i starten af bukkejagten.
Men de blev skåret for sidste gang forrige vinter og vil ikke blive det fremover så vi havde snakket om at rydde nogle lysninger og spor i området...

Indtil du kom og ødelagde projektet[}Smile][Wink]

Men skidt med det.. Så har vi hele sommeren til at finde en god fingerklipper[Smile]

Jimmy
Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)