Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Valg af 17HMR riffel
#1
Hej. Jeg står og skal til at vælge en 17HMR og vil gerne holde prisen på riflen på ca kr 3000/3500.
Jeg har optikken til den, så det er selve riflen jeg er i tvivl om.
Der er faktisk en del rifler på markedet i den prisklasse, men hvilken riffel er den mest præcise ??
Alle forslag og erfaringer modtages med glæde.

Mvh Per
Svar
#2
CZ 452.........nummer 1
Marlin 917VS...nummer 2
Savage 93 V ...nummer 3 eller Marlin 917

ikke sikker om priser for .17HMR rifler i DK..[:I][?]

http://www.andersencharters.com
Soldt all my guns...I'm entering priesthood..:-))
Svar
#3
Hej Eric. Du mener at CZ er den der er mest præcis !
Jeg havde ellers hørt at CZ ikke er særlig gode/præcise inden skæftet er blevet beddet og der er kommet et nyt aftræk på, men prisen er da fin, man holder sig indenfor de 3500, inden man begyndet at pille ved den.
Jeg har kikket en del på Marlin med synt skæfte og en heavy barrel, men jeg er meget i tvivl om hvad jeg skal vælge
Så lad mig endelig høre om jeres erfaringer

Mvh Per
Svar
#4
Hej!!!
Jeg har 2 stk. CZ 452 American, en i .22lr og en i .17HMR, og præcisionen er der intet!!! at udsætte på. Det originale aftræk kan altså sagtens poleres op til noget der rent jagtmæssigt er fuldt tilstrækkeligt så.....

Mvh/Lars

"Ubehagelig type efter min mening - Ingen tvivl om det - YEAAHH!!"
Mvh/Lars

"Ubehagelig type efter min mening - Ingen tvivl om det - YEAAHH!!"
Svar
#5
hejsa

Jeg har en Marlin lavet af det hæsligste træ der findes på markedet og med tyk pibe..
På ingen måde en smuk riffel, men den skyder super godt[Wink]

Jimmy
Svar
#6
Hej Jimmy.
Præcisionen er det altafgørende ! Pyt da men hvordan træværket ser ud !
Jeg har også kikket på en side jeg fik et link til:

http://shop.gunsandpowder.dk/product.asp?product=6373
Men jeg kender ikke noget til Savage !! priserne er fine, men kan de ramme ? og AccuTrigger ?? er det godt ???

Mvh Per
Svar
#7
Hvorfor er der aldrig nogen der nævner Anschutz i disse sammenhænge. Mht til piber og aftræk findes der vel næppe noget bedre. Har selv lige købt en cal.22 1416 D Lux til 5000,- . ( Skov, Bording ). Det synes jeg da er en fair pris for noget som skyder stort set lige så godt som min 1907 Match.

mvh
Svar
#8
Citat:quote:

Originally posted by pern

Hej Eric. Du mener at CZ er den der er mest præcis !
Jeg havde ellers hørt at CZ ikke er særlig gode/præcise inden skæftet er blevet beddet og der er kommet et nyt aftræk på, men prisen er da fin, man holder sig indenfor de 3500, inden man begyndet at pille ved den.
Jeg har kikket en del på Marlin med synt skæfte og en heavy barrel, men jeg er meget i tvivl om hvad jeg skal vælge
Så lad mig endelig høre om jeres erfaringer

Mvh Per


Per.. Jeg personligt have eget 6 .17HMR rifler og stille egen to rifler nu.Begge rifler er Marlin VS i laminat træskæft toppet med Weaver 4x16x42 classic model kikkerten i target dot reticle.Begge rifler sigtet i 80 yd-75 m. nul og Hornady Varmint Express .17HMR-17gr kuglen. Stort præsicion i begge rifler men dårlig aftræker.
Et ven herhjemm har CZ 452 i Varmint vægte pibe model med smuk-valnød træskæften og Brooks aftræk kit installeret i den..den skydter bedre end min Marlins hos same afstander...under 1/2 tomme eller ved 5,8 cm.
Soldt anden 17HMR rifler fordi af dårlig præcisionen..1 tomme eller flere i 80 yds.[V][B)]
In USA..CZ452 17HMR...bedste bang for the buck...cirka 420.00 til 480.00 USD
GOOD ACCURACY,GREAT WOOD..WALNUT with hand checking...HIGH LUSTER BLUING...OG ALLE FOR UNDER 500 BUCKS I USA...mager den 1st i min bog..[Wink][Smile]

mvh..Eric

http://www.andersencharters.com
Soldt all my guns...I'm entering priesthood..:-))
Svar
#9
Så er der bestilt et stk. CZ 452.17HMR. med alm pibe.
Varmint piberne vejer som bare pokker, så jeg håber ikke der er den helt store forskel i præcisionen ??
Nu er det bare at vente på papirarbejdet[:o)]
Svar
#10
Tillykke med den Per.
Har den snelle-aftræk som 453'eren? Det virker nemlig rigtigt godt!

Knæk og bræk!
-Klud.

Den der ler sidst......
Er langsom i opfattelsen!
Knæk og bræk!
-Klud.

Den der ler sidst......
Er langsom i opfattelsen!
Svar
#11
Hej Klud.
Jeg tror ikke der er snelle aftræk på den, det var der ingen snak om der skulle være ! men det kunne da have været lækkert.
Mvh Per
Svar
#12
Jeg har en Stevens 310 i 17HMR og den sætter 5 skud i en 1-krone på 50 meters afstand med en BSA Sweet 17 kikkert for. Det sæt kan du nok få for omkring 3000 i Guns & Powder. Og det er sku en super fin riffel, hvis man ikke har behov for noget pænt skæftetræ som man kan gå og nusse om i stedet for at tage på skydebanen. Aftrækket på riflen er fint, men det kan sikkert gøres bedre, men det har jeg ikke forstand til at gøre selv.
Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)