Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Uganda og frotalt angreb af bøffel..
#1
Halløj.

Jeg er netop kommet tilbage fra bøffeljagt i Uganda og havde den "eksotiske" oplevelse, at blive angrebet frontalt af en bøffel på 5 meters afstand..

Jeg havde skudt en fin bøffeltyr som faldt helt udramatisk for en hjertekugle på 10 meters afstand. Også min makker havde haft heldet med sig og således troede vi, at det var slut med bøffeljagten og resten af tiden skulle bruges til antiloperne.
Pludselig blev P.H'en ringet op og fortalt at en problem-bøffel havde taget bolig i en tæt bevokset sump, hvor den gjorde udfald mod kvægdriverne, når de vandede deres kvæg om aftenen. Bøflen var en gammel Duggaboy og den skulle skydes.
Afsted med os!
Vi fandt sporet og fuldte det i et par timer. Bevoksningen var så tæt, at vi flere steder måtte kravle for at komme igennem og sigtbarheden var kun ganske få meter.
Da vi netop havde tabt sporet for tredje gang og overvejde at drage hjemover, hørte vi et "HURMFF" kun 4-5 meter foran os og en enorm bøffeltyr kom bragende direkte imod os. Den ene tracker kom væk, den anden blev ramt men undgik mirakuløst hornene. 2 meter bag trackerne stod jeg og tyren fortsatte mod mig.
I mellem stod P.H. og forsøgte med et hofteskud, da piben ramte på dyret hvis han havde forsøgt at få våbnet til skulderen.. Så tæt var den.. Skuddet gik undet, men braget tog så meget af dyrets opmærksomhed, at jeg nåede at kaste mig til siden og undgik hornene med ganske få cm.. Jeg faldt ned ved siden af dyret og nåede at se den lave et "rodeo-spark" med bagbenene, som gled forbi mit ansigt på 20-30 cm afstand..
Min makker Arne stod lidt bag os og var således ikke i dyrets linie, hvilket gav ham skudmulighed. Han sendte en kugle direkte i hjertet på dyret som tumlede 8-10 meter ind i bushen og faldt om.. Den fik lige et par hurtige solids sendt efter sig, hvorefter vi alle rettede opmærsomheden mod trackeren David, som gudskelov havde sluppet med skammer og et chock for livet.. Festligt..

Ellers gik turet med diverse antiloper og flodhest. Normalt er det at skyde en flodhest en noget tam fornøjelse, man at pürch'e dem på land om natten i fuldmånens skær, er en af det mest intense jagtlige oplevelser jeg har haft! Kan anbefales!

Selv fik jeg kun 5 trofæer ud af 14 dages jagt, da de meste af tiden gik med at jage en kolosal Elantyr.. Desværre fik vi den aldrig. P.H'en var dog så venlig at tilbyde mig 5 ekstra jagtdage gratis, hvis jeg kunne få rykket min hjemrejse, hvilket desværre var umuligt grundet arbejde, men et flot tilbud da prisen for en dag ligger på 1200$

Billeder følger senere.

Rune
Svar
#2
Hej Rune
Til lykke med trofæerne. Det lyder da som om det har været en rigtig spændende tur, med en masse gode oplevelser. glæder mig til at se billederne.[:p]

Hilsen
Palle

Once you've been amongst them, there is no such thing as too much gun.
Once you've been amongst them, there is no such thing as too much gun.
Svar
#3
Hejsa

Wauw... spændende oplevelse[Wink]
Velkommen hjem og tillykke med resultatet

Jimmy
Svar
#4
Citat:quote:

Originally posted by Cola

Jeg havde skudt en fin bøffeltyr som faldt helt udramatisk for en hjertekugle på 10 meters afstand.



Jeg havde vist ikke kaldt det udramatisk... Jeg havde nok tømt mit magasin ind i den allerede for 10-20 meter siden[Wink]

Tillykke med resulatet. Og at i hjem i eet stykke. Der lyder som om adrenalinen har pumpet lidt.

Mvh
Christensen

Livet rummer mange forunderlige spørgsmål...
Hvorfor er det fx. fysisk umuligt at købe et våbenskab der er stort nok?
Mvh
Christensen
Svar
#5
Palle: Hej du! Tak for kuglerne! Det var dem som var i brug(o:. Jeg skød iøvrigt også en 6-8 kg Oribi med 416'eren.. Den blev mildt sagt medtaget[Big Grin]

Jimmy: Jamen i lige måde da!. Det ser ud til, at du også havde en godt tur?

Christensen: De 10 meter var heller ikke helt planlagt..[Wink] Vi havde set de hvide fugle i træerne og gik ud fra at der var bøfler i sumpen. Solen var som nævnt lige gået ned og vi var netop "faldet" over en 3-4 meter lang pythonslange, da vi rundede en busk og dér stor en folk på 10-12 bøfler. Den nærmste var denne tyr som fik et hurtigt skud.
Svar
#6
Rune....

Nu er det 8 timer siden dit første indlæg.

HVOR BLIVER BILLEDERNE AF????[Big Grin][Big Grin][Big Grin]

Jimmy
Svar
#7
Jøsses...! ..pas på, at du ikke ender som adrenalinjæger, efter sådan en grænseoverskridende jagtoplevelse..[Big Grin][8D][Wink]

Show us some pic`s..![Smile] !

Ydmygst...DIB

"Uanset hvad jeg foretager mig..ville jeg hellere sidde i min Anas Acuta eller være afsted med min riffel"

"Uanset hvad jeg foretager mig..ville jeg hellere sidde i min Anas Acuta eller være afsted med min riffel"
Svar
#8
10 meter?
Der svarer vist meget godt til mine oplevelser i Uganda. Der er godt nok tæt bush mange steder!!!!
Desværre fik jeg ingen hanKo med hjem. Men jeg skød da 10 stk[8D].......når man regner kaniner og agerhøns med[Sad]

Min makker fra sidste år rejser tilbage i morgen. Jeg håber VIRKELIGT at han ikke kommer tilbage til den samme "bad luck and bad mood" som vi ramte sidste år.

Kai

[Image: BBMpokal.jpg] Rig eller fattig? Det er altid rart at have penge!
Rig eller fattig? Det er altid rart at have penge!
Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)