Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
kugle til 308 win
#1
hej er der nogen der har et godt forslag til en kugle til en 308 win
Jeg søger en til en fornuftig pris til en der kan bruges til både bane og jagt på sommerbukken
for tiden bruger jeg Norma oryx 180 grains til ca 7,5 kr pr stk. den er for dyr til baneskydning og sakoen skyder ikke speciel godt med den.
Så er der vulkan 180 grains den går fint i Sakoen men er også lidt dyr til baneskydning ca 5,5 pr stk
til sidst er der en Hornady 180 grins bondet til ca 3,6 pr stk
en pris der også kan gå til baneskydning, men hvordan er den til sommerbukken ?? er der nogen der har et godt forslag ??
hilsen Basse
Skyd småvildt og fugle med haglbøssen.
skyd klovbærende vildt med riflen 
Svar
#2
Jeg har skudt lidt rådyr med hornady sp interlock, dog i kal 270 win. de vejer 150 gr. syntes ikke at de ødelægger alt for meget af, så jeg vil da mene at du sagtens kan bruge en 180 gr i .30 kal til bukke jagten

Hvorfor gå på arbejde, når man kan gå på jagt..?
Heller 2 i dunken, end dunken i 2'eren
 



Svar
#3
Hvad med Sierra Gameking i 165 grn.. Eller Hornady Interbond i 165 grn.. Eller Hornady SST i 150 grn.. Mulighederne er jo mange hvis det "bare" er til et rådyr! Og prisen for Gameking og SST'en er vel ikke skræmmende?

Jesper Hansen
Jesper Hansen
Svar
#4
Jeg har i en del år brugt Hornady 165 GRS BTSP.
Den er billig![:p] Og skyder fremragende.[8D]
I min 308 WIN er skudvirkningen perfekt.
I min 300WBY ser det mildt sagt lidt voldsomt ud[xx(] (men de dør godt nok på stedet).

[Image: BBMpokal.jpg] Rig eller fattig? Det er altid rart at have penge!
Rig eller fattig? Det er altid rart at have penge!
Svar
#5
Jeg bruger Barnes TTSX 150 gr. og Swift A-frame 165 gr. som mine foretrukne til det meste vildt i min 308'er, og det funker bare begge dele.

MEN! Nu spørger du efter en billig kugle :-)

I den tunge ende, har jeg ekstremt gode erfaringer med Hornady SST 180 gr. som gør det godt på råvildt - meget lidt kødødelæggelse.

I den lettere ende, så en ganske almindelig Hornady SP 150 gr. - den gør det ganske udemærket, og er pt. min kombinerede træningsammunition og jagtammunition. Den koster næsten ingen ting.

Oryx fungerer ikke min riffel - slet ikke - jeg kan ikke få dem til at samle ordentlig, selvom jeg har været hele ladespændet igennem - men sådan er det jo nogle gange.

Mvh.
Palmer
***  Jepsen :-) ***
 
Svar
#6
tak for jeres oplysninger, jeg er åbenbart ikke den eneste der har problemer med at få Norman Oryx til at samle, skyder med Sakko 308Win,
vil nu prøve med nogle Hornady 180 grains
hilsen Basse
Skyd småvildt og fugle med haglbøssen.
skyd klovbærende vildt med riflen 
Svar
#7
Hej,

Jeg bruger Lapua's Mega i 150 grains, i min S&L går de fint.
Den ene buk som jeg har nedlagt med denne kugle, havde et udgangshul som en 5'er. Så det synes jeg er ok. Den er billig PT 3 kr. per styk hos Østjysk den fåes også i 12 og 13 grams varianter.

Knæk og bræk
Flemming
[Image: MilleVTF.jpg]
Knæk og bræk
Flemming
Svar
#8
Prøv Sierra Game king 165 eller hornady 165 btsp billige kugler der virker og som er helt fornuftige til de hastigheder en 308 leverer dem med.

Endeligt skyder langt de fleste 308´ere bedst med kugler i laget 165-168. Her er også den bedste kombination af kuglebane og energi.
Du behøver så heller ikke skifte patron hvis der dukker noget mere krævende op.

VH Søren

Big Green for ever
Ifølge rygtet certificeret VIP kunde i Harlev
Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)