Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Vil give frit lejde før opstramning af våbenloven
#1
Citat:quote:

Det er et godt tidspunkt lige nu, da vi er på vej til at stramme våbenloven, så det giver mellem et og seks års fængsel at være i besiddelse af et ulovligt skydevåben.


Mere her

[Image: dralflogoKim1.jpg]
I don`t shoot innocent animals, only the ones that looks guilty
Svar
#2
Citat:quote:

Vi ved, at mange ligger inde med ulovlige våben i kældre og på lofter. Mange af de våben stjæles og bruges i kriminelle kredse. Det er i alles interesse, at de ryger ud af cirkulation«, siger Hanne Bech Hansen til Jyllands-Posten.

Nå for Søren da..........anmelder folk med ulovlige våben tyverier af disse????????????? Nu tror jeg sgu' at Hanne igen har brugt for meget solbruner.



Amateurs practice till they get it right. Professionals practice till they can't get it wrong.
[Image: Avatar.jpg]
Svar
#3
Og så skal vi igen se dynger af skønne gamle våben og udtjente muskedonnere som bliver sendt til destruktion[xx(][xx(][xx(].

Hvorfor kan danske jægere og våbensamlere med papirerne i orden ikke få lov at købe ind af sagerne ??

Venlig hilsen Lasse
...Buy the best and cry only once.
Hilsen Lasse

... Buy the best and cry once.
Svar
#4
Er du fuldstændig sindsyg mand, sådan en muskedonner kan bruges til driveby-shooting [xx(]



Amateurs practice till they get it right. Professionals practice till they can't get it wrong.
[Image: Avatar.jpg]
Svar
#5
Har set på " et konkurrerende forum" at man faktisk kan indlevere et ulovligt våben og samtidig søge tilladelse til det !

Politiet mærker og opbevarer våbnet indtil ansøgningen er afgjort, men det er da en herlig chance for folk med "ældre nedfaldsfrugt" til at få tilladelse til skidtet, så man fremover kan have det med ren samvittighed.

Citat:quote:

Følgende er idag (sammen med en længere smøre) kommet på FAX, direkte fra Justitsministeriet:

"Punkt 3.: Ansøgning om våbentilladelse til ulovlige våben. Det frie lejde er betinget af en aflevering af våbnet, således at samtidig ansøgning om våbentilladelse alene indebærer, at våbnet indtil videre opbevares særskilt og behørigt mærket på modtagelsesstedet, indtil ansøgningen om våbentilladelse er afgjort".


Venlig hilsen Lasse
...Buy the best and cry only once.
Hilsen Lasse

... Buy the best and cry once.
Svar
#6
Ja, forudsat politiet ikke inddrager våbnet og ikke giver tilladelsen - som en slags lærestreg.... ;-)

.....nu også ejer af en pumpehagler :-)

Favourite Quote: En humlebi ved ikke, at den ikke kan flyve......Gå ud på terrassen og vift med armene...hvis du letter må du være uvidende ;-)
.....ualmindelig velinformeret i forhold til min alder ... :-)

Favourite Quote: En humlebi ved ikke, at den ikke kan flyve......Gå ud på terrassen og vift med armene...hvis du letter må du være uvidende ;-)
Svar
#7
Gamle Mauser rifler og deslige vil stryge igennem systemet og kunne registreres til jagtbrug. Pistoler der overholder skytteforeningernes standarder vil ligeledes kunne kom på tilladelse uden at personen bag skal tale for sin syge moster. Hvis en enkelt sheriff prøver at udvide sine beføjelser, kan vedkommende hurtigt sættes på plads med skrivelsen omkring denne frit lejde aktion.

Mvh.
Lars/Great Dane

'Citat M@X' Udnævnt til "autonom bandit" af "jeg er ikke nærtagen" Blasergun

...So What - Jeg er udnævnt til skødehund af Miss Speedy Jegsnupperentudekikstil
Great Dane

Svar
#8
Så er der frit lejde

[Image: dralflogoKim1.jpg]
I don`t shoot innocent animals, only the ones that looks guilty
Svar
#9
Citat:quote:

Det her er god mulighed for alle, som af vanvare har nogle gamle blyhaglspatroner liggende inde bagerst i skabet, som de ikke rigtig har vidst, hvad de skulle gøre ved. Nu har de en gylden mulighed for at få afleveret patronerne uden at risikere nogen form for straf – herunder også at miste jagttegnet.

Miste jagttegnet fordi man ligger inde med blyhaglpatroner????



Amateurs practice till they get it right. Professionals practice till they can't get it wrong.
[Image: Avatar.jpg]
Svar
#10
Jeg har lige fået lavet en tilladelse på en gammel otterup cal 22. som skulle ha været afleveret.
Det var der ingen problemer i, jeg kendte ham der skulle aflever våbnet, og vi kørte sammen ned på stationen og fik registreret våbnet.
Så det kan godt lade sig gøre
Svar
#11
@olson

Var den registreret i foreningssammenhæng - eller så gammel ingen kendte den ?
mvh
Svar
#12
Den var ikke registreret i deres system, og fantes således ikke når de søgte på den.
Men den blev oprettet i systemet, som hvis man køber en ny riffel
Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)