Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Praktisk brug af quickload
#1
Hej ..

Er der nogle af jer quickload-brugere der kan sige mig, om quickload advarer, hvis programmet beregner, at der bliver for lavt tryk - ved, at det advarer, hvis det beregner for højt tryk, eller hvis der er compressed load ?

Hvad er status efterhånden på erfaringerne med de nyere versioner i Quickload - er de stadig positive ?

Smid et svar ved lejlighed.

Mvh.
Palmer

Hilsen
Palmer

"Vi laver jagtpartiet..."
- Lægeordineret ammunition til stærkt afhængige riffeljægere
- Skattefri kørsels- eller rejsegodtgørelse til jagtrejser
- Jagtfamilieydelse
- Kikkerttilskud
- Kommunal tilskud til nødvendige hjælpemidler
***  Jepsen :-) ***
 
Svar
#2
De sidste versioner er noget mere præcise i beregningerne end de har været før.
Du bliver advaret når du kommer tæt på max. tryk og også hvis du er over.
Mht. kompression kan du altid direkte aflæse din fyldningsgrad i %, beregnet udfra din sættedybde og hylstervolumen.

Husk altid at måle indv. volumen på et affyret hylster, og indsætte data i programmet for optimal præcision.
Svar
#3
Hej . jeg har mødt et par stykker der lader 300WM med 150grs kugle og 82,5 MRP , er det ikke noget for højt , max ligger da ved 80grs i mine bøger . Hvad siger jeres program til det [?].

Hilsen A-bolt
Svar
#4
Max. tryk efter en ladetabel er som regel ikke helt max. tryk.
Det er normalt målt i en testpibe som har et kammer på min. mål, for at opnå højest tænkelige tryk.
Som jeg skrev før, skal man måle rumfang (vandindholdet) fra en patron som er affyret i sin egen riffel, og indtaste disse date i QL.
Har man et stort kammer skal man bruge mere krudt for at opnå samme tryk/hastighed.
En kronograf er et uundværligt værktøj til opbygning af ladninger.
Hvis man pludselig opnår højere hastighed end opgivet i tabellerne, har man, med stor sansynlighed, også højere tryk.

Husk så at QL ikke er ufejlbarligt, og ikke må bruges blindt.
Det er et godt hjælpemiddel til meget erfarne ladere, ikke til begyndere.
Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)