Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
indskydningsafstand råger
#1
Jeg skal snart på rågejagt for første gang, og har derfor et par spørgsmål..
Vi skal helst skyde med rimelig støjsvage patroner (.22)
nogen forslag??? min 22 er indskudt men stingers, men de støjer rigeligt..
Hvilken afstand er bedst at indskyde på, 30-40 m eller længere måske?

mvh kbn
Svar
#2
Hvis du havde kikket bare 5 tråde længere nede, havde du opdaget denne her:
http://www.riffeljagt.com/forum/code/top...C_ID=15630

Uffe

Sejren venter den der har alt i orden.......... Det kaldes HELD! Citat: Roald Amundsen.

Uffe

Sejren venter den der har alt i orden.......... Det kaldes HELD! Citat: Roald Amundsen.
Svar
#3
Den havde jeg læst, men ville gerne høre andres erfaringer, og evt forslag til ammo (som jeg også skrev)
mvh kbn
Svar
#4
Der er ingen grund til at skyde ind på 30-40 meter, da du skyder opad- dvs. ingen tyngdekraft til at trække kuglebanen nedad - den bliver derfor væsenligt mere lige. Jeg skød ind på 20 meter sidste weekend og havde ingen problemer med at ramme hvor jeg sigtede.

Hvis det ikke skal larme, skal du skyde med subsonisk ammunition. Prøv evt. et par forskellige slags for at se hvilke dit gevær kan lide - der kan være overraskende stor forskel i præcisionen. Hvis det er en halvauto du skal regulere med skal du være forberedt på at den måske ikke vil genlade med helt så stor sikkerhed som ellers pga. subsonisk ammunitions mindre tryk.

C
Stort knald = stort smil :-D
Svar
#5
Af støjsvage - tja, enhver patron af god kvalitet i standardhastighed... burde kunne gøre det.

Meget af støjen kommer fra overlydsbraget.

Jeg har bedst erfaringer med "CCI Standard". Dem bruger jeg, når jeg fjoller med lyddæmper.

De er meget konsistente i min riffel. Andre er glade for RWS SubSonic.
Men påregn at den har væsentlig mindre kraft at begynde med, og forholdsvis hurtigt kommer til at mangle energi, hvis du sætter skud gennem kanten af rederne eller bunden af rederne.

Mht indskydning :
Find hellere et punkt på en gren som du kan indskyde efter - eller i det mindste, kontrolskyde efter.

Så går det nemmere.

Og generelt, for salonrifler, så er rådet gerne - køb en pakke af de patrontyper du har til rådighed og prøveskyd med dem.

Det kan være meget individuelt hvor "kræsen" en salonriffel er.

Eks to identiske Anschütz 1451G'ere - skyder ikke nødvendigvis helt ens og kan sikkert ikke "lide" den samme type ammunition.
Min er ret kræsen og derfor er jeg endt med CCI Standard samt CCI MiniMag. Det er begrænset hvad den kan lide, ud over dét.

Den laver pæne ca 2kr store grupper på 50-70m med CCI Standard - og stort set det samme med CCI MiniMag.
Den skyder helt elendigt med CCI Stinger, dér åbner grupperne til ca 2-3x så store.

En kammerats Anschütz af næsten samme model - kan skyde ordentligt med ALT.

[Image: Polarbear.gif]
Polarbears walk a lonely path..

But we sometimes do kick back, relaxes and downs a beer. =o)

Polarbears walk a lonely path..

But we sometimes do kick back, relaxes and downs a beer. =o)
Svar
#6
tak for svar, har købt nogen billige patroner som hedder GECO eller noget, og også LAPUA MASTER L
Er der nogen som kender disse, især LAPUA´s
kbn
Svar
#7
Lapua Master er vist almindeligt brugt i skytteforeninger og er en over middel ammunition uden vi er oppe i matchammo.
Stort knald = stort smil :-D
Svar
#8
Jeg har prøvet lidt af hver, men har vender altid tilbage til med RWS SubSonic.

Larmer ikke meget og er effektiv.

I didn't come this far to miss!
I didn't come this far to miss!
Svar
#9
Og jeg bruger Eley Pistol subsonic. De virker også fint.
Indskydningsafstand 50 m...

.....nu også ejer af en pumpehagler :-)

Favourite Quote: En humlebi ved ikke, at den ikke kan flyve......Gå ud på terrassen og vift med armene...hvis du letter må du være uvidende ;-)
.....ualmindelig velinformeret i forhold til min alder ... :-)

Favourite Quote: En humlebi ved ikke, at den ikke kan flyve......Gå ud på terrassen og vift med armene...hvis du letter må du være uvidende ;-)
Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)