Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Walnut on the menu
#21
Hverken hunden eller jeg har problemer med flåter,og grunden til det tror jeg er den at vi spiser store mængder Thai-mad sm indeholder rigtig meget chilli,hvidløg,ingefær og en hulens masse andre ildelugtene ting.

Hunden har ej heller på noget tidspungt haft lopper.

Min bedste ven er en 5 år gammel formel 1,,,ja og så er hun jo altid sulten og alt ædene.

mvh,Buffalo
Svar
#22
Man behøver ikke tangen. Bare "kør en finger rundt og rundt" på bagkroppen, så den hele tiden bevæges, så kan man faktisk få flåten til at slippe selv. Det kan tage fra måske 15-20 sek. til et minuts tid.

Måske kan man kun gøre det med dem der har suget en del blod ? har aldrig fundet nogen på hunden førend den var som ½ ært(flåten altså Smile )

/Kenneth

-------------------------------------------
CTRL-Z virker desværre ikke i det virkelige liv
-----------------------------------------------------------
Jeg vil bekæmpe din mening, men dø for din ret til at have den
Svar
#23
Det virker altså ikke når de små

Min tang (i princippet en fjederbelastet pincet) virker på alle flåter uanset størrelse og når kæberne er smækket over en flået tager det 1,5-3 sekunder før den er afmonteret i hel tilstand. At nulre den er en udemærket løsning, men det kræver omhu da den risikerer at knække over, og så har man stor risiko for borelia og andet skidt [xx(]

Mvh.
Lars/Great Dane

'Citat M@X' Udnævnt til "autonom bandit" af "jeg er ikke nærtagen" Blasergun

...So What - Jeg er udnævnt til skødehund af Miss Speedy Jegsnupperentudekikstil
Great Dane

Svar
#24
De må IKKE nulres - klemmes - smøres i olie eller lignende. Derved risikerer man at noget af det de har suget ud klemmes/spyttes tilbage med medfølgende forøget risiko for borelia.
(Har jeg hørt, men der går mange historier - synes bare den lyder logisk nok)

CP
CP

Trump - makes America a joke. 

.17 HMR - .22 LR - .223 - 6mm.PPC - .243 - .260 - 6,5x55 - 7x57R - .308 -.300 WM -  8x57 - 8x57R - .338LM
"Kryogenbehandling af riffelpiber-det virker"
Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)