Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Life stinks
#21
Citat:quote:

Originally posted by Walnut

Byder gerne- og vederlagsfrit ind som personlig skæftemager, ifald der skal laves ombygninger, der kan tackle de nye omstændigheder.
Mvh og stor hilsen til kammeraten [Smile]
Walnut



Jeg takker mange gange på min kammerats vegne Nutty.

Vi er endnu ikke kommet så langt at vi er begyndt at tænke på om der er noget at tilpasse endnu. Jeg tror ikke der bliver ret meget i den retning, da han har fuld førlighed fra livet og op, plus så nogenlunde kontrol i højre ben, mens der til det venstre næsten ikke er kontakt. Jeg forventer ikke at der bliver anden tilpasning end lidt tilpasning af længden på de forskellige våben og det er noget jeg kan lave, inclusive en omgang skæftebukning hvis det skulle vise sig nødvendigt.

Men dukker der noget rigtig nørdet op[Big Grin] så henvender vi os.

Schönauer

[Image: 11takker-2xx.jpg]
Schönauer

Det er de små enkle ting i livet
som bidrager til at gøre det meningløst

Svar
#22
Hils ham også fra en, som har prøvet turen. Han må aldrig give op.

Jeg vågnede for 2½ år siden op efter 10 døgn i coma. Meningitis.

Lam i venstre side af kroppen samt venstre arm og ben. Døv på venstre øre og blind på venstre øje.

Startede med at kunne føle en smule med tæerne, når sygeplejersken nappede i dem.
2 uger efter jeg vågnede, kunne jeg selv køre en smule med rullestolen.
Efter endnu 2 uger var gangstativet min ven.
Efter 8 uger var det 16. maj. En super jagtkammerat hjalp mig op i en hochsitz 18. maj. Her undlod jeg at skyde en lille spidsbuk - kammeraten forstod mig ikke helt :-) Men det var jo ikke bukkens skyld, at jeg havde været syg [Smile]
Efter sammenlagt 12 ugers indlæggelse, kunne jeg gå, cykle og løbe langsomt.
Efter ½ år var jeg til en helbredsmæssig køretest og fik mit kørekort igen.
Kom langsomt tilbage på arbejdsmarkedet igen, og er idag på næsten fuld tid.

Idag 2½ år senere er jeg gladere for livet end nogensinde før.
Så min pointe er: Giv aldrig op. Livet er herligt. Hver gang du får en smule tilbage, da vil du glæde dig ekstra meget over livets herligheder.

Hellere kravle 100 meter til en lille buk end skyde 200 meter til en stor !!
Sako 75 Finnlight 308W
Carl Gustav 6,5x55
Remington 600 Mohawk 243W
Hellere kravle 100 meter til en lille buk end skyde 200 meter til en stor !!
Sako 75 Finnlight 308W
Remington 600 Mohawk 243W
Browning GTS 12/75 til sport
Spanioler 16/70 til jagt
Svar
#23
I fredags satte vi en ny Pachmayr bagkappe og monterede et kickstop i hans riffel.

Idag kørte han selv på Vingsted skydebaner for at prøve at skyde, for første gang i 18 måneder.

Han ringede og var helt oppe i det røde felt. Det var gået ligeså godt som inden, han blev lam og rekylen var dæmpet til det han mente var salonriffel niveau (6,5 træls)

Nu vil han ud at træne noget mere. Han er blevet lidt forfløjen efter at han har fået sin spasomobil(invalidebil)

Nu går han og håber på at bukken han så på marken, lige inden 16 maj, skal vise sig igen[Wink]

Stadigvæk har han et helt fantastisk humør og gå på mod. Egentlig fantastisk at man kan holde humøret højt efter sådan en nedtur.

Blot kan man undre sig over systemet.

Han skal sgu i jobprøvning - det skal nok blive spændende, som han siger. Jeg kan jo ikke mærke noget som helst, fra livet og ned.
Gad vide hvad de gør når jeg skider i bukserne[Big Grin]

Schönauer

Medlem i foreningen til afskaffelse af plastic våben

[Image: 11takker-3x.jpg]
Schönauer

Det er de små enkle ting i livet
som bidrager til at gøre det meningløst

Svar
#24
Schönauer

Hej meget fint inslag du har om din ven

Har da helt fuld forståelse angående hans problem, ikke kun jagtmæsigt, men da så sandelig også i det daglige.

Det er fint du skriver om ham og de problemer han har, det kan alle godt forstå.
Det der undrer mig lidt er hvorfor du ikke lader din kammerat selv skrive her på siden ? Hvorfor skal du være mellemmand, når han som du selv beskriver fint kan bruge amene nu og kun er lam tildels længere ned. Beklager meget hvis jeg tager fejl og han ikke kan skrive, eller enda læse også, så er det helt forståeligt du skriver for ham.

Jeg ønsker selvfølgelig det bedste for din kammerat. Hils ham mange gange, og jeg tør helt sikkert sige fra os der har lest dine inslag.

Mvh Rimfire Hunter
Svar
#25
Bare for at følge op for Kenneth.. Jeg sidder med Jæger nummer 8 (august) fra 2009. I det er der et portræt/artikel der hedder "Jeg vil selv!", om en mand der som 17 årig brækkede ryggen, og som 30 årig fik amputeret venstre ben. Han går på jagt i sin rullestol (uden motor). Han er nu 50 år, og elsker at tage på jagt alene.

Han kommer fra Rask Mølle og hedder Jørgen Nielsen.

Han nægter at modtage hjælp fra mennesker, eller at bruge motor, men er ivrig jæger med stor succes. Jeg har som sagt bladet, og vil sende det til dig hvis du ikke selv har det. Ud over det, ville jeg nok, hvis det var min ven, prøve at opspore Jørgen Nielsen, og se om man kunne aftale at mødes med ham. På den måde vil din ven pludselig se, at der er oceaner af muligheder for at gå på jagt, uanset om man er mobil eller ej.

Venligst
Leon.

[Image: jger.jpg] Man er først en rigtig mand når man er Morfar"
"Den der ler sidst er langsomt opfattende"
Svar
#26
[quote]Originally posted by Rimfire Hunter

Det der undrer mig lidt er hvorfor du ikke lader din kammerat selv skrive her på siden ?

-------------------------------------------------------------------------------------------------------

Han er rimelig meget ordblind og så har han forøvrigt heller ikke PC[:o)]
Det interesserer ham ikke og han gider ikke sætte sig ind det[Wink]

Derudover er der nogle der har engageret sig i tråden, bl.a. i form af en bog fra Hatting, som han tiltrods for sit læse handicap fik sig stavet igennem og blev meget glad for. Derfor synes jeg at disse mennesker på en eller anden måde, har krav på at få viden om hvordan tingene udvikler sig.

Schönauer

Medlem i foreningen til afskaffelse af plastic våben

[Image: 11takker-3x.jpg]
Schönauer

Det er de små enkle ting i livet
som bidrager til at gøre det meningløst

Svar
#27
Bare rolig Vilsgaard, han vil selv, så der er ingen fare.

Han har også læst jagtbladet.

Men det tager lige sin tid for ham at vænne sig til sin nye situation. Det er også først nu at der er givet grønt lys for at han må skyde igen.

Schönauer

Medlem i foreningen til afskaffelse af plastic våben

[Image: 11takker-3x.jpg]
Schönauer

Det er de små enkle ting i livet
som bidrager til at gøre det meningløst

Svar
#28
Bare i orden.. I sådanne situationer er det godt at være stædig :o)

[Image: jger.jpg] Man er først en rigtig mand når man er Morfar"
"Den der ler sidst er langsomt opfattende"
Svar
#29
Ønsk lige din kammerat Knæk&bræk herfra - jeg synes det er stort, at han har bevaret fighterviljen og det gode humør. Må hans fremtidige jagtstier være tilsmilet af både Ull, Artemis og Diana !!

Takleberry
Svar
#30
Citat:quote:

Stadigvæk har han et helt fantastisk humør og gå på mod. Egentlig fantastisk at man kan holde humøret højt efter sådan en nedtur.

Blot kan man undre sig over systemet.

Han skal sgu i jobprøvning - det skal nok blive spændende, som han siger. Jeg kan jo ikke mærke noget som helst, fra livet og ned.
Gad vide hvad de gør når jeg skider i bukserne [Big Grin]



[Big Grin] God pointe fra din kammerat [Wink]
Jeg har selv en fortid indenfor pleje/omsorg (hvor underligt det end kan lyde for nogen [Wink] ), og ved at din ven i det tilfælde har behov for/krav på en personlig hjælper, som hans hjemkommune skal betale for. At man kan undre sig over at en mand i hans situation skal i arbejdsprøvning, er en ting, men det er jo desværre blevet vilkårene i Danmark [Smile] Og det kunne jo ligefrem være at en mand med det gå-på-mod og sådan en pragtfuld humor kunne bestride et eller andet meningsfyldt job, han kunne blive rigtig glad for at have......Hvem ved? [Wink]

Men jeg kan dælme godt li` at han satser på fortsat at kunne komme på jagt [Wink] Hils ham og sig han har min største respekt og mine bedste ønsker for et godt og rigt jægerliv i fremtiden [Smile]

Mvh Annelise/ Farmor [Smile]

[Image: sulejma.jpg]

Jagt! Ikke bare en hobby, men en livsstil.

Jagt! Ikke bare en hobby, men en livsstil.
Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)