Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Vildsvin set i Vejen
Citat:quote:

Originally posted by rekylling

Konklusionen er altså.
"Det er iorden at indføre vildsvin i DK, fordi det beriger faunaen. Eventuelle tab hos svineproducenter er deres eget problem. Eventuelle tab hos planteavlere er deres eget problem" Fordi 1 til 2 milliarder er jo ikke mange penge.
Som svineproducent vil jeg fremover være fortaler for polske kolonnearbejdere i Danmark. Når de danske slagteriarbejdere er udskiftet med de polske vil de kunne øge min indtjening helt vildt. Jeg vil få råd til at hegne mine arealer ind, ansætte et bevæbnet vagtværn, og lave en overvåget zone. Lad grisene komme...



Hvor skal man sende ansøgningen om optagelses i det vagtværn hen - at få løn for at jage vildsvin det må da være sagen - længe leve polske kolonnearbejdere...

Nej tingene er ikke helt enkle. Der blev vel også skrevet at forskellen på et tab i tilfælde af udbrud af svinepest med og uden vildsvin ville være relativ lille, og ikke at et tab på 1-2 mia er et lille tal. Men jeg kan sagtens forstå dig, det er jo dit levebrød der kunne blive truet.
Mvh.

Yeti
Svar
Citat:quote:

Som svineproducent vil jeg fremover være fortaler for polske kolonnearbejdere i Danmark. Når de danske slagteriarbejdere er udskiftet med de polske vil de kunne øge min indtjening helt vildt. Jeg vil få råd til at hegne mine arealer ind, ansætte et bevæbnet vagtværn, og lave en overvåget zone. Lad grisene komme...


[Big Grin][Big Grin][Big Grin]

Citat:quote:

Der hvor vildsvinene kommer ind i billedet er, at nogle af landene, kan vælge at forlænge blokaden i flere måneder, hvis der findes en fritlevende bestand af vildsvin i Danmark, idet det vil tage længere tid at kunne dokumentere at Danmark atter er helt svinepestfrit.



Et rigtigt godt seriøst argument imod vildsvin i DK!

Citat:quote:

Detil synes jeg heller ikke kan ignorere danske svinebønders risikovillighed når det gælder at investere i store svinefarme i f.eks. Polen hvor der er tonsvis af vildsvin i forvejen....


Et mindst lige så relevant synspunkt.

Hvor står vi så???
Er det ikke reelt allerede en fastlåst situation??

/Gammeltoft
Shoot low, they might be crawling !!!!"Boltlift forever......"
/GT
www.hgfirearms.dk
Shoot low, they might be crawling !!!!
Hellere være en original, end en dyr  kopi[B)]
Svar
Citat:quote:

Originally posted by rekylling

Konklusionen er altså.
"Det er iorden at indføre vildsvin i DK, fordi det beriger faunaen. Eventuelle tab hos svineproducenter er deres eget problem. Eventuelle tab hos planteavlere er deres eget problem" Fordi 1 til 2 milliarder er jo ikke mange penge.
Som svineproducent vil jeg fremover være fortaler for polske kolonnearbejdere i Danmark. Når de danske slagteriarbejdere er udskiftet med de polske vil de kunne øge min indtjening helt vildt. Jeg vil få råd til at hegne mine arealer ind, ansætte et bevæbnet vagtværn, og lave en overvåget zone. Lad grisene komme...



1-2 milliarder er en del penge at tabe i eksport - det er 3-7% af det pågældende års eksport - men det er ikke et tab som vil skyldes tilstedeværelsen af vildsvin, da smitten mad al sandsynlighed vil komme indefra.
Det er derfor heller ikke et tab som vi kan sikre os imod ved at eliminere vildsvinene...
Svar
Citat:quote:

Originally posted by Tika

Citat:quote:

Originally posted by rekylling

Konklusionen er altså.
"Det er iorden at indføre vildsvin i DK, fordi det beriger faunaen. Eventuelle tab hos svineproducenter er deres eget problem. Eventuelle tab hos planteavlere er deres eget problem" Fordi 1 til 2 milliarder er jo ikke mange penge.
Som svineproducent vil jeg fremover være fortaler for polske kolonnearbejdere i Danmark. Når de danske slagteriarbejdere er udskiftet med de polske vil de kunne øge min indtjening helt vildt. Jeg vil få råd til at hegne mine arealer ind, ansætte et bevæbnet vagtværn, og lave en overvåget zone. Lad grisene komme...



1 - 2 milliarder er en del penge at tabe i eksport - det er 3-7% af det pågældende års eksport - men det er ikke et tab som vil skyldes tilstedeværelsen af vildsvin....



Det kunne det vel strengt taget godt være, hvis tilfældet var at et vildsvin bragte smitten med fra Tyskland. Hvis der var en bestand i Sønderjylland og der var svinepest i Nordtyskland er et sådant senarie vel ikke helt udelukket. Jeg ved ikke hvor meget der skal til for at der laves blokade af dansk svinekød - vil et udbrud af svinepest blandt vildtlevende vildsvin i DK være nok???
Mvh.

Yeti
Svar
Der er ikke svinepest nord for Kielerkanalen, hverken i vildsvinebestanden eller i tamsvinebestandene.
Man har oplevet svinepest i nogle vildsvinebestande længere sydpå i Tyskland, men det har ikke været den samme variant, som har givet udbrud i nogle tamsvinebesætninger. Den smitte er kommet indefra - dvs at tamsvin har smittet andre tamsvin.
Svar
Citat:quote:

Originally posted by rekylling

Konklusionen er altså.
"Det er iorden at indføre vildsvin i DK, fordi det beriger faunaen. Eventuelle tab hos svineproducenter er deres eget problem. Eventuelle tab hos planteavlere er deres eget problem" Fordi 1 til 2 milliarder er jo ikke mange penge.
Som svineproducent vil jeg fremover være fortaler for polske kolonnearbejdere i Danmark. Når de danske slagteriarbejdere er udskiftet med de polske vil de kunne øge min indtjening helt vildt. Jeg vil få råd til at hegne mine arealer ind, ansætte et bevæbnet vagtværn, og lave en overvåget zone. Lad grisene komme...



Entreprenør/bygge-branchen får ikke tilskud fordi billige polakker snupper arbejdet, så lad være med at tude - det er efterhånden patetisk at høre danske svineavlere/bønder beklage sig....søg noget andet arbejde, hvis det i laver ikke kan gi' et afkast, det må vi andre sgu' gøre[Sad!]



Amateurs practice till they get it right. Professionals practice till they can't get it wrong.
[Image: Avatar.jpg]
Svar
Citat:quote:

Originally posted by ID

Citat:quote:

Originally posted by rekylling

Konklusionen er altså.
"Det er iorden at indføre vildsvin i DK, fordi det beriger faunaen. Eventuelle tab hos svineproducenter er deres eget problem. Eventuelle tab hos planteavlere er deres eget problem" Fordi 1 til 2 milliarder er jo ikke mange penge.
Som svineproducent vil jeg fremover være fortaler for polske kolonnearbejdere i Danmark. Når de danske slagteriarbejdere er udskiftet med de polske vil de kunne øge min indtjening helt vildt. Jeg vil få råd til at hegne mine arealer ind, ansætte et bevæbnet vagtværn, og lave en overvåget zone. Lad grisene komme...



Entreprenør/bygge-branchen får ikke tilskud fordi billige polakker snupper arbejdet, så lad være med at tude - det er efterhånden patetisk at høre danske svineavlere/bønder beklage sig....søg noget andet arbejde, hvis det i laver ikke kan gi' et afkast, det må vi andre sgu' gøre[Sad!]



Amateurs practice till they get it right. Professionals practice till they can't get it wrong.
[Image: Avatar.jpg]



ENIG [Big Grin]
Svar
Citat:quote:

Originally posted by ID

Citat:quote:

Originally posted by rekylling

Konklusionen er altså.
"Det er iorden at indføre vildsvin i DK, fordi det beriger faunaen. Eventuelle tab hos svineproducenter er deres eget problem. Eventuelle tab hos planteavlere er deres eget problem" Fordi 1 til 2 milliarder er jo ikke mange penge.
Som svineproducent vil jeg fremover være fortaler for polske kolonnearbejdere i Danmark. Når de danske slagteriarbejdere er udskiftet med de polske vil de kunne øge min indtjening helt vildt. Jeg vil få råd til at hegne mine arealer ind, ansætte et bevæbnet vagtværn, og lave en overvåget zone. Lad grisene komme...



Entreprenør/bygge-branchen får ikke tilskud fordi billige polakker snupper arbejdet, så lad være med at tude - det er efterhånden patetisk at høre danske svineavlere/bønder beklage sig....søg noget andet arbejde, hvis det i laver ikke kan gi' et afkast, det må vi andre sgu' gøre[Sad!]



Amateurs practice till they get it right. Professionals practice till they can't get it wrong.
[Image: Avatar.jpg]


Nå så du føler at det er patetisk at diskutere et problem, som du og ligesindede vil trække ned over hovedet på andre. Det er da ikke så godt.
Hvad der er patetisk er alle de mennesker som tror at EU støtten er den hellige graal for landbruget. Kort fortalt så blev støtten indført for at have billige fødevarer i EU. Uden en regulering vil landbruget tjene mange flere penge end vi gør i dag.
Svar
Citat:quote:

Originally posted by rekylling

Nå så du føler at det er patetisk at diskutere et problem, som du og ligesindede vil trække ned over hovedet på andre.


Næ næ du, lad være med at skyde mig noget i skoen - læs hvad jeg har skrevet. jeg har skrevet at det er patetisk altid at høre jammer fra landbrugets side, jeg har ikke skrevet at det er patetisk at diskutere et problem.
Og når det kommer til stykket er jeg ikke helt sikker på hvem det er der trækker noget ned over hovedet på hvem...........jeg syntes at den del af samfundet som ikke er landmænd efterhånden har strukket jeg enddog meget langt, for at tilgodese landmændenes behov........det må snart være pay back time.

Støtten blev ikke indført for at have billige fødevarer i EU, men for at udligne fødevarepriser i EU - det er to forskellige ting.



Amateurs practice till they get it right. Professionals practice till they can't get it wrong.
[Image: Avatar.jpg]
Svar
Back to basics. En vildsvinebestand i DK vil besværliggøre dokumentation for Svinepestfritområde, i tilfælde af sygdomsudbrud. Afgrødeskader. Begge problematikker kan betyde store omkostninger for den enkelte landmand. Uanset hvad vej vinden blæser, så bunder min argumentation i at vi har rigeligt med vildt i dk at jage. Vi tjener nok penge til vi har råd til at rejse til udlandet for at skyde gris. At bevist sætte andres levebrød på spil er under lavmålet, lidt som at smide en død rotte i bagerforretningen(udsætte vildsvin). Hva indtjeningen går nok ned i et par uger...

Hvis du og ligesindede så gerne vil have vildsvin i Dk, så køb dog nogle gårde og bliv vildsvineproducenter istedet for at nasse på os som har valgt erhvervet som en livsstil. Men lad nu være med at brokke jer over at naboen skyder grisen på hans areal.
Jeg betaler hvad det koster at købe jord, hvis jeg skulle få det ønske. Bruger de redskaber som myndighederne, staten stiller til rådighed for at drive min virksomhed effektivt...At kunne gå i banken og hæve penge til næste jagtrejse er da dejligt, især når pengene er tjent uden brug af ulovlige planteværnsmidler, gødning eller udenlandsk arbejdskraft...

Bøffen er efterhånden ved at være gennemstegt, så jeg vil slutte her og drømme om store horder af vildsvin i Sverige.
Svar
Og hvis grisefarmene lukker, slipper vi også for den forbandede lugt af pis og lort, også kaldet gylle, og så vil turisterne måske komme igen, så der kan sælges bondegårdsferier, sikken idyl..jeg bor selv på landet og det lugter forfærdeligt, og er det ikke lidt mærkeligt at man godt må sprede gylle fra dyr på markerne men ikke menneske gylle!

The Shootist
"Live and let live"
The Shootist
"Live and let live"

Svar
Citat:quote:

Originally posted by rekylling

At kunne gå i banken og hæve penge til næste jagtrejse er da dejligt, især når pengene er tjent uden brug af ulovlige planteværnsmidler, gødning eller udenlandsk arbejdskraft...


Ja ja, du snakker gør du - der er noget helt basalt forkert ved den måde at drive virksomhed på. Svineproducenter får meget større tilskud end der umiddelbart er synligt.........avancen er deres egen, men hele Danmark sidder tilbage med (og betaler for) et enormt miljøproblem - men det er rigtigt, det var genindførsel af vildsvin og ikke grådige svineproducenters jammer, vi skulle tale om.



Amateurs practice till they get it right. Professionals practice till they can't get it wrong.
[Image: Avatar.jpg]
Svar
@Shootist og Id. I er langt ud på et sidespor lige nu. I bruger den retorik som I er blevet opflasket med gennem et livslangt mediestunt. Tag og kom ind i kampen, smid jeres uddannelser, opsparing og gode humør ind i bilen og kom med ud på landet. Køb en gård og begynd og dyrk den efter jeres ønsker og dansk lov. I sidder bag jeres computerskærme og føler verden er imod jer, mens andre lever.
Jeg har aktivt valgt et liv på landet. Det er sjovere og mere berigende.
Gennem de sidste mange indlæg skinner en klar modstand mod landbruget generelt igennem jeres indlæg. Tænk jer for helvede nu lige lidt om før I fyrer mere retorik af. Stein Bagger har brændt flere penge af i en hvid bygning gennem de år han har været direktør, end det samlede landbrug har haft af nedskrivninger i bankerne. Når vi er færdig med ham kan vi tage fat i Asger Jensby. Til i morgen skal jeg nok finde et navn mere som har brændt en mia af gennem et par år. Snak nu ikke mere om grådighed, men forklar hvorfor vildsvin vil være en berigelse for det danske samfund, samt løsningsforslag til kompensation for de mennesker som bliver ufrivilligt ramt af generne.
lige en sidste ting jeg har fortalt en del om mig, mens i sidder som 2 formummede tastaturryttere uden at fortælle om jeres baggrund. Måske lidt mere åbenhed kunne være befriende for debatten?
Svar
Retorik.....hmmmmmmmmmmm..........
Til din orientering er jeg født på landet (og opvokset med stanken af gylle fra de omkringliggende gårde), derudover har jeg en ejendom i Sverige hvor skoven forvaltes kommercielt.........det er ikke et landbrug, men tastetur-rytter, nej!
Grådighed er et ord man kan bruge om folk som f.eks. omtaler et svin, som en produktionsenhed - en formørket retorik om du vil.

Citat:quote:

Originally posted by rekylling

I sidder bag jeres computerskærme og føler verden er imod jer, mens andre lever.


Ho ho, var der nogen der nævnte noget om fordomme og medieretorik [:0]


Amateurs practice till they get it right. Professionals practice till they can't get it wrong.
[Image: Avatar.jpg]
Svar
MOOOOOOAAAAADERAAAAATOR !!!!

Kan vi ikke få lukket denne tråd. Det er længe siden der var andet end mudderkastning at læse om.

Venlig hilsen Lasse
...Buy the best and cry only once.
Hilsen Lasse

... Buy the best and cry once.
Svar
Nej vi behøver ikke stoppe tråden, vi kan blot geninføre diciplinen.
Jeg beklager at jeg røg med på "svineproducent-vognen".........det skal ikke ske igen.



Amateurs practice till they get it right. Professionals practice till they can't get it wrong.
[Image: Avatar.jpg]
Svar
http://www.netnatur.dk/netjaegeren/artikler/artikel/tysk-jaeger-draebt-af-vildsvin/

Her kan man se hvor farlige de grumme vildsvin er, hvis man ikke passer på.
Svar
Er der nogen skovmæssige gevinster ved at have vildsvin?
Er de f.eks med til at holde skoven ung?
Naturens skraldemænd?
Hvordan med jagttid?
Skal der laves lobbyarbejde for natskydning samt overdækkede skydetårne?
Er der noget system for trikinundersøgelse i DK?
Ligger et ønske om udbredelse af vildsvin i DK udelukkende i jagtmæssigt udnyttelse?
Svar
Citat:quote:

Originally posted by LasseScout

MOOOOOOAAAAADERAAAAATOR !!!!

Kan vi ikke få lukket denne tråd. Det er længe siden der var andet end mudderkastning at læse om.



Næh, men ID kommer med et helt godt forslag[Wink]

Citat:quote:

Originally posted by ID

Nej vi behøver ikke stoppe tråden, vi kan blot geninføre diciplinen.
Jeg beklager at jeg røg med på "svineproducent-vognen".........det skal ikke ske igen.



[Image: dralflogoKim1.jpg]
I don`t shoot innocent animals, only the ones that looks guilty
Svar
Jeg synes at et væsentligt argument for vildsvin i Danmark er at vi danskere har travlt med at fortælle resten af verden hvordan de skal passe på naturen, og det rimer i min verden ikke særlig godt med at man skyder naturligt indvandrende arter bort på den måde - ved at sætte statslige jægere ind. Jeg synes højest at man burde regulere bestanden på samme måde som man gør med fx mårhund. Men egentligt synes at der burde være plads til vildsvin i de større danske skove.

Som tingene ser ud nu er der vist temmelig dårlige odds for at jeg skulle få jagtlig fornøjelse ud af vildsvin i DK.
Mvh.

Yeti
Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)