Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
sønnens første buk
#1
så fik sønnen sin første buk[Big Grin],en fin gaffelbuk,han fik sit jagttegn for 14 dage siden[Big Grin] så han er helt oppe at køre,den gik ned med en perfekt kugle[Big Grin],godt klaret af en knægt på 16.
Stort tillykke til alle jer der har været heldige/dygtige[Wink]
MVH.
PER
Svar
#2
Vi vil se billeder og have hele historien[^]
Stort tillykke til knægten[Big Grin]

[Image: dralflogoKim1.jpg]
I don`t shoot innocent animals, only the ones that looks guilty
Svar
#3
Helt enig med Kima [Big Grin]
Også et stort tillykke med og til sønnen her fra Klippen [Big Grin]

Mvh Farmor

[Image: sulejma.jpg]

Jagt! Ikke bare en hobby, men en livsstil.

Jagt! Ikke bare en hobby, men en livsstil.
Svar
#4
Der skal nok komme billeder og beretning,regner med i aften,jeg håber på at jeg skal skyde faderen til den knægten fik i morges[Wink]
Svar
#5
Citat:quote:

Originally posted by løvig

Der skal nok komme billeder og beretning,regner med i aften,jeg håber på at jeg skal skyde faderen til den knægten fik i morges[Wink]



What...tonight..thats a long wait for pictures and a report.. [Big Grin][Big Grin][Big Grin][Big Grin] Stort tillykke til sønnen med hans første buk..[^][^] God heldige i morgen om skydning de "faderen" buk.[:p]

MVH...Eric

http://www.andersencharters.com
Soldt all my guns...I'm entering priesthood..:-))
Svar
#6
ØV ØV ØV og atter øv[Sad][Sad][Sad]så gik det galt,skød til en pæn buk lige før lukketid,den kom ud på cirka 70 meter og jeg synes jeg havde godt hold på den,i skuddet går den lidt ned,men får sig samtidig smidt rundt hvor den kom fra bag en busk,der forhindrede et skud mere,nå jeg fik ild på en smøg og sad og funderede lidt over det skete,men følte mig egentligt rimelig sikker på kuglen,jeg gik derpå over til skudstedet nul buk[V]så leder jeg lidt efter skudtegn på stedet og finder en gren der er knækket af kuglen,lige neden for grenen er der rødt blod[Smile]så bliver man jo straks gladere og tænker,den ligger da lige inden for skovkanten,men nej[V]ingen buk,så var der jo ingen anden udvej end at få ringet efter en sweisshund,men han kan først i morgen formiddag,så det bliver en lan g nat[Sad]jeg håber at i morgen er der billeder både af sønnens og forhåbentligt min buk.
Fortsat knæk og bræk.
PER
Svar
#7
Hva så løvig, fandt i bukken ?
Ja der er mange faktorer der spiller ind, en forbandet gren man ikke ser i de sidste afgørende milisekunder.
Håber på positivt udfald på historien

"Mig selvglad!!
-Jeg er da ikke halvt så selvglad som du ville være hvis du var i mit sted"

"petoni"
Per Tolstrup Nielsen  
Svar
#8
Desværre nej så fandt vi ikke bukken,vi brugte det meste af eftermiddagen på at eftersøge med en sweisshund uden resultat[V]det er godt nok en træls start på bukkejagten i år,vi fandt blod 2 steder men intet hår eller bensplinter,så hvor kuglen sidder er lidt af en gåde,men jeg må jo bare følge op på den og håbe den kommer igen,der er heldigvis lang tid endnu.
Per
Svar
#9
Det er jo desværre bagsiden af medaljen, men dog noget dem der går meget på jagt kommer ud for på et eller andet tidspunkt hvis uheldet er ude.

Hvilket kaliber anvendte du og evt kugletype?
Svar
#10
Ja desværre er det jo hvad der sker,jeg har før haft en blank forbier,men det er første gang der har været blod på skudstedet hvor jeg ikke har fundet bukken,så snart regnen stopper idag skal jeg ud og prøve riflen for at være sikker på at det ikke er den der er noget galt med,jeg skyder med kaliber 6,5x57 og en 8,2 grams kegel spitz kugle det plejer at virke fint til råvildt,sweisshunde føreren var også noget i vildrede idet alt indikerede et kropsskud,men jeg må på den igen.
Per
Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)