Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
WinchesterCXP1 .223r soft point
#1
Da jeg var hos Hatting købte jeg en æske af Winchester CXP1 .223r 55gr soft point. Den går forrygende i min Vixen [:p]
På æsken er CXP1 beskrevet god til små "varmints" med coyote nævnt som den største.
Den næste CXPér i rækken er, ikke overraskende, CXP2 [:o)] Den står anbefalet til antelope, mule deer, whitetail deer and black bear.
Skal jeg op i 2éren for at sænke bukken? Jeg tænker naturligvis også på kødødelæggelse.
Mvh Walnut
Svar
#2
Prøv at sende Hatting en PB. Jeg kunne forestille mig at han var den der bedst kunne rådgive dig og den ammo han sælger [:o)]
Svar
#3
Citat:quote:

Originally posted by pern

Prøv at sende Hatting en PB. Jeg kunne forestille mig at han var den der bedst kunne rådgive dig og den ammo han sælger [:o)]



Du har en pointe pern [Big Grin] Så: UD AF HULLET HATTING [Big Grin]
Walnut
Svar
#4
Der altså tusindvis af rådyr skudt med .222 som har mindre energi, så som altid drejer det sig om at ramme det rigtige sted, dermed være ikke sagt at .222 er den idielle dådyrpatron kun at der er skudt mange med den og det er med samme kuglevægt 55grs.[}Smile][Wink]

The Shootist
"Live and let live"

Men det er jo vigtigt at checke om det er en kugle der holder sammen eller nærmest eksploderer, og om den beskrives som til varmint er det som regel en eksploderende kugle, så check
The Shootist
"Live and let live"

Svar
#5
Jeg ville vælge 2'eren. 1'eren skal nok slå bukken ihjel hvis den sidder rigtigt, men det er ikke sikkert der bliver meget tilbage at spise.

C
Stort knald = stort smil :-D
Svar
#6
med hensyn til hvilken ammo der er tilgængelig i lille dk
så har grosisten 3 forskellige projektil typer til 223

55 grs supreme ballistoc silvertip til 19,62.- per skud
55 grs super x pointed soft point til 11,14 - per skud
55 grs usa full metal jacket til 9,11 - per skud

Hilsen:
Bøssemager Hatting
http://www.ahlarsen.dk

Be aware of the man with only "one" riffel
man er vel jysk
Mvh. Hatting
Custom Metalsmith
http://www.gunsmith.dk 
http://www.dkbullets.dk
Svar
#7
Den lille CXP1ér kom ikke med ud på sjov til morgen. Har set den beskrevet i vendingen; "Rapid expansion or fragmentation on impact" Det kan jeg kun læse som et projektil, der "springer i luften" i "de ydre lag". Den lugter også lidt af kødødelæggelse.
Walnut
Svar
#8
Walnut hold dig fra den der 55 grain til råvildt [xx(] Ihvertfald hvis du sætter kuglen så den kan træffe skulderbladet..... Bruger du den skal den sættes lidt tilbage. Jeg har prøvet den og resultatet var ikke godt

[Image: Takleberry-1.jpg].

Nu med "Harley"-rifler [8D]
Svar
#9
Citat:quote:

Originally posted by Takleberry

Walnut hold dig fra den der 55 grain til råvildt [xx(] Ihvertfald hvis du sætter kuglen så den kan træffe skulderbladet..... Bruger du den skal den sættes lidt tilbage. Jeg har prøvet den og resultatet var ikke godt

[Image: Takleberry-1.jpg].

Nu med "Harley"-rifler [8D]



Helt enig. Der er ingen grund til at vælge en ammunition, der ligger på kanten, når der er et pænt udvalg af velegnet.
Walnut
Svar
#10
Hej Walnut!

Hvis du er på ukig efter en kugle som IKKE er en varmintkugle og som samtidig er rigtig billig så prøve Remington 55 grains CoreLokt! Den har jeg gode erfaringer med i remington LTR og Sauer 202...

J.
Svar
#11
Citat:quote:

Originally posted by Jamo

Hej Walnut!

Hvis du er på ukig efter en kugle som IKKE er en varmintkugle og som samtidig er rigtig billig så prøve Remington 55 grains CoreLokt! Den har jeg gode erfaringer med i remington LTR og Sauer 202...

J.



Takker [Smile] Jeg er altid frisk på at prøve ny ammo. Foreløbig er der ikke noget, der har kunnet slå Lapua 3,6g 55gr i præcision, men jeg har heller ikke været alt igennem.
Mvh Walnut
Svar
#12
Enig! Lapua 55 grains er hysterisk præcise (er det en 222R eller 223R du har?).

Jeg oplevede dog at Remington 55 grains PSP som de retteligt hedder var næsten lige så præcise.

Jeg oplevede med Lapua, at kuglen gik mod riffelgange, og at der derfor skulle lægges lidt kræfter i for at lukke låsen. Hvis jeg hev patronen ud igen kunne jeg se tydelige mærker i kuglen efter riffelgangen... Jeg skrev ud i diverse fora om problemet og det viste sig at rigtig mange oplevede det samme. Flere havde sågar oplevet at kuglen blev siddende i riffelgange når de hev patronen ud = krudt i hele systemet til følge[V]

Årsagen til præcisionen er selvfølgelig en god kugle, men formentlig også at COL er så stor, at den rammer riffelgangen. Hornady beskriver det i deres ladebog, at dette netop kan øge præcision væsentligt. Dog skal man være varsom med det og gå forsigtigt til værks pga risiko for trykstigning...

J.
Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)